תערוכות בוגרי בתי הספר לעיצוב, בהם בצלאל, שנקר, HIT וסמינר הקיבוצים, הם ימים שמחים במיוחד עבור שוחרי העיצוב ועבור מי שחי בשביל להיות הראשון להכיר ולאמץ טכנולוגיות, עיצובים ומוצרים חדשים, רגע לפני שכולם יכירו ויצרכו אותם גם.
פרויקט הגמר של בוגרי המסלולים של עיצוב תעשייתי ועיצוב מוצר הם פרויקטים שרובם מעוררי השראה, מעלים שאלה ומאפשרים לבוא במגע עם פתרונות גדולים לבעיות הקטנות (אך החשובות) של החיים. בחרנו עבורכם את העיצובים ששמנו עליהם עין.
הדפסת תלת ממד - עמית ידלין, המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT המכון הטכנולוגי חולון
כלים קרמיים בהדפסה תלת ממדית שהם למעשה אינטרפרטציה של טכניקת הקליעה הידנית המסורתית. הכלים יוצרו באמצעות מדפסת תלת ממד, בעזרת קוד מחשב פרמטרי, מודפסות דוגמאות של קליעות שונות, בחומר קרמי ומעניקות מראה חדשני לטכניקת הקליעה העתיקה.

כדי קרמיקה בהדפסת תלת ממד, עמית ידלין – עיצוב תעשייתי המכון הטכנולוגי חולון
תיווך ידידותי - ארם עמיר פונדק, המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל
אנו נמצאים בתקופה שבה רובוטים הם שותפים פסיביים בחיינו, אך עם זאת הם מתנהלים לצדנו ויוצרים סוג של תרבות תקשורת שונה מזו שהורגלנו בה. מחקרים מראים כי ילדים שגדלים בבתים עם סייעות וירטואליות, דוגמת אלקסה, לומדים לדבר בלשון ציווי.
בהנחה שכולנו עומדים לחיות עם רובוטים, חשוב לעצב את חיינו בהתאמה לרובוטים מבוססי בינה מלאכותית שיהפכו להיות יותר ויותר מעורבים בחיינו. הפרויקט מציע דמות שעוטפת את הסייעת הקולית אלקסה, ומתווך באופן ידידותי בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית, ובכך מפוגג את החשש מהעתיד הטכנולוגי ועוזר לנו להתיידד איתו.

עיצוב אקולוגי- ניצן טביב, המחלקה לעיצוב תעשייתי, HIT המכון הטכנולוגי חולון
טכניקת קראפט שפיתח ניצן טביב, משתמשת בתכונות של חבלים סינתטיים לעיצוב מגוון מוצרים, ביניהם שטיח בעל מקום השענות, אהילים, סלים וכובעים. הטכניקה נוצרה בהשראת מלאכת קליעת הסלים התימנית מסורתית, ומותאמת לישראל של 2022.

עושים סדר בבלגן - ברקת צריקר, בית הספר לעיצוב – הפקולטה לאמנויות סמינר הקיבוצים
בפרויקט של ברקת צריקר, אין שימוש בחומר חדש או בטכנולוגיה מתקדמת. הפרויקט מציג סוג של חשיבה שאמורה להועיל למי שסובל מבלגן. צריקר פיתחה סדרת רהיטים שממוקמים במקומות שונים בחלל הביתי ומבטיחים שלא ניתן יהיה ליצור סביבם בלגן. הפריטים מעוצבים ומתוכננים להכיל פריטים מסוימים בלבד, כך למשל מדפי ספריה שעוצבו באלכסון ורק ספרים יוכלו להיכנס בהם, ולא כל מיני פריטים אחרים. העיצוב פונקציונאלי מייתר את הצורך בהפעלת מחשבה כשמחזירים דברים למקום.

חימר זיתים אורגני- יגל תירם, המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל
שמן זית הוא ממוצרי היסוד של המטבח הים תיכוני. אנחנו נהנים מטעמו ומסגולותיו הבריאותיות אך פחות זוכרים שלאחר הפקת השמן נותרים כ-80% גפת (פסולת הפרי). בישראל לבדה מיוצרים מידי שנה כאלפיים טון גפת, ובאגן הים התיכון כ-2 מיליון טון. הגפת נחשבת לפסולת מזהמת, ולאחר סיום כתישת הזיתים וכבישתם, בתי הבד מתקשים להיפטר ממנה.
אַדְּרַבָּא, פרויקט הגמר של יגל תירם, מעניק ערך לחומר, מתוך גישה של כלכלה מעגלית ועל ידי שיטות קראפט, הוא יוצר מהגפת חימר זיתים אורגני שמאפשר יצירת כלי קיבול מעוצבים. כלים, שמעבר להיותם מעוצבים, מספרים סיפור של מלאכה ומקומיות.

טכניקה חדשה לעיבוד קרמי- יסמין סנדרו-בראון, המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל
SHPRITZ היא טכניקה חדשה לעיבוד חומר קרמי באמצעות התזה מבוקרת של זרמי מים. השילוב בין אנרגיית המים המתפרצת ובין התנועה הסיבובית במהלך עיבוד החימר מייצר קריסה גיאומטרית ומפיח בכלים צורות אמורפיות.
שליטה בטכניקה מאפשרת אינספור שינויים של צורה ושל טקסטורה על ידי מניפולציה פשוטה. מפגש שבו כוח, מים, תנועה ומחזוריות מתנקזים ליצירה משותפת של גומחות ומרקמים.
