די להצטדק: סערת כיסוי הראש של צופית גרנט חשפה את האמת המכוערת

הציתו את הרשת. צופית ושולי | צילום: איציק בירן

למה זוגיות מעורבת בין דתי לחילונית מזעזעת את החברה הישראלית? • זכותה של צופית לכבד את בעלה ולשים כיסוי ראש בהופעה דתית, וזכותה גם ללכת יום לאחר מכן עם גופייה • בשנת 2021, הגיע הזמן להפסיק להכניס אנשים לתבניות ישנות ולהתקדם לעולם סובלני יותר • דעה

שאלתם את עצמכם למה תמונה של צופית גרנט מופיעה בכל מקום ביממה האחרונה? ובכן, הנה תקציר האירועים האחרונים למי שלא היה בפלנטה: גרנט הפכה בין לילה לשם הכי חם בישראל, כשתמונה שלה בכיסוי ראש באירוע של "צמאה" בבנייני האומה עלתה לעמוד של "הידברות" וכבשה את המקום הראשון ברשת, עם כתבות מובילות בכל אתרי החדשות בישראל.

צופית גרנט בכיסוי ראש, צילום: ללא קרדיט

גרנט מצידה לא הצהירה שתלך מעכשיו, כשהיא אישה נשואה, עם כיסוי ראש. היא סך הכל כיבדה את ההופעה בעלת הצביון הדתי שאליה הגיעה, ואת הציבור הדתי שהגיע למקום.

נזכיר שלא מדובר בפעם ראשונה שהרשת סוערת מתמונה של גרנט בכיסוי ראש. יום לאחר החתונה של השניים, צצה תמונה ישנה ברשת שהועברה בקבוצות רבות בוואטסאפ ועלתה לדיונים בפייסבוק. גם ב"ישראל היום" כתבנו על התמיהה הרבה של האנשים נוכח התמונה, והבנו כי מדובר בתמונה שעלתה לטוויטר בזמן שצולמה התכנית של גרנט ברשת 13 בכניסה להר הבית. גרנט, בדיוק כמו באירוע של "צמאה" והרבה לפני שהתחתנה, החליטה לחבוש מטפחת באקט של כבוד למקום ולאנשים המצולמים בכתבה.

צילום: ללא קרדיט

מילה אחת שאומרת המון: דת

אין זה סוד שהסוגיה הדתית – חילונית יכולה להצית דיונים סוערים כשיש אנשים משני צידי המתרס. איננו באמת עם של רקמה אנושית אחת כפי ששרה חוה אלברשטיין, אלא יש בנו רבדים רבים. זה בא לידי ביטוי בסוגיה של "הדתה" לעומת "העמקת יהדות", בסגירת חנויות בשבת לעומת "חופש חירות הפרט" ובראש ממשלה ראשון בישראל שחובש כיפה, שרצוי שיהיה ברוטציה עם בנו של טומי לפיד, רק כדי שלא תהיה פה הכרעה.

אחת הסוגיות הכי נפיצות בישראל. גרנט, צילום: חיים טוויטו

לכן לא הייתה זו הפתעה שבאלפי התגובות לתמונה של צופית גרנט בכיסוי ראש היו דעות שהראו בדיוק את הפסיפס האנושי הזה. מצד אחד נכתב "כמה יפה לך הצניעות", "כנראה שאחרי לא מעט שנים היא החליטה שזה מה שעושה לה טוב", "כל הכבוד לך על הדרך הנכונה" או "האהבה מנצחת, הלוואי שכל בנות ישראל תלמדנה צניעות". לעומת תגובות הפוכות לחלוטין: "כל כך צפוי שזה יקרה, העיקר שיהיה לה טוב מבפנים ושלא תעשה זאת מריצוי", או תגובות קיצוניות יותר שבהן נכתב: "הטמטום שאנשים מוכנים לעבור בשביל אהבה", "אם הוא היה מתאים את עצמו אליה זה היה יותר מרגש, אבל את זה אנחנו לא נראה".

זוגיות מעורבת

זוגיות מסוקרת ומסוכרת. מלך זילברשלג ואלונה סער, צילום: מתוך אינסטגרם

גם בשנת 2021 אנחנו לא רגילים לראות זוגות דתיים וחילוניים, ולא עובר לנו חלק בגרון שהעולם הדתי והחילוני נפגשים. בין אם מדובר בליבי נחימובסקי הידועה בכינוי "ליבילנד", חב"דניקית ואמא לשישה ילדים שנחשבת לאושיית אינסטגרם שמשתלבת נהדר בלב ההשקות הנוצצות בתל אביב, ובין אם מדובר בסלבריטאיות שחזרו בתשובה. כל אחת בזמנה עלתה לכותרות הראשיות כשהופיעה בלבוש חרדי, החל מנועה ירון דיין, לינור אברג'יל ועד לשינוי של עדן ועודד מנשה.

הזוגיות של השחקנית אלונה סער ומלך זילברשלג החרדי הכתה בתדהמה רבים שהצטערו על ה"שידוך הקלוקל" של השניים. גם קורין גדעון, שמייצגת את לב המיינסטרים החילוני התל אביבי, הציגה בגאווה את בעלה חילי, שגדל בבית חרדי, וחטפה לא מעט תגובות לא מפרגנות על כך. גדעון הייתה מספיק חזקה כדי להציג בהצלחה את המעבר בין העולמות, בין העולם שלה החילוני לבין העולם של בעלה. כשההורים החרדים של חילי מגיעים אליהם, בנם מכבד אותם בכיפה, וקורין מכבדת אותם בלבוש צנוע, ותראו איזה יופי – העולם לא קורס לתוך עצמו.

קורין גדעון ובעלה חילי, צילום: אינסטגרם

הגיע הזמן שגם שולי רנד וצופית גרנט יפסיקו להיות הנושא הכי חם רק בגלל שהוא חרדי והיא חילונית, הגיע הזמן שלא נתייחס לזוגות כאלה כחריגים, אלא כחלק מהנוף. צופית יכולה לחבוש כיסוי ראש ביום אחד של השבוע, ולהסתובב בגופייה יום לאחר מכן – זו זכותה, וזו זכותו של כל אדם. לא חייבים לפעול רק לפי הקווים הקיימים בחברה כפי שהכרנו אותם עד היום. הגיע הזמן שנפסיק להכניס אנשים לתוך תבניות שמתאימות לנו, ולהבין שאין רק שחור ולבן, יש הרבה גוונים, ויחד הם יוצרים עולם הרבה יותר מיוחד וסובלני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר