ראש המוסד דדי ברנע רוקד בחתונה חרדית

אחיינו של איש הביון התחתן - והוא הגיע להשתתף • אחיו, שחזר בתשובה, סיפר בעבר: "לפני המינוי שלו הוא ביקש ממני ללכת למירון שאתפלל עבורו"

ראש המוסד דדי ברנע רוקד בחתונה חרדית // צילום: משה ויסברג - בחדרי חרדים

עם אבטחה צמודה: ראש המוסד דוד (דדי) ברנע השתתף אמש (שלישי) בחתונה שנערכה בעיר החרדית מודיעין עילית. מדובר בחתונה של אחיינו של ברנע, בן לאחיו הרב זוהר ברנע.

זוהר חזר בתשובה בגיל 13, שירת בסיירת גולני והפך לחסיד ברסלב אדוק. ב"אסון מירון" שהה זוהר סמוך לציון הרשב"י וניצל. בראיון שהעניק בעבר לעיתון "משפחה" סיפר: "הקדמתי לעלות למירון בשל בקשתו של דדי. המינוי של ד' [ברנע] מהמוסד עמד אז להכרעה, האם הוא יקבל את התפקיד, או שזה יהיה מועמד אחר. דדי ביקש ממני לעלות למירון ולהתפלל שהוא זה שיקבל את המינוי. עשיתי זאת בשמחה".

רק בשמחות. ראש המוסד דדי ברנע, צילום: גדעון מרקוביץ'

"צעדנו נגד כיוון התנועה, בהתחלה היה הדוחק הרגיל", שיחזר ברנע. "אבל אז הלחץ גבר וגבר. אנחנו מכירים את הצפיפות משנים קודמות, אבל כאן מדובר בצפיפות שלא מתנקזת לשום מקום והלחץ רק גובר והולך. לא נתקלנו בכזה דבר''.

ברנע הוסיף: "אני שומע צעקות וצרחות ולחץ, אדם עם הגב למעקה צעק לי באוזן 'אני לא מסוגל עוד'. הורדתי את הכובע ופשוט התחלתי לנופף עליו, בתקווה שהאוויר יעזור לו. הבן שלי עמד בסמוך אליי ושמרנו על קשר עין. רק אז קלטתי שאנחנו כבר לא במצב דוחק רגיל, אלא בסכנת חיים. הבטתי סביב וקלטתי שהאנשים לא סתם מתלוננים על הצפיפות, אלא פשוט נפטרים לנגד עיניי. זה היה רגע מבעית. סביבי אנשים נמחצו למוות, אבל אני בעצמי הייתי במעין בועה צדדית מוגנת''.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר