ביירות: בגיל 80 - הלך לעולמו ראש הקהילה היהודית בלבנון, יצחק אראזי

במדינה נותרו עשרות בודדות של יהודים • אראזי פיקח בין היתר על עבודות השיקום של בית הכנסת היחיד בביירות שנותר באזור ואדי אל־יהוד • אראזי פיקח על עבודות השיקום של בית הכנסת היחיד בביירות שנותר באזור "ואדי אל־יהוד" • במלחמת האזרחים נהרס בית הנכסת ונבזז

יצחק אראזי ז"ל. צילום: ללא

ראש הקהילה היהודית בלבנון יצחק אראזי הלך לעולמו. כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת במדינה. אראזי עמד בראש קהילה של לא יותר מ־30 איש.

עורך דינו, באסם אל־חות, מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי אראזי היה בן 80 במותו וכיהן בתפקיד ראש מועצת הקהילה היהודית הקטנה. "הוא מת אתמול ונקבר היום בבית העלמין היהודי בביירות", מסר עורך הדין.

נשארו קשורים ללבנון

בשנים שלפני מלחמת האזרחים אשר התחוללה במדינה מנתה הקהילה היהודית בין 10 ל־20 אלף יהודים. לאור המצב הקשה במדינה בכלל ושל היהודים בפרט - צנח מספרם לעשרות בודדות. בעשורים האחרונים סבלה הקהילה מפיגועי טרור של סוכנים סורים וארגוני טרור. רבים משרידי הקהילה היגרו לאמריקה או לאירופה - במיוחד לצרפת. "הם נשארו קשורים ללבנון ורבים מהם היו מבקרים בה", מסר עורך הדין אל־חות.

בית הכנסת "מגן אברהם" ב"ואדי אל יהוד" - נחנך ב-1926, נהרס במלחמת האזרחים, צילום: רויטרס

אראזי פיקח בין היתר על עבודות השיקום של בית הכנסת "מגן אברהם" - היחיד בביירות שנותר באזור ואדי אבו גמיל, שבעבר נודע בשם ואדי אל־יהוד. בראיון לסוכנות הידיעות הצרפתית ב־2009 אמר כי הם מקווים שיוזמת השיקום של בית הכנסת תוביל להרחבת הקהילה היהודית מחדש. לפי הדיווחים בית כנסת זה נחנך ב־1926 והיה אחד הגדולים בעולם הערבי, ואולם במלחמת האזרחים הוא נהרס ונבזז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר