למה כולן תולות בובות על תיקי היוקרה שלהן? מה שהתחיל כעוד בובת פלסטיק קריפית עם עיניים עגולות, הפך תוך כמה חודשים לאובססיה עולמית והגיע גם לסלבס בארצנו הקטנטונת. אם עדיין לא נתקלתן אז תכירו את בובות ה-Labubu של Pop Mart הסינית שהפכו לסמל סטטוס חדש בעולם שבו כולנו צורכים את ה״ייחודיות״ שלנו דרך פס ייצור.
אז איך הגענו למצב שבו בובה קטנה נמכרת במחירים שמגיעים גם ל-500 שקלים ליחידה? התשובה, כמו תמיד, היא שילוב של שיווק חכם, פסיכולוגיה צרכנית, ופוסט-מודרניזם עטוף בקופסה מסתורית. הלקוחות לא קונות בובה, הן קונות שייכות. נושא לשיחה. הן קונות את הרעיון שהן ״בעניינים״.
כמו כל טרנד שמתחיל בתרבות האסייתית ההשפעה מחלחלת למערב דרך ערוצי תוכן: סרטונים בטיקטוק עם unboxing של הבובות מגיעים לעשרות מיליוני צפיות, וההאשטג #popmart עובר את ה־5.2 מיליארד צפיות.
כל סדרת בובות משדרת עולם רגשי אחר: בדידות, תקווה, געגועים, ריחוף. סביב כל בובה מתפתחת קהילה. עושים החלפות, מצלמים אותן, אלה ״לא סתם בובות״ אלא חוויה רגשית ממותגת. מדובר בהמשך ישיר של טרנד ה״פרסונליזציה״ שמייצר מוצרים קטנים במחיר גדול ואפשר לראות שכמעט כל מותג לקח חלק בטרנד, רק שהתוצאה קצת חסרת אופי וגורמת לכולן להראות אותו דבר
אז אם תשאלו אותי באופן אישי, לא נפלתי. אני מבין את הקסם: הרוך, הוויזואליה, התחושת שייכות ואני אפילו חושב שזה היה משתלב לי מהמם באאוטפיט ועדיין בחרתי לא לקחת חלק, אז אם זה לא באמת מדבר אליכן אין צורך לקנות ואל תרגישו חייבות להיכנס לזה רק כי זה בטיקטוק.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו



