מהפכני: האפלקיציה שתכווין אתכם לאירועים יהודיים בעולם

לאחר שחיפשו להשתתף בטקס יום השואה בניו יורק ונחלו כישלון - גיא, נדב ולילך הבינו שיש כאן בעיה • השלושה החליטו להקים פלטפורמה חברתית עבור יהודים וישראלים בעולם, שתציג אירועים בסביבת המשתמש במפה אינטרקטיבית נוחה • "המטרה העיקרית היא לעזור ליהודים לשמור על חיבור לקהילה"

אפליקציה חדשנית עבור יהודים וישראלים בעולם, צילום: גדעון מרקוביץ'

"ליהודים בחו"ל יש המון דילמות יומיומיות - האפליקיציה מעניקה מסגרת": שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם הקימו פלטפורמה חדשנית שסוקרת את האירועים היהודיים והישראליים הקרובים לסביבת המשתמש בכל נקודה בעולם, זאת באמצעות מקורות כגון פייסבוק, אינסטגרם ואתרי עמותות. האפליקציה מציגה את האירועים על מפה אינטרקטיבית ונוחה למשתמש. 

"המטרה העיקרית היא לעזור ליהודים שגרים ברחבי העולם לשמור על חיבור לקהילה היהודית", אומרים גיא קוזלינר, נדב שטייר ולילך מרקוביץ. "נוסף על כך, הפלטפורמה היא כלי נוח למנהלי הקהילות בו הם יוכלו לארגן אירועים בקלות באמצעות מאגר של נותני שירות". 

יוזמי הפלטפורמה, צילום: עידן כהן

השבוע הפלטפורמה זכתה במימון ראשון לקידום המיזם, העומד על 30 אלף שקלים. זאת במסגרת פרויקט "החממה" שנועד להעצים את הדור הבא של צעירים ישראלים שייקחו אחריות על עתיד העם והארץ. הפרויקט הוא של ארגון TLI בשיתוף ההסתדרות הציונית העולמית. 

איך חשבתם על הפלטפורמה?

"מתוך צורך אישי. כשהיינו בניו יורק במסגרת פרויקט "החממה" זה יצא גם על יום השואה ולאלו מאיתנו שהמשיכו לטייל, גם על יום הזיכרון לחללי צה"ל ופועלות האיבה. היינו בטוחים שנמצא איזה טקס רשמי בניו יורק וניקח בו חלק, אבל לא מצאנו. שאלנו חברים, אנשים שגרים באזור וכלום. לבסוף, קיבלנו הודעה ממישהו בפייסבוק שיש טקס רשמי של הקונסוליה הישראלית, אבל כשהגענו לשם לא הכניסו אותנו כי היה צריך להירשם מראש

"המקרה הזה אומנם ספציפי, אבל כאשר ישבנו לחדד את הרעיון, שכבר התעסק בחיבור בין יהודים שגרים באותו האזור בחו"ל, הבנו שבאמת יש צורך לפלטפורמה שמרכזת אירועים יהודיים וישראליים, שתאפשר לנו בכל רגע לדעת שהם מתרחשים, לקחת חלק בהם ולהרגיש שייכות לזהות שלנו, גם כשאנחנו פיזית רחוקים.

רגע הזכייה בתחרות במסגרת פרויקט "החממה", צילום: עידן כהן

כמה זמן אתם עובדים על זה?

"שלושה חודשים, במהלכם נדב היה אחראי על אפיון טכנולוגיה ועל איך האפליקציה תיראה באופן ראשוני ביחד עם גיא. נוסף על כך, גיא ניהל את הקישורים והחיבורים עם אנשי מפתח וראשי קהילות בניו יורק, יחד ניסינו לחדד את הצורך עם אנשים שגרים באזור מסוים - כיצד הם שומעים על אירועים שקשורים לישראל או ליהדות".

השלושה מחדדים: "יצאנו בסדרת בדיקות בין יהודים בניו יורק כדי לברר האם אנשים היו מעוניינים בפלטפורמה הזו, הגענו בכמה ימים בלבד לקבוצת וואטסאפ מלאה אותה לילך ניהלתי, שהייתה שקטה מתגובות. פרסמתי באופן שבועי ניוזלטר של כל האירועים שאנחנו מוצאים באופן ידני ברחבי הרשת, דרך רשתות חברתיות ואתרי קהילות. כעת, לאחר הזכייה, נתחיל לעבוד על אלגוריתם הסריקה, פיתוח האפליקציה, אתר ובוט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר