וואטסאפ בשירות הרווקים: האפליקציה החדשה לדתיים שיכולה לספק מידע אמיתי

הבעיה העיקרית שקיימת באתרי היכרויות היא אימות המידע שהמועמדים מספקים על עצמם • כשאין עם מי לבדוק או לברר אם הרווק או הרווקה אכן כמו שהם מציגים את עצמם באפליקציה, זהו פתח שיכול ליצור הרבה בעיות • "שליש חברים" מנסה למנוע את הבעייתיות הזאת - ומתכננת להוסיף אפשרות של ספיד דייט ובינה מלאכותית בעתיד • ומדוע נצפו הרבה כניסות ליישומון ממצרים?

חתונה (אילוסטרציה). צילום: אורן בן חקון

אפליקציה חדשה מבית "שליש גן עדן", ששמה "שליש חברים", לקחה את הניסיון של רווקים ורווקות דתיים ושומרי מסורת להכיר שלב קדימה, על ידי חיבור האפליקציה לוואטסאפ של המשתמשים, בצורה שכל אחד יוכל לראות באפליקציית ההיכרויות אם יש לו אנשי קשר משותפים עם האדם שאיתו הוא רוצה להיפגש.

"כשאתה רואה שיש לך אנשי קשר משותפים עם בן הזוג הפוטנציאלי, אתה יכול לברר דרך החבר המשותף פרטים עליו ולראות אם הוא בכלל מתאים לך", מסביר אסף נבון, מקים ומנהל האתר, בשיחה עם "ישראל היום", "כמו כן, בצורה הזו לא יהיו הטעיות או מסירת מידע לא נכון, דבר שהתרחש בעבר בחלק מהמקרים. אנחנו מפעילים כאן את חוק הדתיים השלובים. כמעט בטוח שלכל בני אדם במגזר שלנו יש חברים משותפים וככה ניתן לייצר מערך חדש של בירורים על דייטים לפני שהם קורים".

דרך האפליקציה אפשר לראות מי החברים בוואטסאפ, צילום: שליש חברים

תכונה נוספת שמתכננים להכניס לאפליקציה היא בינה מלאכותית, שתציע בעצמה לשני בני זוג להיפגש כי יש ביניהם התאמה. "זו תכונה שעוד לא קיימת אצלנו, אבל בעתיד האלגוריתם יוכל לבדו לזהות אפשרויות לקשר והוא יציע אותן לבני זוג. זה יהיה בכלל מהלך משמעותי נוסף באפשרות של מציאת מועמד פוטנציאלי לדייט", מפרט נבון.

מהלך נוסף שיקרה הוא אירועי ספיד דייט דרך הזום. "מדובר בתוכנה בהכנה שבמסגרתה נרשמים לאפשרות להיפגש בזום, ובכל יום בתשע בערב נעשה חיבור בין שישה אנשים, ניצור כך קבוצות ונאפשר לאלו שמחפשים זוגיות להיפגש בצורה מהירה ולקבל רושם ראשוני אם כדאי להיפגש או לא. כל השדרוגים האלו גורמים למי שמחפש זיווג להיחשף הרבה יותר מבעבר, שאז היו שמים תמונה ומספרים קצת על המועמד וזהו. אבל אנחנו משוכנעים שהחשיפה תהיה לטובת הצעירים שמחפשים קשר", הוא מוסיף.

בדרך חתונה יהודית עוברים בוואטסאפ. חתונה, אילוסטרציה // צילום: גטי אימג'ס, צילום: GettyImages

יש לך דוגמאות מיוחדות לקשרים וחתונות שנוצרו באתר?
"יש לנו שני מקרים שבהם כל האחים מצאו קשר דרך האתר. במקרה אחד מדובר בשלושה אחים, ובמקרה אחר בשישה. כמו כן חבר של מאושפז בבית החולים הגיע לבקר אותו ובשיחה הם גילו ששניהם מצאו את בנות הזוג שלהם דרך האפליקציה שלנו.

עוד חשף נבון נתונים על השימוש באפליקציה בזמן המלחמה ומגמות שזיהו: "עם תחילת המלחמה הייתה דממה, כמו כולנו, שנכנסנו להלם מוחלט. לאחר שבועיים לאט לאט חזינו בחזרה מדורגת לשגרה, לרבות אלפי אנשים שהתייאשו לכאורה מהאפליקציה בעבר ובעקבות המלחמה החליטו לתת עוד צ'אנס, מתוך הבנת הצורך הגדול למצוא זוגיות דווקא עכשיו. אפשרנו גם למשרתי המילואים שימוש חינמי באפליקציה החדשה למשך חודשיים. בחודשים האחרונים אנחנו מזהים באפליקציה גלישה מאזור מצרים – מדובר למעשה על לוחמים השוהים בעזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר