אחרי ששיתף מדינה שלמה בדרמה הרפואית שהתרגשה עליו, פריצת הדיסק המשמעותית שממנה סבל, גיא זו ארץ שנעדר בימים האחרונים מהנחיית "האח הגדול" פתח הבוקר (שני) מצלמה ועדכן במצבו אחרי ניתוח כירורגי שעבר. בסרטון שפרסם זו ארץ הוא דיבר על החשש מפני הניתוח, וגם על הרגעים האחרונים לפני שהורדם.
"האמת היא שלא הייתי כמה ימים טובים באינסטגרם, אבל כן נכנסתי לראות וראיתי את כל ההודעות שלכם, והדאגות וההצעות - אז תודה רבה לכולם", אמר גיא. "ממש ריגשתם אותי באיכפתיות שלכם. אני בסדר, מתאושש", עדכן. "נח. עובד על עצמי בלנוח. זו העבודה הכי קשה שהייתה לי בחיים, לנוח, והנה אני עושה את זה".
בהמשך סיפר על מורכבות הניתוח, על הפחד ממנו, וכיצד בילה את הרגעים האחרונים לפני שנרדם ונותח. "זו פעם ראשונה שעברתי ניתוח, זה היה מאוד מלחיץ, בכל זאת ניתוח בגב, לא דבר שקורה כל יום. תמיד יש הרבה חשש כשמדובר בגב, מן הסתם. אני זוכר את הרגעים האחרונים לפני שאני נרדם, אני זוכר שהייתי שם בתפילה אדירה, הודיתי לאלוקים, הודיתי על המשפחה שלי, על יעלי, על הילדים. ברגעים האלה צריך לוותר, צריך לשחרר, למסור את הדבר הזה ליקום, לאלוקים, להגיד 'יהיה בסדר, אני מאמין שהכל יהיה לטובה'. יש את המשפט הזה הנורא יפה 'שויתי ה' לנגדי תמיד'. הצלחתי להיות שם ברגע הזה, בחיבור הזה של ההאמונה, וזה בהחלט עזר לי".


