צפו במהפך המדהים: כך הפכה דירה בסיסית לווילה מעוצבת

המטבח לפני

את הסגנון הכפרי והמראה המוזנח של בית המשפחה בנס ציונה, החליפו חללים מטופחים בנימה אורבנית עכשווית • כך עושים מייקאובר מושלם  

קצת קשה להאמין שהמראה האורבני, המוקפד והמאופק, זה שנראה שכל סנטימטר בו חושב, היה רק לפני זמן קצר חלל מבולגן, עם גיבוב פריטי ריהוט פונקציונליים בלבד. מחלל חסר נשמה, שסתם גרים בו, הפך הבית הפרטי לחלל מטופח, מעוצב ומנומק שמציע חוויית מגורים.

• למבצעים חמים לבית ולגן היכנסו לכאן 

הנכס: בית צמוד קרקע בנס ציונה

תכנון ועיצוב: הדר דור עיצוב ואדריכלות פנים

תקציב: כמיליון שקלים

שטח: 350 מ"ר + 150 מ"ר גינה

צילומים: אלעד גונן

הכניסה לבית

הכניסה הקיימת לבית נהרסה, ותוכננו מחדש מדרגות בטון במראה מרחף לכל אורך שביל הכניסה, שתוחמת אותן צמחייה ארצישראלית במראה פראי. לכניסה נבחרה דלת פיבוט שחורה - זוהי דלת שמסתובבת על צירה, ומייצרת פתיחה שמעצימה את הכניסה ומייצרת רושם מיוחד.

הכניסה לבית לפני,
הכניסה לבית אחרי – מדרגות מרחפות משתלבות בתוך צמחייה פראית שעוטפת את הבית,
הכניסה לבית אחרי – דלת פיבוט שחורה וקווים נקיים,

 הגינה

שטח הגינה רחב ידיים. לפני השיפוץ סבל מהזנחה: משטח מרוצף קטן וישן בשילוב דשא סינתטי בלוי. במקומם הותקנו דק על רוב השטח, פינות ישיבה ורביצה והרבה צמחייה חדשה בערוגות. הבריכה נוקתה ובמראה המחודש תורמת למקום מטופח ומזמין. את השליכט על הקיר החליפה חומרה מעוצבת, והגינה הפכה למקום מחבק ומזמין לבלות בו.

הגינה לפני,
הגינה אחרי - בריכת השחייה שופצה, ועל שטח האדמה הושם דק עץ ועליו ריהוט גן מטופח,

מדרגות

עם הכניסה לבית נתקלים בגרם מדרגות. לפני השיפוץ הוא היה עשוי מאבן ועץ במראה דחוס. את מדרגות האבן הגסות החליפו מדרגות קלות מברזל עם מדרכי עץ, ומעקה ברזל בשילוב רשתות ברזל. באופן הזה נוצרת תחושה פתוחה ומאווררת יותר.

המדרגות לפני,
המדרגות אחרי – גרם מדרגות עץ עם מעקה מתכתי בנימה אורבנית,

מטבח

המטבח המוזנח התחלף באחד מעוצב, אך חשוב מכך, פרקטי ונגיש - חלונות המטבח הוגדלו כדי להכניס אל החלל אור ואוויר, המזווה נסגר לחדר שהכניסה אליו היא באמצעות דלת סתרים שנראית כמו אחת מחזיתות המטבח. המקרר והמדיח אינטגרליים, עם תנור ומיקרו בילט אין. במטבח שפע פתרונות אחסון שמאפשרים תפעול והתנהלות יעילים ונוחים. התאורה שנבחרה היא תאורה שקועה בהנמכת גבס, במטרה להדגיש מראה נקי ומינימליסטי.

המטבח לפני,
המטבח אחרי - מטבח שחור מדגיש קווים נקיים וישרים במראה עכשווי,

פינת האוכל

פינת האוכל תוכננה עם משטח גרניט פורצלן ורגלי ברזל בעיצוב אישי בהנחיית המעצבת.

הפתחים בבית, ובכלל זה גם בפינת האוכל, הורחבו במהלך השיפוץ. חלק מהרעיון היה לאפשר לצמחייה שבחוץ להוות רקע לחללי הפנים. הווילונות שנבחרו נשפכים ויוצרים תנועתיות נעימה, ובעלי מידה של שקיפות שמאפשרת לאור לחדור דרכם.

פינת האוכל לפני,
פינת האוכל אחרי - פינה עכשווית, ממשיכה את הקווים שעל פיהם תוכנן המטבח,

הסלון

הסלון מהווה פינת משפחה שמאפשרת לכולם להתקבץ יחדיו. מיקום הטלוויזיה שונה, ונבנתה ספריית ברזל גדולה שבה מסתתרת יחידות מיזוג. כמו בפינת האוכל ובמטבח,  התקרה הונמכה כדי לשלב בה תאורה שקועה ונבחרו אותם וילונות נשפכים ושקופים. הפתחים הרחבים מחדירים אור ומאפשרים לצמחייה להיות חלק מהעיצוב.

הסלון לפני,
הסלון אחרי – מערכת קיר אורבנית ושימוש בטקסטיל כמחמם אווירה,

המרתף

על ידי ניצול נכון של החלל, הפך המרתף לחדר משחקים מרווח ושופע במקומות אחסון. החלל כולל ארון שנבנה בהזמנה, והוא משלב תאים פתוחים וסגורים בגוונים שונים וגם ספסל ישיבה. לתאורה בחלל התחתי חשיבות גבוהה כדי להוציא ממנו את אופיו האפלולי. האפקט התקבל באמצעות פס צבירה בצורת ח', ששוטף את המרתף באור.

המרתף לפני,
המרתף אחרי – חלל מואר שברכזו שולחן פינג פונג,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר