מינימליזם במקסימום: הדירה הישראלית שעשתה לנו כבוד בעולם

שימוש בצבעוניות מעודנת, הביטאט | צילום: mdf italia

עיצוב מינימליסטי הוא אחד הטרנדים שמתפשטים והופכים למגמה שמתגברת בעולם • כך תוכלו ליצור את המראה הזה אצלכם בבית • וגם: הדירה שנכנסה לספר עיצוב בינלאומי - והיא משלנו

המינימליזם אולי נשמע כמו סגנון טריוויאלי, אך כשמנסים ליצור סביבה מבוססת סגנון מגלים עד כמה קשה ליצור אחת כזאת שהמקסימום שלה הוא המינימום - "Less is more".

הצבעוניות המינימליסטית תהיה לרוב מונוכרומטית, אם כי לא בהכרח. תוספות צבע מדודות ומנומקות יתיישבו היטב עם הסגנון, אבל בשום אופן לא בהגזמה.

ֽ• באנו לנפץ סטיגמה: דירות הרווקים הכי שוות בארץ

• לא רואים כזאת בארץ: הדירה הישראלית שמעוצבת כמו בחו"ל

הסגנון המינימליסטי יוצר נימה קרירה, מאופקת ומאווררת, אך כזאת שניתן לשלוט על מינונים שלה. יש מי שאוהב מינימליזם במקסימום, ויש מי שיעדיף לחמם מעט את החלל באמצעות שילוב של עץ וצבע. זה נכון שהעץ מתחבר באופן טבעי בעיקר עם סגנון כפרי, אך שילוב מסוים שלו יכול בהחלט לעשות עבודה טובה. עץ ליבנה, למשל הוא בהיר מאוד, שמצד אחד מעניק חמימות, ומצד שני שומר על קו חף מעומס.

מראה מינימליסטי הוא מהודק, כזה שפעמים רבות נראה יוקרתי ושנדרש הרבה כדי להשיגו. העלות היא פונקציה של החומרים שמשתמשים בהם, אך חשוב לדעת שאין חובה להשתמש בחומרים היקרים ביותר כדי להשיג את המראה המינימליסטי. פירקנו את הסגנון לגורמים, כך שתוכלו להבין כיצד גם אתם תוכלו לאמץ אותו.

מראה כללי

המינימליסטי הוא מאוורר, צף, מרחף, חף מעומס ומדגיש מרחבים. גם כשמדובר בחללים קטנים פני השטח נקיים, וכל מה שבכל זאת נבחר להשתלב, שולב במשורה. זהו מראה מאופק, נקי, מדגיש קווים ישרים, חדים, ומדוקק מאוד, שבא לידי ביטוי במשטחי העבודה במטבח, במערכות המידוף ובכל מקום - מראה פשוט ונקי ובאותה מידה מתוחכם. חומר מדוקק הוא חומר גלם שמגיע במקור בעובי מסוים, ולאחר עיבוד ניתן להפוך אותו לדק יותר. הדיקוק נדרש כדי לעדן את המראה וליצור מראה מינימליסטי, מרחף.

מראה פשוט ונקי ובאותה מידה מתוחכם, תכנון: שני מור, צילום: איתי בנית
שלישיית גופי תאורה מדגישים עוד ומעצימים את המראה המינימליסטי, גופי תאורה החל מ-2,530 שקל, פינת אוכל החל מ-5,700 שקל, PRAT LIVING, צילום: יח"צ BOLIA
שימוש מדוד בעץ מעובד תורם למראה מינימליסטי בנימה חמימה, פינת אוכל החל מ-11,700 שקל, PRAT LIVING, צילום: יח"צ BOLIA

פלטת צבעים

צבעוניות מונוכרומטית ובעיקר דגש על שילובים עדינים של שחור ולבן. לצד אלו, ניתן לשלב כתמי צבע מעודנים ומרומזים. ניתן לשלב כל צבע ובלבד שישמור על מינון נכון, שאינו מעמיס.

שילוב פריטי עץ על רקע מטבח בשחור לבן, תכנון רוני פלדשטיין, צילום: אורית ארנון
שימוש בצבעוניות מעודנת, הביטאט, צילום: mdf italia

חומרים בולטים

מתכות מושחרות, עץ מעובד, בטון, זכוכית ואף חומרים פלסטיים בגימורים מדוקקים.

שימוש בפרופיל מדוקק בגוון שחור, בית בתכנון זנדבנק-ברקאי אדריכלים, צילום: איתי בנית

חלונות

המינימליזם מאופיין בפרופילציה מדוקקת. פרופיל דק ככל הניתן, בגוון שחור, שמזכיר שירטוט קו בעיפרון.

חיפוי וריצוף

שימוש באריחים במראה בטון, אריחים לבנים קלאסיים ואריחים במראה שיש לבן מעודן. על פניו, גם אריחים שחורים יכולים לקחת חלק, אך כדאי לשים לב ששחור מדי ייקח את המינימליזם למקום דרמטי יותר, ופחות למראה הקלאסי.

חיפוי חלל הרחצה באריחים במראה בטון, 310 של למ"ר, אלוני, צילום: יח"צ חו"ל
מראה בטון חשוף, קוסנטינו, Dekton Kitchen Soke,

פריטי ריהוט

שולחנות עם פלטה מדוקקת, כיסאות עם משענות מאווררות שמאפשרות מעבר אוויר. פריטי הריהוט שומרים במרבית המקרים על צורניות שאינה חוסמת, כזאת שמאפשרת תנועה ויצירת תחושה אוורירית, לא כבדה.

מראה חף מעומס, ספסל NOKORI (מנוחה ביפנית), 4,250-4,550 שקל (תלוי בגודל), collectie, צילום: גילי הנן בלק
כיסאות עם משענות מאווררות, מטבח הביטאט בדירה בתכנון מיכל מרגלית, צילום: עודד סמדר
שימוש באריחים וכלים סניטריים במראה שיש בהיר,HeziBank, צילום: COCOON

כלים סניטריים

שימוש במתכות מושחרות יעשה את העבודה הטובה ביותר כשמעוניינים להיצמד לסגנון.

כבוד ישראלי

ואם אנחנו כבר כאן, עוסקים בפירוק המינימליזם לגורמים, אולי זה המקום לציין שדירה תל אביבית אחת עשתה לנו כבוד כשנכנסה לספר שעוסק כולו בסגנון העיצוב האדריכלי, The New" "Minimalist Style הדירה, בתכנון מעצבת הפנים מאיה שינברגר, נבחרה מבין מאות מועמדים והיא מוצגת לצד פרויקטים בולטים מהעולם, בין היתר של מעצבים מיפן, גרמניה ומקומות נוספים. הספר של האדריכלית הספרדייה דניאלה סנטוס קוורטינו (Daniela Santos Quartino) מציג 26 פרויקטים אדריכליים על טהרת המינימליזם. 

אריחים לבנים ופרופיל מתכת מדוקק, צילום: איתי בנית
הדירה שנכנסה לספר, כלים סניטריים ממתכת מושחרת, תכנון: מאיה שינברגר, צילום: איתי בנית
כריכת הספר "The New Minimalist Style", צומת ספרים בישראל,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר