עולם מתקדם ומכיל, שבו כולם מרגישים בנוח עם הגוף שלהם? כנראה שהחלום שנראה בגדר דמיון רחוק, מתחיל לרקום עור וגידים גם במדינת ישראל. לאחרונה נתקלנו בהפקת אופנה של אוראל בן שלום, שחקן, דוגמן ואקטיביסט גוף, שהחליט להציג את ההלבשה התחתונה של המותג שלו "ארל'ה פלוס", בהפקה עם גברים מלאים, שתחגוג את אידיאל היופי על כל צורותיו.

הפקת אופנה לגברים מלאים. ארל'ה פלוס, צילום: טל שרעבי
בעולם המודעות לנושא גברה מאוד בשנים האחרונות, והתרגלנו לראות חברות אופנה מסחריות שמשלבות דוגמנים מלאים ושמנים בקמפיינים ובאתרים שלהם. בישראל עדיין לא הגיעו לקדמה בנושא, וההבנה שיש בארץ פלח שוק רחב שרוצה להרגיש חלק מתרבות הצריכה, עדיין לא חלחלה. גברים ישראלים רבים מעל מידה 2XL נאלצים להזמין בגדים אונליין מחברות בינלאומיות, כי בישראל לא ניתן להשיג פריטים במידות האלו.

לא מתביישים בכרס, צילום: טל שרעבי

אם חברות האופנה לא יכניסו מידות גדולות - הן ייעלמו, צילום: טל שרעבי
אחת החברות הבודדות במשק שכן שילבה לאחרונה דוגמן במידה גדולה בקמפיין שלה, היא טרמינל איקס. כוכב הרשת גל זהבי הצטלם בחורף האחרון לחברה, ומאז לא נראה עוד דוגמן פלאס סייז בקמפיינים שלה. אז לא מדובר בבשורה של ממש לתעשיית האופנה הישראלית, אלא בגימיק חד פעמי, וחבל. אותנו מעניין לדעת מתי החברות הישראליות יתעוררו.
View this post on Instagram
ההפקה של "ארל'ה" נועדה לייצר שיח חברתי בנושא. אוראל אלוש בן שלום משתף: "דימוי גוף חיובי ואהבה עצמית אצל גברים הפכו כמעט לטאבו. גברים שחווים דחייה בשל משקלם, שפיטה, דיכוי ברשתות הקניון ודימוי נמוך על ידי החברה, שגורמת להם להרגיש עצלנים ופחות מוכשרים". הוא מסביר את הרעיון להפקה ולקולקציה: "אספתי מקבץ גברים, לא דוגמנים - אנשים אמיתיים והארתי את החן שקיים בהם, בהלבשה תחתונה שמקבילה לאלו של קלווין קליין, הגבר הנחשק בלבנים ובג'ינס".
״הרחבת אידיאל היופי בקרב גברים, היא הדבר הכי חם כרגע בקרב מותגי העל בעולם. מסלולי התצוגות חוגגים אופנת גברים מכל הסוגים והצורות, אז למה בישראל 2022 דימוי גוף חיובי בקרב גברים נחשב לשיח פחות גברי? יש המון שמנים בתעשייה, שראויים לעשות קמפיינים. תתקדמו!", הוא מסכם.
הסטייליסטית גאלה רחמילביץ', שבוודאי זכורה לכם כזו עם השיער הוורוד ב"בואו לאכול איתי", התייחסה גם היא לתופעה: "יש ניתוק וחוסר הבנה בין חברות האופנה והקהל. הקניינים והמעצבים יוצרים תמהיל של מה שהם חושבים שנכון מבחינת האופנה, אבל שוכחים לצאת החוצה ולראות איך הקהל שלהם נראה. אם יוצאים מחדר הכושר בתל אביב, מגלים שגברים ונשים מורכבים ממגוון שלם של מידות. העולם התפתח, ועולמות השיווק והפרסום נשארו מאחור בשנות ה-90, כשקן וברבי היו מודל היופי.
"חברות האופנה בארץ מפחדות מבידול, וזה עצוב. אם לא תציג דוגמנים בכל המידות, הקהל שלך לא ירגיש שאתה פונה אליו. מי שיתעלם מפלח השוק של המידות הגדולות, ויברח בבורות ובשמנופוביה, יוותר על הרווחיות, ומי שישחרר את אידיאל היופי של האל היווני, ויציע בגדים בכל המידות – ירוויח", היא מסכמת.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו