מילון העיצוב הגדול: כל מה שרציתם לדעת והתביישתם לשאול

Room Service הוא שירות שיוצר חבילות מעוצבות בהתאמה | צילום: דוגמה לשילוב בוהמייני

קבלו את הביטויים, המושגים והתיאורים המרכזיים שמגדירים את עולמות העיצוב והאדריכלות • מה זה קיר כוח? זכוכית סבתא? ראף? כל התשובות - במילון

מילון העיצוב מכיל תיאורים, מושגים וביטויים מעולמות העיצוב, כדי שנוכל לסייע בדיוק ובהבנה עמוקה יותר של המונחים המרכזיים שמרכיבים את עולם העיצוב בכתבות שמתפרסמות ב"ישראל היום", ולשפר בכך את חוויית הקריאה שלכם.

א

אדריכלות אורגנית – תכנון אדריכלי שמתחשב בנוף ורואה בו חלק בלתי נפרד מהפרויקט הבנוי.

אדריכלות נוף – תכנון ועיצוב הסביבה באמצעות צמחייה ואלמנטים שונים מהטבע, כמו סלעים ואבנים, בהתאמה לסגנון הבית.

תכנון אדריכלי שמתחשב בנוף ורואה בו חלק בלתי נפרד מהפרויקט הבנוי, תכנון: אדריכל ליאור רוזנפלד, שחר- רוזנפלד אדריכלים, צילום: שי אפשטיין

אוורור - אוורור בעיצוב פירושו מראה שאינו עמוס ודחוס. ליצירת חלל במראה מאוורר יסייעו בין השאר ספות על רגליים גבוהות, וילונות בהירים וצמחייה טבעית.

מראה שאינו עמוס ודחוס, תכנון שרון איגר סטודיו לעיצוב ואדריכלות, בשיתוף אדר' רונית טל, צילום: שי אדם

אלגנטי – סגנון אלגנטי הוא מוקפד מאוד, לא מצועצע, מתחבר לצבעוניות עמוקה של שחור, חום, בורדו וכחול כהה. הסגנון האלגנטי משלב פריטים שידגישו את הסגנון, כמו זר פרחים גדול ולבן במרכז האי במטבח, כלי יודאיקה עשויים כסף וזהב ועוד.

ארט דקו – סגנון עיצוב שהחל להתפתח בשנות ה-20. מטיף לקווים ישרים, חף מקישוטיות. פריטי ריהוט רבים עוצבו בסגנון הזה באירופה בשנות ה-20 וה-30 והם נמכרים כיום כפריטי אספנות וכריהוט עתיק.

ארט נובו – סגנון עיצוב שמשלב מוטיבים בוטניים של בעלי חיים וצמחים. בניגוד לארט דקו, מדובר בסגנון קישוטי יותר. הארט נובו התפתח במאה ה-19 וגם אותו ניתן למצוא היום בחנויות לפריטי ריהוט עתיקים ובשוקי העתיקות בעולם.

ארשת מאופקת – מראה לא מצועצע, בעל חזות מוקפדת ומסודרת, משלב נימה מסוימת של קור.

אריחי בטון – אריחים עשויים בטון. מגיעים בגוונים חלקים או מעוטרים במגוון דוגמאות. אריחי הבטון הם נוסטלגיים, כאלה שאפיינו את הבנייה בישראל בשנות ה-70-50. הם מרהיבים למראה ובשל היותם עשויים בטון, הם אריחים סופגים, כאלו שניתן לראות עליהם את סימני הזמן. כיום קיימים אריחים במראה בטון, שעשויים מחומרים עמידים ולא סופגים, כמו גרניט פורצלן.

אשליה של גודל – שימוש באלמנטים מסוימים או בסידור מסוים של החלל, שיוצר תחושה של חלל גדול יותר מכפי מידותיו הפיזיות.

אינדיבידואל אישי – היכולת של כל אחד ליצור או לבטא את הטעם האישי שלו, בלי להתחשב במה שהסביבה תגיד עליו.

אורבני – סגנון עיצוב ששואב השראתו ממרקם החיים העירוני: מגדלי מגורים גבוהים, כבישים רחבים, חומריות שמשלבת בטון ומתכת. סגנון בעל מאפיינים קוצניים, מתריסים, ועם זאת משלב קריצה הומוריסטית שבאה לידי ביטוי בשילוב כתמי צבע בגוונים בסיסיים של אדום, כחול, צהוב וירוק.

עיצוב ששואב השראתו ממרקם החיים העירוני. one אולמנ'ס. עיצוב קונסטנטין גרצ'יץ, טולמנ'ס

ב

בוטני – צמחייה חיה או מוטיבים מתחום החי והצומח שבאים לידי ביטוי בהדפסים ובאלמנטים מעוצבים נוספים. הכמיהה שלנו להיות במגע עם ירוק וטבע הולידה את המגמה הבוטנית שנכנסת יותר ויותר אל חללי הפנים.

וילונות ובדי ריפוד בהדפס בוטני, RENBY, צילום: יח"צ

בוהמייני – סגנון העיצוב הבוהמייני הוא כזה שמאופיין בצבעוניות עזה, שילוב אלמנטים אמנותיים, שימוש ניכר בטקסטורות ובאלמנטים קלועים. הבוהמייני מקורי, פחות הולך עם הזרם ומתמקד בהבאת טעמו האישי והמיוחד לידי ביטוי.

סגנון שמאופיין בצבעוניות עזה, באדיבות RENBY, צילום: יח"צ

בלגי – הפרופיל הבלגי הוא דק ומאפשר לבצע מגוון חלוקות על זכוכית החלון. במקור ייצרו אותו מברזל, ויש עד היום חברות שמקפידות על שיטת הייצור המסורתית. הפיתוחים הטכנולוגיים אפשרו גם לחברות האלומיניום הגדולות ליצור פרופיל במראה הפרופיל הבלגי המקורי, עשוי אלומיניום, ובכך מתאפשרת שמירה על מרקם אקלים נוח ואיכותי יותר בחלל.

ברזל מושחר – ברזל בעל פני שטח שחורים. הברזל המושחר משלב היטב עם סגנון העיצוב האורבני והמינימליסטי. השימוש הנפוץ בו הוא באמצעות יחידות מידוף, ספריות ופריטי ריהוט כמו כיסאות, שולחנות אוכל ושידות.

בטון חשוף – משטח בטון או קיר בטון, במצב הראשוני, לפני שחיפו או ציפו אותם בחומר נוסף.

ג

גופי תאורה – קיימים ארבעה סוגים עיקריים של גופי תאורה: גוף תאורה עומד, גוף תאורה מונח, גוף תאורה צמוד תקרה וגוף תאורה תלוי. גופי תאורה עומדים או מונחים הם כאלה שניתן לשנע אותם בקלות ממקום למקום. גופי תאורה צמודי תקרה ותלויים הם גופים שמקובעים לתקרה. גופי תאורה תלויים יהיו לרוב מעל לפינת האוכל או במרכז הסלון, ומעבר לתאורה יהוו אלמנט דקורטיבי. גופי התאורה הצמודים ישולבו במטרה להציף את החלל באור.

גרניט פורצלן – אריח חזק מאוד, לא סופג ואינו רגיש לשריטות. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת כיום לייצר אריחי גרניט פורצלן במראה אותנטי של חומרים טבעיים כמו עץ, ברזל ובטון.

גינה ארץ-ישראלית – גינה שמשלבת צמחיית פרא מקומית, בדומה לזאת שמציע הטבע. ניתן דגש על פרחי בר ועושר של שיחים ועשב.

ד

דו-שיח בין חוץ לפנים – היכולת ליצור קשר בין מה שקורה בסביבת הבית ומה שקורה בחלליו הפנימיים. בריכת השחייה ממוקמת בחוץ, אך גם כשיושבים בפנים ניתן ליהנות ממנה. ככל שמעמיקים את הדו-שיח, כך הקשר בין חוץ לפנים מתהדק, והגבולות בין השניים מיטשטשים.

הגבולות בין הפנים לחוץ לפנים מיטשטשים.תכנון: לוי חמיצר אדריכלים, סטיילינג: לבנת בן הרוש, רשת צמר שטיחים יפים, צילום: איתי בניתי

ה

הרמוניה – שילוב מדויק בין חפצים, צורות ו/או צבעים, כך שלעין יהיה נעים להתבונן, והתחושה תהיה של מקום שנעים לשהות בתוכו לאורך זמן.

הגדרת חללים באמצעות פריטים וצבע – לפעמים במקום לקבוע מחיצה ניתן להציב רהיט בחלל, ולייצר באמצעותו את ההפרדה בין שני תתי-חללים - למשל בין הסלון לפינת האוכל. את הגדרת הגבולות ניתן לעשות גם באמצעות צבע. למשל, את המשרד הביתי ניתן להגדיר באמצעות צביעת הקיר של שולחן הכתיבה בגוון אחר או באמצעות טפט.

הלבשת הבית – כל מה שקשור ליצירת אווירה בבית באמצעות פריטי ריהוט, תאורה, טקסטיל, טפטים ואלמנטים דקורטיביים. הלבשת הבית היא קוסמטית, אינה דורשת להיכנס לשיפוץ מאסיבי ומאפשרת שינוי מהיר.

הוגה - תרבות סקנדינבית שפותחה על רקע הקור הכבד. זוהי תרבות שיוצרת אווירה חמימה, שמרבה לעשות שימוש בנרות, טקסטיל רך, עץ בצורתו הטבעית, גוני פסטל ונגיעות של גוני חמרה. ההוגה משרה חמימות אך התחושה הכללית היא מאווררת, אסתטית, בעלת מאפיינים קלילים ורעננים.

ו

וינטאג' – פריטי יד שנייה בני כ-30 שנה ויותר, שמסייעים ביצירת אווירה נוסטלגית בחלל שבו הם מוצבים.

וילונות האפלה – וילונות שנועדו לייצר החשכה בחלל.

וילונות מעבירי אור – וילונות בעלי מידה גבוהה של שקיפות. האור שעובר דרכם עוטף את החלל ברכות עדינה, ומסייע ביצירת אווירה.

וילונות מעבירי אור. צילום: איתי בנית, תכנון: לוי חמיצר אדריכלים, סטיילינג: לבנת בן הרוש, רשת צמר שטיחים יפים

ז

זכוכית סבתא – זכוכית שמעוטרת בדרך כלל בפרחים קטנים, המעניקה למראה הכללי לוק נוסטלגי שמזכיר את הזכוכיות בבית סבתא. הזכוכית המעוטרת מאפשרת לראות דרכה צללים או דמויות מטושטשות, ולכן תתאים לשילוב בתוך דלתות כניסה או פנים ובחלונות הבית, במקומות שמבקשים לשמור על פרטיות.

ח

חומרים טבעיים – חומרים במצבם הגולמי, שלא עורבבו בהם חומרים אחרים כמו עץ, ברזל ואבן. המודעות המתפתחת לסביבה ירוקה וידידותית האיצה את המגמה שמציבה את החומרים הטבעיים במרכז.

חזאי טרנדים (טרנדולוג) – אדם שיודע לצפות את הגעתו של טרנד מסוים בהתבסס על ניתוחים סטטיסטיים, התנהגותיים, פוליטיים, סביבתיים ואינטואיטיביים.

חלוד – הלוק החלוד הוא מהמראות העכשוויים, חלק מהמגמה שמחברת אותנו אל הטבעי, אל המקום שמאמץ בחום את החומר שניכרים עליו סימני הזמן.

ט

טרנד – מגמה. קיימים טרנדים שהם בגדר גחמה, שיהיו אפיזודה חולפת, ולעומתם קיימים טרנדים שילוו את השוק כמה שנים, ולעיתים אף יהיו על-זמניים.

טקסטורה (מרקם) – פני השטח של חומר מסוים. ישנן טקסטורות מחוספסות, כמו בד פיקה, שטיח קש וטפט מגורען, וטקסטורות חלקות כמו כיסאות פלסטיק, שולחן זכוכית ועוד ועוד. משחק בין כמה טקסטורות שונות יוצר עניין עיצובי, ולכן לעיתים נוהגים המעצבים לשחק בין טקסטורות, ולאו דווקא בין צבעים.

טקסטורת בטון חשוף, במראה תעשייתי, אלוני, צילום: יח"צ חו"ל

טכניקות ייצור מסורתיות – מפעלים ותיקים רבים בעולם מייצרים על פי מסורת שעוברת בין אב לבן. ברוב המקרים, חלק מהמסורת מתבססת על טכניקות ייצור שמשלבות את מגע היד. בשנים האחרונות, דווקא לצד הטכנולוגיה המתקדמת, נרשמת זיקה מחודשת לשימוש בטכניקות ייצור מסורתיות בקרב חברות ומעצבים צעירים. לצד ייצור תעשייתי, ניתן לראות יותר ויותר את אלו שמקפידים על ייצור בכלים מסורתיים כמו אובניים, נול, יציקות קרמיקה ונוספים.

י

ים-תיכוני – הסגנון הים-תיכוני שם במרכז את האווירה המאווררת והלך הרוח החופשי, הלא רשמי. צמחיית פרא טבעי, עצי זית ולימון, שימוש בחומרים שמתכתבים עם הסביבה כמו עץ ואבן, שימוש במוטיבים של קשתות, פרופיל חלונות כחולים ואריחים מצוירים.

כ

כפרי – סגנון העיצוב הכפרי הוא ביתי, חם ומזמין. החומרים המרכזיים שמאפיינים אותו הם עץ בעיבוד גס, לא מהוקצע, ברזל, אריחי בטון, טרה קוטה וטקסטיל בגוונים חמים. זהו סגנון חף מרשמיות, לא מהודק, כזה שעושה שימוש בחומרים טבעיים שרואים עליהם את סימני הזמן.

עץ בעיבוד גס, לא מהוקצע, ברזל, אריחי בטון, טרה קוטה וטקסטיל בגוונים חמים, תכנון: שירלי דן, צילום: שי אדם

כתמי צבע – כתמי צבע הם אלמנטים קטנים באופן יחסי, שמשלבים צבע במנות מדודות אך משמעותיות בחלל. את כתמי הצבע אפשר לשלב באמצעות כריות נוי, פריטים דקורטיביים שיונחו בין מדפי הספרייה, על אחת השידות בחלל או על שולחן הקפה. התרומה שלהם ליצירת אווירה ולהדגשת סגנון מסוים היא גדולה.

ל

לוח השראה – לוח השראה הוא סוג של מצפן. ניתן ליצור אותו בפינטרסט או באופן פיזי על גבי נייר או קרטון ביצוע. על לוח ההשראה נועצים כל מה שאנחנו אוהבים ומתחברים אליו – חומרים, טקסטורות, גוונים, פריטי ריהוט, בתים יפים, חללים מעוצבים ועוד ועוד. באופן הזה נצליח לזקק ולהגדיר את הטעם האישי שלנו, ויהיה קל יותר לבחור את הפרטים והפריטים לבית. את לוח ההשראה אפשר להכין על הבית כולו, אבל גם אם אתם מתכננים לשפץ רק חלק מסוים ממנו כמו חדר רחצה או את המטבח.

מ

מינימליזם – LESS IS MORE הוא הביטוי שמיטיב לתאר את הסגנון המינימליסטי. קווים ישרים, בחירה מדויקת של פריטים בצבעוניות שלרוב תהיה מונוכרומטית, תאורת ספוטים או תאורה נסתרת, פסי ניתוק שיוצרים אשליה של רצפה מנותקת מהקיר. בסגנון הזה אין כל מקום לקישוטיות או להצטעצעות.

משקלים – משקלים בעיצוב יוצרים את שיווי המשקל בחלל. מראה מוגזם, אלא אם זה במתכוון, הוא סוג של "תפסת מרובה לא תפסת", לכן לעיתים מספיקה רמיזה קלה בלבד. המשחק הוא עדין ונדרשת בחינה שוטפת של הדברים. לפעמים כרית נוי בגוון עז תהווה כתם צבע מספיק כדי ליצור אפקט, בעוד קיר שלם באותו הגוון יעמיס מדי ויחבל במסר.

מולטי-פונקציונלי/מיקרו-ליבינג – מגמה שמבקשת ליצור ניצול מקסימלי של החלל בכלל ובדירות קטנות בפרט, להשתמש באותו החלל לפונקציות שונות. הסלון יכול להפוך במשיכה קלה לחדר אורחים, שולחן האוכל יהווה ביומיום את פינת המשרד הביתי, הספה תהפוך ברגע למיטה זוגית ועוד, וזה בא לידי ביטוי ככל שהחלל קטן יותר.

מונוכרומטי – פלטת גוונים שכוללת: לבן, שחור, אפור וחום.

מעונן – המראה המעונן מתקבל משילוב של כמה טונים מאותו הגוון, באופן שיוצר מראה שמזכיר עננים. פני השטח במראה שאינו אחיד, אך המראה השלם המתקבל שקט ואינו יוצר רעש מיותר.

טפט במראה מעונן, גולדשטיין גלרי טפט, צילום: יח"צ

מראה חומר טבעי – חומרים טבעיים הם כאלה שרואים עליהם את סימני הזמן - שריטות, כתמים ושחיקה. יש מי שאוהב את המראה, אך יש מי שמחפש איתו גם מידה גבוהה של פרקטיקה. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת היום לקבל מראה עץ טבעי, מראה בטון או מראה שיש ומתכת, באמצעות שימוש במדפסות תלת-ממד שיוצרות קולקציות של חיפויים ואריחי גרניט פורצלן שמדמים את המראה של החומר הטבעי.

מרבצים – מערכות ישיבה קרובות אל הקרקע שמאפשרות לרבוץ עליהן בכיף ובנוחות.

מלונאות – מגמת המלונאות מיקמה את הלך הרוח המלונאי בלב חלל המגורים. הדרישה של לקוחות רבים כיום היא ליצור עבורם חלל שמתכתב עם הקווים העיצוביים של סוויטה בבית מלון.

תכנון חללי הפנים כסוויטות מלונאיות, תכנון: איתמר לוי

נ

נונשלנטי – סגנון עיצוב שמבקש להיראות לא מוקפד במתכוון, יומיומי, כזה שנותן להרגיש בבית. בורח ככל הניתן מחוויה מוזיאלית. הסגנון הנונשלנטי מזמין מגע, לא מפחד משריטה או מתפר פרום.

נאיבי – סגנון שמדגיש פשטות, תמימות ובמידה מסוימת ילדותיות, מהמקום הטוב ביותר של כל אלו. החן הרב שעולה מהסגנון הוא בעיקר הגוונים השמימיים – תכלת, ורדרד וצהוב לימוני.

ס

סקנדינבי/נורדי – סגנון שמהווה חלק מתרבות ההוגה הסקנדינבית, ומשלב חומריות טבעית של עץ בהיר, טקסטיל רך ובהיר, גווני פסטל וכתמי צבע בגוונים חמים, בעיקר של חום. מדובר במראה שמייצר חמימות ואוורור בעת ובעונה אחת. מראה מזמין וביתי, ששומר על עדינות אסתטית ורעננה.

אלמנטים נורדיים, באדיבות: prat living, צילום: יח"צ פרט ליבינג

ספריות – הספריות מגיעות כיום במנעד רחב של סגנונות, צורות וחומרים. בין מדפי הספרייה אין חובה לשלב לרק ספרים. ניתן לשלב כלי אוכל יפים, פריטים דקורטיביים או אפילו להקדיש ספרייה שלמה לעציצים שיכניסו מידה רבה של רעננות ושיק לחלל.

סצנת העיצוב המקומית – כל מה שמתרחש בתחום העיצוב של מקום מסוים; בין שמדובר במגמות שמאפיינות אותו, המעצבים והאדריכלים שפועלים בו או בתי העסק שמאפיינים אותו.

ע

עיצוב בר-קיימא/קיימות – קיימות היא מגמת העל של העשור האחרון. היא באה לידי ביטוי בכל תחום מתחומי חיינו. כשמדובר בעיצוב, היא מטיפה לייצור הוגן שמתחשב בעובדים על פס הייצור, למזעור הפגיעה במשאבי הטבע, למיחזור ולרכישות מושכלות של פריטים שיחזיקו במשך שנים ארוכות וימנעו השלכת פסולת לעיתים קרובות. עיצוב בר-קיימא הוא כזה שיתרום תרומה משמעותית להקטנת החור באוזון וליצירת עולם טוב, ערכי ואיכותי יותר.

עיצוב נגיש - עיצוב שמאפשר ליצור חללים במראה מוקפד ומושקע מבלי להיכנס להוצאות גדולות. רשתות השיווק המתקדמות מציעות כיום מגוון רחב מאוד של אבזור מעוצב לבית, לצד חברות ריהוט שפועלות תחת אותו הקונספט של ייצור במחירים נגישים. התפתחות המגמה הזאת מאפשרת כיום גם לסטודנטים בראשית דרכם או לזוג צעיר לרהט ולאבזר את הבית בחן רב, אך לא ביוקר.

פ

פרסונליזציה - המגמה הפרסונלית היא אחת הבולטות כיום. היא מאפשרת עיצוב בהתאמה אישית של צבעים, צורות או חומרים. חברות הדלתות, למשל, מאפשרות ללקוח לבנות את הדלת שלו – לבחור את הידית, את צורת החלון, את הגוון ואת הגימור, חברות הארונות והמטבחים מאפשרות ללקוח לבחור הדפסה על גבי הארונות בהתאמה אישית מתוך גלריה או קובץ של תמונה אישית שלו, ועוד.

פלטת גוונים – קבוצה של צבעים בעלת מכנה משותף.

פודרה – גוון ורוד ניוד, בטון שמזכיר את הפודרה מעולמות האיפור.

קיר בגוון פודרה, תכנון: אילת עדני לוי, צילום: אלה שניידר

פסטל – צבעי פסטל הם צבעים בטון רך מאוד ומעודן. כל גוון יכול להגיע כגוון רגיל ובגרסת הפסטל שלו. המראה מזכיר שכבת פודרה שפוזרה על הגוון המקורי וריככה אותו.

צ

צמחייה דקורטיבית – היום כשהמגמה הבוטנית בנסיקה, מגיע במקביל עושר של צמחייה, עם דגש על צמחים מעוצבים בעלי צורות מעניינות ופריחות מרהיבות שמטרתם להשתלב בחללי הפנים ולהוות אלמנט דקורטיבי, בדיוק כמו פסלון או תמונה.

צמחייה דקורטיבית, באדיבות: We Love Plants, צילום: חן עטר

צנרת חשופה – צנרת חשופה תדגיש סגנון תעשייתי, אורבני. צינורות אדומים או שחורים שרצים לאורך התקרה מעצימים את הסגנון ומדייקים אותו.

ק

קיר כוח - קיר או חלק ממנו שצבועים או מחופים בצבע עז או בחומר מיוחד. קיר הכוח הוא נקודה שמושכת תשומת לב רבה, אך משום שמדובר בקיר מוגדר בתוך החלל, הוא אינו משתלט על המראה הכללי של החלל.

קיר כוח מחופה מקבץ אריחים בגווני כחול ולבן, באדיבות רוחמה שרון

קונטרסט – ניגודיות. כשמדובר בעיצוב, קצת כמו באפייה, יצירת קונטרסטים מחזקת את סך החלקים. כמו שקורט מלח מחזק את הטעם המתוק בעוגה, כך גם שחור מחזק את הלבן, מחוספס את החלק ועוד.

ר

רצפה עד תקרה – רצפה ותקרה הם שני הגבולות של החלל. כדי ליצור תחושת גודל משתמשים לעיתים בחלונות או בווילונות מרצפה עד תקרה. באופן הזה נוצר מראה רחב שיכול להעניק אשליה של חלל כפול.

ראף - עיבוד גס, לא מהוקצע.

רשת במראה תעשייתי – רשת, שחורה בדרך כלל, תשתלב כמחיצה או כמעקה גרם מדרגות בתוך חללי הפנים ותדגיש מראה אורבני תעשייתי.

רשת שחורה בדרך כלל, תשתלב כמחיצה או כמעקה גרם מדרגות, עיצוב: עדי אדליס, צילום: טל ניסים

ש

שיפוץ ללא שבירת קירות - חידוש של הבית באמצעות פריטי ריהוט, צביעת קירות ושילוב אלמנטים משלימים כמו תאורה, צמחייה, ברזים, הנחת פרקט או לינוליאום על ריצוף קיים וכל אלמנט נוסף שאינו כולל שבירת קירות או עקירת פרטים ממקומם (כמו ריצוף למשל).

שיש חברון - מקורו במחצב שבהרי חברון. שיש בגוון שמנתי עם גידים עדינים בגוון חמרה ואפור, משמש למשטחים במטבח ובאמבט. מדובר בשיש אהוב על הישראלים. חשוב להביא בחשבון שמדובר באבן סופגת שעלולה לקבל כתמים.

שולחנות אבירים - שולחנות עץ מאסיביים ומוארכים בגימור ראף, השואבים את השראתם מסעודות אבירים במאות הקודמות.

ת

תאורה – התאורה בבית נחלקת לשני סוגים עיקריים – תאורת אווירה ותאורה טכנית. גופי תאורה מעוצבים הם כאלה שיוסיפו לאווירה וידגישו את הסגנון העיצובי. גופי תאורה טכניים יהיו פעמים רבות גופים נסתרים מהעין או מינוריים מבחינת הנראות שלהם, זאת משום שתפקידם לשטוף את החלל באור. הנכון הוא לשלב בין שני הסוגים כדי ליצור את מרקם התאורה המתאים לחלל הספציפי.

תאורת אווירה, גוף תאורה בעיצוב פרוצ'יו לביאני, KARTELL, הביטאט

10-20-70 – עקרון עיצובי שיסייע לחלל להיות הרמוני מבחינה צבעונית - 70% מהשטח יוקדש לגוון המרכזי, לרוב יהיה מדובר בגוון ניטרלי. 20% לגוון נוסף, בעל טונים קרובים לגוון המרכזי, וה-10% הנותרים יהיו בבחינת כתמי צבע של גוונים נועזים יותר.

DIY – תחום ה-do it yourself בעיצוב הוא מהתחומים החמים שקיימים. יש אינסוף אלמנטים דקורטיביים שניתן להכין לבד בבית – עציצים מעוצבים, מקרמה, גופי תאורה, תמונות אמנותיות, כרזות מעוצבות ועוד ועוד. מעבר לחיסכון הכספי, מדובר בחוויה כיפית שמביאה איתה ערכים מוספים רבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר