4 קומות עם סוויטות: הבית הצר והגבוה ששופץ בצורה מפתיעה

הבית הצר והגבוה אחרי השיפוץ | צילום: אלעד גונן

מה שלא מאפשר הרוחב - מאפשר הגובה • בית משפחה נבנה מחדש על מגרש צר במיוחד, וכלל אלמנטים מהדירה הישנה - כמו מאוורר תקרה ישן - לצד חידושים עדכניים כגון מערכת סאונד שהוטמעה בחדר הרחצה • צפו בתמונות היפהפיות אחרי השיפוץ

בית תל אביבי, שבו התגוררה בעלת הדירה בילדותה, עבר שיפוץ תוך הקפדה על שימור זיכרונות ששובצו בו באופנים שונים, כשהדרישה המרכזית הייתה לבית מרווח וחמים עם מאפיינים אורבניים ומודרניים.

הבית שנהרס ונבנה מחדש היה על שטח של 60 מ"ר בלבד במגרש צר. כדי למקסם את שטח המגרש, תוכנן בית חדש עם ארבע קומות. בקומת הקרקע סלון ומטבח, בקומה הראשונה סוויטת ההורים וסוויטת השינה של הבת המתבגרת, ובקומה העליונה חדרי הבנים, פינת משפחה ופינת כושר. בנוסף לאלה תוכננה גם קומת מרתף עם כניסה נפרדת.

מגרש צר וארוך דרש בנייה לגובה,

הנכס: בית בן ארבע קומות למשפחה בת חמש נפשות

הדיירים: בני זוג, שחקנים ומוזיקאים, ושלושת ילדיהם

מיקום גאוגרפי: תל אביב

שטח: 243 מ"ר

סגנון: אורבני

עיצוב ותכנון: פזית שביט

צילומים: אלעד גונן, באדיבות כוכב אלומיניום

שילוב ישן וחדש

המשפחה ביקשה לשמור על חלון עץ שאהבו ועל דלת הכניסה, שלא התאימה עוד כדלת ראשית, מאחר שהייתה נמוכה מדי ונעשתה בטכנולוגיה מיושנת. היא שופצה והפכה לדלת כניסה ייחודית לסוויטת ההורים. החלון האהוב מהמבנה המקורי שופץ אף הוא ושולב בגרם המדרגות בבית. בחדר השינה הושארו תקרות חשופות, ואפילו המאוורר הוא שריד מהבית הקודם - מאוורר תקרה ישן של סטאר ששופץ ומהווה פריט רטרו דקורטיבי.

הדלת שופצה, והפכה לדלת כניסה ייחודית לסוויטת ההורים,
מאוורר ישן של סטאר ששופץ מהווה פריט רטרו דקורטיבי,

מוזיקה - אלמנט ליבה עבור בעלי הבית

לבעלי הבית יש זיקה חזקה למוזיקה. הושקעו משאבים במערכות שמע כבר בשלב הבנייה, כשאת הפרויקט ליווה איש סאונד שהטמיע רמקולים בחדר הרחצה, בתקרת חדר השינה וגם בסלון, זאת לצד חלל ייעודי שתוכנן עבור שירה ונגינה.

את הפרויקט ליווה איש סאונד שהטמיע רמקולים בחדר הרחצה,

שילובים אקלקטיים

בעלת הבית ביקשה לשלב חלונות בעלי מוטיב מקושת בהשראת דלת הכניסה המקורית. החלונות תוכננו עם מערכת פרופילציה דקה במיוחד, שאפשרה משחק צורני ויצירת קשת מדויקת. הקשת מתחברת באופן טבעי עם סגנון גותי וסגנון ים תיכוני. השילוב שלה עם מערך חלונות בקווים ישרים יצר שילוב אקלקטי, שהמכנה המשותף לו היה פרופילי האלומיניום.

חלונות בעלי מוטיב מקושת, בהשראת דלת הכניסה המקורית,

כחול וטורקיז כהשראה

שביט מספרת שבתחילת הפרויקט היא מבקשת מהלקוחות שלה לשלוח לה תמונות השראה שהם אוהבים. אלו יכולות להיות תמונות של זוג נעליים, אופנוע, חזית בניין או כל פריט אחר שהם מתחברים אליו. בתמונות שקיבלה מבעלי הבית בפרויקט הנוכחי, גווני הכחול והטורקיז היו דומיננטיים מאוד וסייעו למעצבת ביצירת כיוון מדויק יותר. יחסם לצבעוניות הוביל לפרשנות ייחודית שהעניקה המעצבת למשפחה הצעירה, המוכשרת והתזזיתית, שנעה ממקום למקום על קורקינטים.

גווני הכחול והטורקיז דומיננטיים,

מוכנים לסיור בבית?

בין קומת הקרקע לקומות העליונות מפרידה קורת פלדה, שעוטפת את המבנה. גרם מדרגות פלדה מוקם מול דלת הכניסה לבית, ומחלק את אגפי הבית באופן שאינו מעמיס על החלל. מימין המטבח ופינת האוכל, ומשמאל חלל המגורים ויציאה אל חצר רחבת ידיים.

במרכזה של הקומה הראשונה חלל פתוח שבו מוקמה פינת עבודה,
יחידת ההורים, כוללת חדר שינה, חדר ארונות, חדר רחצה, ומרפסת קטנה,

המטבח נבנה כקווים מקבילים של ארונות ואי בגווני גרפיט, משטחי העבודה חופו בגרניט עם נגיעה של גוון חלודה. באי הותקנו כיריים וסביבן מקומות ישיבה. שולחן אוכל ארוך עם כיסאות לבנים ניצב במקביל לאי, ומאפשר לבני הבית ואורחיהם לסעוד סביבו. חלל המגורים משדר חמימות משפחתית. הוא כולל ספה ארוכה בגוון חרדל, לצידה שתי כורסאות שחורות וכורסה חומה נוספת. הטלוויזיה הותקנה על עמוד מסתובב ולצידה שידת ברזל שמכילה את מערכות הבידור והסאונד.

המיטה הזוגית נעשתה בעבודת מסגר אמן, במסגרת ברזל עם גב מיטה מרושת,
חלל הרחצה בחדר המאסטר,

במרכזה של הקומה הראשונה חלל פתוח שבו מוקמה פינת עבודה. יחידת ההורים כוללת חדר שינה, חדר ארונות, חדר רחצה ומרפסת קטנה. החדר חופה בפרקט עץ אלון, והקירות והתקרה חושפים בלוקים וטקסטורת בטון מחוספסת. המיטה הזוגית נעשתה בעבודת מסגר אמן במסגרת ברזל, עם גב מיטה מרושת. וילונות הפשתן מכניסים קלילות ואוורור לחלל. מחיצה עשויה מזכוכית גלית מפרידה בין חלל השינה לחדר הארונות וחדר הרחצה.

וילונות הפשתן מכניסים קלילות ואוורור לחלל,
פרקט פישבון בשירותים,
מחיצה עשויה מזכוכית גלית מפרידה בין חלל השינה לחדר הארונות וחדר הרחצה,
גרם מדרגות עשוי מתכת מכניס נימה מאווררת לחלל. דלת האלומיניום מתכתבת עם פרופילי האלומיניום שבחלונות,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר