"היו מספיק ניסיונות": עדן הראל חושפת את סוד הזוגיות עם עודד מנשה

מגישת הטלוויזיה פצחה בסשן שאלות ותשובות עם עוקביה ברשת החברתית • בין היתר, סיפרה על עבודת השם, שגם אחרי שנים ארוכות, לא הולכת ונעשית קלה יותר • ומה היא עושה כדי לשמור על גחלת האמונה?

עדן הראל ועודד מנשה. צילום: אלדד רפאלי

עדן הראל הרימה את הכפפה ופתחה בימים האחרונים תיבת שאלות ל-138 אלף עוקביה באינסטגרם במהלכה נדרשה להעניק לא מעט עצות מניסיונה רב השנים כחוזרת בתשובה. בנוסף לכך סיפרה הראל לגולשים על הדרכים שבהן היא נוקטת על מנת לחזק את רוחה בזמן עצבות, הביעה את דעתה על חשיבות שמירת הנגיעה בין בני זוג, חלקה בטיב הקשר עם הגרוש ואבי בנה, וגם שיתפה בסיבות שבגינן החליטו היא ובן זוגה עודד מנשה לשמור את השבת באופן קבוע.

"מה מחזיק אותך כשקשה לך?", נשאלה הראל. "מחייכת, נושמת, ומבקשת מהשם להרים אותי מהמקום הנמוך שנפלתי אליו. עם כל הסיפורים שאני שומעת בתוכנית על הנובה, ועל הלוחמים הגיבורים שנפלו, אני נופלת הרבה", ציינה.

"אני נופלת הרבה", עדן הראל במהלך שידור, צילום: מתוך ערוץ 14

השאלה הבאה ביקשה את ייעוצה של הראל בכל הקשור לתקופות בהן יש "הסתר פנים", שמשמעותו ביהדות היא התעלמותו של האל מאדם מסוים או מעמו. "איך מוצאים כוחות ואמונה כשיש הסתר פנים?", אתגרו. "תראי, לא יודעת אם זה מה שעושים, זה מה שאני עושה", השיבה הראל. "חותכת לאיזה יער, מדליקה מדורה, מנגנת בחליל האינדיאני שלי (שלא צריך באמת כישרון כדי לנגן בו) ופשוט נושמת את השקט והטבע ומזכירה לעצמי את האינסופיות שיש בי, שאלוקה ממעל, שהשם טוב, שאני רואה חלק מתמונה שלמה, שעם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

"מה עושה מי שרוצה לחזור בתשובה? איפה מוצאים מדריך טוב למה שחובה לעשות? מחפשת אונליין", שאלה אחת העוקבות. "אני מניחה שהייתי אומרת להתחיל עם שיעורים, לחפש איזה רב או רבנית שמדברים ללב שלך. אני תלמידה של הרב יובל הכהן אשרוב כבר 18 שנים תודה לשם, ומרגישה שאני עוד לא יודעת כלום ממה שהוא מלמד. מעיין בלתי נגמר הרב, זכינו".

עדן הראל "נושמת את השקט והטבע",

"שנינו חוזרים בתשובה (מגע לא זר לנו). אנחנו שומרים נגיעה, אבל זה כל כך קשה. איך מחזיקים אחד את השנייה?", המשיכו להתייעץ עם הראל. "מתחתנים", השיבה עדן שבחרה לענות על רקע תמונה שלה עם בן זוגה עודד מנשה. "האמת, אין לי מושג. התחתנו ואז חזרנו בתשובה. לא עמדתי בניסיון הזה, תודה לשם כי היו גם ככה מספיק. מה שכן, אני יכולה להגיד שאני לא מבינה איך אפשר לנהל חיים זוגיים שיחזיקו שנים בלי השמירה הזאת. בלי האור הזה, החיות הזאת שמחייה את האהבה שלנו".

"האם עבודת השם כיום באה לך בקלות, בלי מאמץ ויגיעה?", הסתקרנו. "כל כך לא", פסקה הראל. "אם זה קל, זה אומר שאני בירידה". "איך את שומרת על 'האש' בעבודת השם?", המשיכו לנסות ולדלות מידע מהראל. "נוסעת המון לטבע. בתוך האינסופיות של השקט והנוסף, אני מתחברת. מקבלת כוחות וחוזרת לשגרה".

" החיות הזאת שמחייה את האהבה שלנו", עדן הראל ועודד מנשה,

גם על הקשר עם אבי בנה מנישואיה הקודמים אייל אייזנשטרוס, הראל נדרשה לפרט. "את בקשר טוב עם אבא של נועם?", חיטטו. "מאוד! קשר מצוין", השיבה על רקע תמונה משותפת שלה עם בעלה והגרוש. "זה בבר מצווה של ישי (בנם של הראל ועודד; י"ד). אנחנו מאוד אוהבים אותו, והוא חלק מהמשפחה שלנו", הסבירה.

עדן נשאלה גם על קבלת משפחתו של עודד את חזרתם בתשובה. "המשפחה של עודד מקבלת יותר בשלווה את השינוי שעברתם?", תהו. "כן, ברוך השם. כשהם רואים את הנכדים המתוקים שלה, זה ממיס כל לב עקשן", השיבה הראל.

ומה הכי קסם לעדן בשבתות ששמרו, עד שהגיעו להחלטה לשמור אותן לצמיתות? "הביחד שלנו כמשפחה", הכריזה. "השקט, הכוחות שקיבלנו למשך השבוע שאחרי הנחת. אין על השבת", סיכמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר