מייקאובר: דירת קבלן שהפכה לפנינה סקנדינבית

מעצבת הפנים נועם ספרא ראתה באילוצי התקציב הזדמנות ואתגר, כשהפכה דירת קבלן של זוג צעיר לדירה בסגנון נורדי • זו התוצאה

סגנון נורדי. גווני אפור רכים. צילום: שירן כרמל

תכנון ועיצוב פנים: נועם ספרא

הנכס: דירת קבלן, בת ארבעה חדרים

מיקום: הרצליה

תקציב: כ-80 אלף שקל

שטח: 100 מ"ר + שתי מרפסות בשטח כולל של כ-20 מ"ר

סיפור הפרויקט

הלקוחות, זוג עם ילדה, לאחר שנים של מגורים בדירות שכורות, הגשימו את חלומם ורכשו דירת קבלן בהרצליה. לבני הזוג אהבה גדולה לעיצוב סקנדינבי והם בקשו לממש את חלומם - לגור בבית שיעוצב בסגנון העיצוב האהוב עליהם, עם פלטת צבעים שמזוהה עמו, מואר, נקי ופונקציונלי. עם זאת, לא נותר להם תקציב גבוה לעיצוב הבית וזה היה חלק מהאתגר בפרויקט הזה.

פלטת הגוונים

על מנת להפוך את הדירה למוארת ומזמינה, נבחר פרקט עץ אלון מולבן שסיפק רקע נקי לעיצוב כל הבית. הצבעים הבולטים בדירה הם גווני אפור רכים, לבן, שחור ועץ בשילוב צמחיה ירוקה.

צבעוניות סקנדינבית / צילום: שירן כרמל

פלטת החומרים

פרקט עץ בגוון אלון מולבן, שולחן אוכל מעץ בשילוב כיסאות שקופים ליצירת מראה מאוורר, וילונות שקופים למחצה, שטיחים בגוונים ניטרליים, שילוב של מתכת בשולחנות הסלון, במדפים, חדרי רחצה, במראות ובגופי התאורה.

עץ, מתכת ובדי וילון שקופים, צילום: שירן כרמל

 הסלון

יחידת מדפים של String מנגריית עידן מורכבת מיחידות אחסון סגורות מתחת לטלוויזיה ומשלבת מדפים פתוחים ועדינים לתצוגה. שטיח וספות בגוון אפור בהיר ושולחנות סלון קטנים ופונקציונליים. וילונות לבנים חצי שקופים לריכוך האור הנכנס אל החלל הציבורי ולהסתרת האלומיניום הקיים.

הסלון לפני השיפוץ, צילום: ללא
הסלון אחרי השיפוץ,

המטבח

מטעמים תקציביים לא הוחלף המטבח הקיים. חודשו בו רק אלמנטים מסוימים, האריחים פורקו והוחלפו באריחים לבנים ופשוטים שהונחו בצורת בריקים. כמו כן, נוספו שני מדפי מתכת בצבע שחור לאחסון ותצוגה.

המטבח אחרי השיפוץ - מדפי תצוגה עשויים מתכת מדוקקת / צילום: שירן כרמל

פינת האוכל

בפינת האוכל שולחן מינימליסטי מעץ אלון מלא (רהיטי טבע), וכיסאות אוכל שקופים שהועברו מהדירה הקודמת ומקנים לפינת האוכל מידה של עידון.

כיסאות שקופים בפינת האוכל מקלילים ומאווררים את המראה / צילום: שירן כרמל

חדר המאסטר

רצפת פרקט בהיר, מיטה אפורה בהירה בהתאמה אישית וקיר מאחורי המיטה אף הוא בגוון אפור בהיר. שטיח לפני המיטה בגוונים שחור ולבן אשר משתלבים עם המראה השחורה ושידות הלילה. בחדר השינה, כמו בחלקים נוספים בבית, הותקנו וילונות לבנים חצי שקופים לריכוך האור הנכנס.

חדר המאסטר לפני השיפוץ, צילום: ללא

חדר המאסטר אחרי השיפוץ / צילום: שירן כרמל

חדר הילדה

חדר הילדה תוכנן עם ריהוט נמוך ונגיש על מנת לעודד עצמאות ולאפשר לה גישה מלאה לכל המשחקים בחדר. מיטה מונטוסורית, וכוורת נמוכה עם משחקים. פינת ישיבה נמוכה שמשמשת כאזור משחקים וקריאת סיפורים ביחד עם ההורים. קירות החדר נצבעו בצבע פודרה עדין.

צביעה בגובה שני שליש, לעומת צביעה מלאה, מייצרת תחושה נעימה מבחינת פרופורציות עבור ילדים.

חדר הילדה אחרי השיפוץ / צילום: שירן כרמל

חדרי הרחצה

חדרי הרחצה שופצו באופן חלקי. על הריצוף המקורי הודבק ריצוף חדש בצבע שחור, בצורת משושים. המקלחון הוחלף במקלחון חדש בעל פרזול שחור.

חדר הרחצה בחדר המאסטר לפני השיפוץ

חדר הרחצה בחדר המאסטר אחרי השיפוץ / צילום: שירן כרמל

מסדרון

לפני הכניסה לחדר הרחצה הראשי ישנה מבואה גדולה יחסית שמשמשת כשטח אחסון נוסף לבית וכמקום נוסף למשחק.

המסדרון נוצל לתכנון שטחי אחסון נוספים / צילום: שירן כרמל

דבר האדריכלית

"אני מגיעה מתחום של אדריכלות מבני ציבור ושיפוצי דירות מן היסוד. זו הייתה הדירה הראשונה אשר עבדתי בה על עיצוב פנים בלבד, ללא שיפוץ מאסיבי. היכולת לשנות עיצוב של דירה, בתקציב מוגבל ולהפוך דירה סטנדרטית לדירה ייחודית אשר תואמת את סגנון הלקוחות ריגש אותי במיוחד. השינוי נעשה, בעזרת הכנסת חומריות נכונה ושילוב רהיטים בעלות נמוכה עם מספר פריטים יקרים יותר.

"הפרויקט הזה, זיכך את ההבנה שלי שלא התקציב הוא זה שקובע את איכות וגודל השינוי. נהניתי מאוד להגשים את חלומם של בני הזוג ולהפוך דירת קבלן אנמית, אך עם פוטנציאל רב, לדירת החלומות שלהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר