מנפצים מיתוסים: האם מותר להשתמש בפילינג כל יום?

השוק מוצף בשלל תכשירים, טכנולוגיות והצעות קסומות לעור פנים זוהר וצעיר • אז כל כמה זמן מומלץ להשתמש בתכשיר, ואיזה טיפול כרוך בהרדמה בחדר ניתוח? • מדריך

הבטחות לעור פנים צעיר וזוהר, צילום: GettyImages, אילוסטרציה

החורף פה (טוב, בערך), השמיים מתכסים בשכבות של עננים, ומזג האוויר מביא איתו סגריריות ומעלים לנו את קרני השמש. כל הדברים האלו הופכים את החורף לתקופה אידיאלית לחידוש עור הפנים, ולטיפול בכתמי השמש שצברנו בקיץ. כמובן שאנחנו מתכוונים לפילינג.

חשבתם שבוטוקס זה מוגזם? הטיפולים הקוסמטיים שאתם לא מכירים

מרססות בושם על הצוואר? זו הטעות הקריטית שאתן עושות

קרמים ושגרת טיפוח? סאבלימינל הצליח להפתיע אותנו

בעונת החורף ישנה עלייה של קרוב ל-60% בדרישה לטיפולי פילינג ברמות קילוף שונות, המבוססים על סוגים שונים של חומרים וטכנולוגיות. בקיץ לעומת זאת הביקוש עומד רק על כ-15% מכלל הטיפולים.

פילינג מבוסס פחם של דרמלוג'יקה, 354 שקלים, צילום: יח"צ

אז מה זה בעצם פילינג?

פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית, מסבירה: "הפילינג הוא למעשה תכשיר שמקלף את שכבות העור העליונות, ומעודד צמיחה של עור חדש ומתוח. הקילוף יוצר בעצם תהליך מבוקר הגורם להתחדשות התאים. הדגש החשוב בטיפול מסוג זה הוא שאסור להיחשף לשמש, מכיוון שנחשפות שכבות רגישות של עור הפנים, עלול להיגרם נזק והאפקטיביות של הטיפול פוחתת".

"פעולת הפילינג מורידה את שכבות הלכלוך מפני השטח, מבהירה כתמים וקמטוטים, והמראה המתקבל הוא זוהר ומתוח. גם הטמפרטורות הנמוכות שלא גורמות להזעה מסייעות לתהליך, ומזרזות את שלב ההחלמה", היא מוסיפה.

פילינג לימונענע של Hippie And Chic, 115 שקלים, צילום: אורי גרון

שירה דהן מייסדת HIPPIE & CHIC, מסבירה: "הפילינג הטבעי בעצם מסיר תאי עור מתים שסיימו את תפקידם, וגורמים לעור להיראות עייף. הוא גם מסיר את השכבה החיצונית של כתמי הגיל והשמש, ומאפשר חידוש של העור. כדי לשלב אותו בשגרת הטיפוח, מומלץ להשתמש בו במקום סבון הפנים, בשלב של ניקוי העור לפני החדרת לחות".

מה ההבדל בין פילינג טבעי לפילינג כימי?

כיום ישנם בשוק שלושה סוגי פילינג עיקריים: פילינג טבעי, פילינג כימי ופילינג באמצעות מכשירים. הפילינג הטבעי מתייחס בעיקר לתכשירים שניתן להשתמש בהם בבית, וכולל גרגרים עדינים שמסירים את שכבות העור העליונות, או חומצות פעילות שמקלפות בעדינות את השכבה החיצונית של העור.

ללין - פילינג ונילה ולנטיינס - 69.90 שקלים, צילום: VIP DESIGHN

סוג נוסף הוא פילינג כימי, שנחשב לאגרסיבי במיוחד, ונעשה רק על ידי אנשי מקצוע. ישנן שלוש דרגות של פילינג כימי - קל, בינוני ועמוק. את הפילינג הכימי הקל עושים אנשי המקצוע המוסמכים (כדוגמת קוסמטיקאיות) באמצעות תמיסות כימיות שגורמות לכוויה קלה על העור, אחרי מספר ימים הוא מתקלף ומתקבל עור חלק וגמיש.

בפילינג כימי בינוני משתמשים בתמיסות כימיות בריכוז גבוה יותר, והוא מגיע לשכבת העור השנייה - הדרמיס, וגורם לקילוף אגרסיבי יותר של הפנים.

פילינג כימי עמוק הוא הליך שנעשה בחדר ניתוח בלבד, והתמיסות הכימיות מוחדרות לשכבת הדרמיס העמוקה, ויוצרות כוויה מדרגה שנייה. ההליך נעשה בהרדמה מקומית, וההחלמה ממנו אורכת מספר חודשים.

הפילינג הכימי מתאים בעיקר למי שסובל מצלקות עמוקות או פיגמנטציה חריפה, ויש להתייעץ עם רופא לפני הטיפול.

פילינג עדין לפנים של נוקס, 119 שקלים

הסוג השלישי הוא גם החדש ביותר - פילינג באמצעות מכשירים טכנולוגיים. כיום קיימים בשוק טיפולי פילינג באמצעות לייזר או גלי רדיו, וניתן לקבוע את עומק הפילינג. פילינג עמוק באמצעות לייזר נעשה גם הוא בחדר ניתוח בהרדמה כללית או מקומית. בדגות הנמוכות יותר ניתן לקבל את הטיפול גם במכוני הקוסמטיקה המורשים.

פנינו לד"ר רונן גלזינגר, מומחה לרפואה פלסטית, שיסביר על ההליך. "פילינג כימי הוא פילינג עמוק שקורה תחת השגחה בחדרי ניתוח ועל ידי רופאים מומחים. הוא יכול להתבצע כטיפול בפני עצמו, ויכול להיות כהליך משלים לניתוחי פנים שלרוב מטפל בשלב איחוד גוון העור לאחר המתיחה והחיתוך. מדובר בגישה המסורתית שדוגלת בקילוף וחידוש העור מאפס. מה שלא נלקח בחשבון הוא זמן ההחלמה הארוך, שעלולה להגיע לשבועות ארוכים".

אז מה הפתרון? "בשנים האחרונות מקובל יותר לפנות לטיפול במרקם העור וחידושו בדכים פחות פולשניות ובזמן החלמה אפסי – מכשור שמשלב גלי רדיו ולייזר, ומקצר את טווח ההחלמה וההתאוששות", הוא מסביר.

ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר, מחזקת את דבריו: "בשנים האחרונות התפתחה הגישה שמאמינה בכמה שפחות הרס של תאי העור והרקמות. הגישות החדשות עוזרות לשיקום ובניית העור בלי לפגוע ברקמות, ומדובר במכשור טכנולוגי שעובד בצורה לא פולשנית. אם בעבר טיפול לכתמים ולמרקם עור היה מגיע בצורה אגרסיבית, היום יש דרכים מתקדמות שידידותיות יותר למשתמש", היא מסבירה.


קיילין סקין פילינג לפנים, 110 שקלים

אז איך משתמשים בפילינג ביתי?

נשים רבות חוששות להשתמש בפילינג, ולא בטוחות מה הסוג שמתאים להן ומה התדירות המומלצת.

  • נתחיל בסוג העור. כמעט כל סוגי העור יכולים לעבור פילינג טבעי. לעור רגיל נמליץ על תדירות של פעמיים בשבוע, לעור שומני עם נטייה לאקנה נמליץ על פילינג לא אגרסיבי, בתנועות סיבוביות עדינות, ובעלות עור יבש יוכלו גם הן ליהנות מפילינג, אבל רצוי לבחור בסוג עדין, ולמרוח מיד לאחר השימוש בו קרם לחות.
  • סוג הפילינג - ישנם סוגים שונים של פילינג, חלקם מיועדים לעור הפנים וחלקם לגוף. אסור בשום אופן להשתמש בפילינג גוף על הפנים, מכיוון שמדובר בחלקיקים גסים יותר, שעלולים לפצוע את עור הפנים העדין.
  • תדירות - כמה פעמים בשבוע מותר להשתמש בפילינג? ההמלצה הכללית והנפוצה היא שימוש בפילינג פעם בשבוע. עם זאת, סמנכ"לית ההדרכה והפיתוח של דרמלוג'יקה ישראל, ליאת פליסר הלפרט, מנפצת את המיתוס. "מותר לעשות פילינג בתדירות יומית, כל עוד מדובר בפילינג עדין שאינו מקרצף את העור או מגרה אותו". ההמלצה שלנו? נסו להעלות את כמות השימושים השבועית בפילינג, ובדקו איך העור שלכן מגיב.
  • אלרגיה ורגישות – חשוב מאוד לעשות בדיקת אלרגיה למוצר לפני שמשתמשים בו על הפנים. בצעו טסט באזור נסתר, לדוגמה מאחורי האוזן, כדי לוודא שהחומר לא עושה לכם גירוי, שעשוי להביא לתוצאה הפוכה ולעור מגורה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר