הכי קרוב לבית: אדריכלים ומעצבים מתגייסים למען המפונים

מהאנגר שהפך לחנות חינמית ועד צוותים שמרהטים ומאבזרים דירות למפוני הדרום והצפון, בניסיון להחזיר תחושה ביתית ועוטפת • ארבעה מיזמים מבקשים לתת חיבוק חם

חזית הבית - חנות חינמית לתושבי העוטף. צילום: לימור זומר

העורף הישראלי מפגין חוזק וחוסן שמפיח תקווה ומראה קרן אור דקה בקצה המנהרה החשוכה. ההתנדבות וההירתמות היא בכל הרמות - מתרומות כספיות, חברתיות ועד כאלו שמתמחות באבזור והלבשת דירות למען מפוני הדרום והצפון. בכל אחד מהפרויקטים אפשר לראות התגייסות של אדריכלים ומעצבים שמובילים את המיזם, חברות וספקים מתחום העיצוב שתורמים את הפריטים, והמפונים עצמם שמרגישים שיש להם כתובת למענה.

תומכים בבית

מהות המיזם: במסגרת המיזם מאתרים הצוותים ומשריינים דירות חדשות שעומדות לפני אכלוס ומסבים אותן לטובת אכלוס תושבים מפונים. הצוותים ממלאים את הדירות הריקות בריהוט, באביזרים ובמכשירי חשמל שעתידים להישאר ברשות המשפחות גם בתום התקופה. בתוך כך, כל הנוגעים בדבר דואגים לפרטים הקטנים שהופכים את הדירה לבית לכל דבר, גם אם מדובר בבית זמני, תוך מאמץ לשמור על משפחות וקהילות יחד, על מנת לסייע להם בתהליך ההחלמה. נכון לעכשיו מדובר בכ- 30 דירות בפרויקטים ברעננה ובהוד השרון.

מובילי המיזם: חברת overwolf בשיתוף עם הפורום הישראלי למנהיגות ILF ו- ewave נדל"ן. המעצבות שמובילות בפועל את הפעילות - דנה ברזילי מטעם Overwolf ודנה ויטקון מטעם ILF.

מעצבי פנים בוגרי בית הספר של ברברה ברזין היו חלק מצוות השיפוץ והלבשת הבתים למפונים - דירה  שאובזרה ברעננה במסגרת פרויקט תומכים בבית, צילום: ליאת גוברין

עוד פרטים שכדאי לדעת: כחלק מהצוות גויסו מעצבי פנים בוגרי בית הספר של ברברה ברזין: ליאת גוברין, לאה שאבי, גילה שם-טוב, יהודית אדרי, בוריס סולטנוב ולילך צוריאל, על מנת לסייע בסידור החללים ובמתן מענה ספציפי למשפחה עבורה הדירה מיועדת. כמעצבים, היה להם חשוב ליצור עבור כל משפחה קומפוזיציה נעימה, זורמת ושקטה ככל הניתן. במהלך עבודה השתדלו המעצבים להתאים את האבזור לפי גילאי ומין הילדים. הקו המנחה שלהם לאורך כל הדרך הוא להוות עבורם את ההתחלה החדשה שהם ללא ספק ראויים לה.

איך יוצרים קשר לקבלת תרומות או למתן תרומה: ניתן ליצור קשר דרך חשבון האינסטגרם של ברברה ברזין.

חזית הבית

מהות המיזם: מיזם שמטרתו להלביש את בתי משפחות העוטף ולהעניק להם תחושת בית בכל מקום שבו הם נמצאים. במסגרת המיזם כל משפחה מפונה מאזור העוטף מוזמנת למלא טופס ונציגה מטעם המיזם תפנה אליה, במטרה להצמיד לה מעצב/ת פנים שיסייעו לה לעבור את התהליך. האביזרים ופריטי הריהוט מרוכזים בהאנגר של 1500 מ"ר בעמק חפר שהפך לחנות ענקית וחינמית עבור תושבי הדרום. הוא מכיל אביזרים, פריטי ריהוט ומוצרי חשמל לבית שמגיעים מתרומות של הקהל הרחב וחברות מסחריות מתחומי הטקסטיל, כלי מטבח,  מוצרי חשמל, וילונות, כריות, שטיחים, ריהוט, אומנות ועד צמחים ועוד.

מובילי המיזם: המיזם נולד בבית משפחת רובינזון, את המיזם מובילים עדיה, עידו ואורלי רובינזון. אורלי ועדיה, אם ובת, שתיהן משפעיות בתחום עיצוב הבית ונחשבות למובילות דעה. הבית עבורן הוא מרכז החיים והקריירה. עם הגישה הזו הן פיתחו את מיזם 'חזית הבית' במטרה להעניק למשפחות עוטף עזה, תחושה של בית, משפחה וחיבוק. עידו רובינזון, בנה של אורלי, הצלע השלישית במיזם, הוא סטודנט לפסיכולוגיה ומנהל את הבר במסעדת ג'וז ודניאל.

עוד פרטים שכדאי לדעת: במיזם כ-400  מתנדבים מרחבי הארץ, 13 מקומות איסוף והאנגר מרכזי שמשתרע על פני 1500 מ"ר.

איך יוצרים קשר לקבלת תרומות או למתן תרומה: כל הפרטים נמצאים באתר ייעודי שקם לטובת המיזם - חזית הבית (ltx.bio).

כל משפחה מהעוטף תקבל מעצבת פנים שתלווה ותתאים לה את הפריטים הנדרשים, צילום: לימור זומר

מעצבות מתגייסות לאבזור דירות למען מפונים

מהות המיזם: רווית רוד קבלה פניה מהרווחה של קריית אונו מידע לגבי משפחה מהדרום שמגיעה לעיר, בצירוף רשימת הציוד הנדרש להם. היא פרסמה בעמוד הפייסבוק, באינסטגרם ובקבוצות וואטסאפ והתרומות החלו להגיע.

מעצבות מתגייסות -  כל פריט משונע למשפחה שמחכה לו, בתמונה: תרומת רהיטים מבדוסה, מעצבת פנים: רוית רוד, צילום: יח"צ

מובילי המיזם: עיריית קרית אונו בשיתוף מחלקת הרווחה - שבט און ושלוחת ניר.

איך יוצרים קשר לקבלת תרומות או למתן תרומה: לעוד פרטים ניתן לפנות לחשבון האינסטגרם של רוית רוד.

החמ"ל של סיון יצחקי

מהות המיזם: מעצבת הפנים סיון יצחקי יזמה פרוייקט גיוס תרומות ורהיטים למפוני העוטף מיד עם פרוץ המלחמה. "ברגע שהמלחמה החלה הבנתי שיש ביכולתי לעזור לשורדי הקיבוצים באמצעות קשרים שיצרתי בעבודה ויכולת ההנעה שלי. פניתי למספר ספקי ריהוט שאני עובדת איתם ביום יום והם נרתמו לעזרתי, בלב רחב והתנדבו לתרום רהיטים, לשנע ולהתקינם בבתים. בימים אלו אני מנהלת חמ״ל ביתי קטן, במקביל לעבודה השוטפת שלי, בו אנחנו אוספים רהיטים ומשנעים ישירות לדירות מפוני העוטף". 

בין החברות שהתגייסו לפרויקט: צמר שטיחים יפים, Shon ריהוטים, Private room מקבוצת המזרונאים, KIYANO רהיטים, סידו עיצובים, בדוסה רהיטים, פיקאפ, רהיטי My Room, נגריית מון - ניסו, ניקו הובלות, מולי קידרון, נגריית גבי את גבי בע״מ, שמרת הזורע,. גלריה 1 מתוך 35, מרפדיית החצר ועוד רבים.

מובילי המיזם: סיון יצחקי מעצבת פנים.

עוד פרטים שכדאי לדעת: בנוסף לעזרה לתושבי העוטף מקבלת יצחקי עשרות פניות לעזרה לחיילים ולבסיסים צבאיים בעיקר עבור מזרנים, ציוד טקטי ופרטי לבוש. הבקשות מגיעות לחמ"ל שהקימה והיא ודואגת לשינוע הנדרש, בתיאום מול הבסיסים. בקשות רבות לתרומה מגיעות למזרונים וחברות כמו עמינח, פלסיב, פולירון וויסמן רהיטים, נרתמו מיד לפרויקט.

פרויקט אבזור דירות ותרומות למפוני העוטף, עיצוב פנים: סיון יצחקי, צילום: יח"צ

איך יוצרים קשר לקבלת תרומות או למתן תרומה: ספקים או אנשים פרטיים שמעוניינים לתרום רהיטים לתושבי העוטף יכולים לפנות לסיון דרך חשבון האינסטגרם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר