מרגש: שמלה שהיא מחווה יוצאת דופן לתצפיתניות נחל עוז

על הרחבה באליפות ישראל בריקודים סלוניים אפשר היה להבחין בשמלה אחת שמספרת את סיפורה של תקופה • שמותיהן של 17 התצפיתניות שנהרגו בטבח הנורא של 7 באוקטובר מהוות זיכרון של גבורה

מחווה יוצאת דופן על רחבת הריקודים. צילום: ללא

מחווה כזו טרם ראינו על רחבת הריקודים: אמש (שבת) התקיימה אליפות ישראל בריקודים סלוניים. הרקדן אריק איזקסון החליט לציין את התקופה הקשה שעוברת על מדינת ישראל ביצירה יוצאת דופן, שמלה לזכרן של תצפיתניות בסיס נחל עוז (414), שנהרגו בטבח הנורא של 7 באוקטובר.

איזקסון עיצב שמלה לבת זוגו לריקודים, ויולטה קרנשנקו. השמלה בצבע חאקי המתכתבת עם מדי צה"ל, אליה התווספה כומתה צהובה ושובל אדום וארוך הוסיף לאפקט כאשר עליו הודפסו באותיות שחורות ובולטות שמותיהם של החיילות: סמל רוני אשל ז"ל, רב״ט נועה מרציאנו ז"ל, סרן שיר אילת ז"ל, סמ״ר נועה פרייס ז"ל, סמ״ר שחף ניסני ז"ל, סמל אביב חג׳ג׳ ז"ל, סמ״ר ים גלס ז"ל, סמ״ר עדי לנדמן ז"ל, רב״ט מיה ויאלבו פולו ז"ל, סמל יעל לייבושור ז"ל, סמל שיראל מור ז"ל, סמל שי אשרם ז"ל, סמל שירה שוחט ז"ל, סמל עדי גרומן ז"ל, רב״ט שירת ים עמר ז"ל, רב״ט נועם אברמוביץ ז"ל, רב״ט הדר מרים כהן ז"ל. 

שמלה לזכרן של התצפיתניות

"היה לי חשוב לציין את התקופה שלנו באליפות ישראל באחת מהיצירות שלי", אומר איזקסון.

הכלנית כסמל של תקופה

"החלטתי להקדיש שמלה לזכרן, הן היו אלה שזיהו פעילות חריגה בגבול והתריעו, אך בפלישת עשרות מחבלי החמאס לבסיס. שום דבר לא עזר להן. הכומתה הצהובה של חיל האיסוף הקרבי וסיכת התצפיתנית מסמלות את אותן. שמן רשום על הבד האדום שמחובר לכלנית האדומה שהפכה לסמל התקופה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר