מיליארד דולר: עסקת הענק של היילי ביבר

בזמן שבעלה ג'סטין מתרושש, הדוגמנית מתעשרת ועושה את אחד האקזיטים הגדולים בתחום הביוטי של השנים האחרונות

היילי ביבר , AFP
היילי ביבר. צילום: AFP

היילי ביבר הייתה מוכרת בעיקר בתור אשתו של ג’סטין ביבר, חברה קרובה של קנדל ג'נר ודוגמנית על. עכשיו, היא הפכה לאשת עסקים עם עסק של מיליארד דולר. Rhode, מותג הקוסמטיקה המינימליסטי שהשיקה ב-2022, נרכש על ידי ענקית הביוטי האמריקאית e.l.f. Beauty, במה שנראה כהישג שובר שוק עבור כוכבת בת 27.

מחלום אינסטגרם לאימפריית ביוטי

כשביבר הכריזה על הקמת Rhode לפני שנתיים, לא מעטים הרימו גבה. עוד סלבית שמשיקה ליין איפור? אבל המותג שלה, שהתמקד באסתטיקה נקייה, מרכיבים איכותיים ומחירים נגישים עשה מהפכה. מוצרי הלחות, ה-“Peptide Lip Treatment” והסרום “Glazing Milk”, הפכו במהרה לוויראליים, בעיקר בזכות הסרטונים של ביבר באינסטגרם ובטיקטוק.

לפי הנתונים שפורסמו, Rhode רשם מכירות של כ-212 מיליון דולר בשנה החולפת בלבד. כמעט כל השקות המוצרים נמכרו בתוך שעות.

היילי ביבר, צילום: אינסטגרם

העסקה: מיליארד דולר על השולחן

e.l.f. Beauty, אחת השחקניות הגדולות בשוק הביוטי בארה”ב, רכשה את Rhode תמורת מיליארד דולר, 800 מיליון דולר במזומן ובמניות, ועוד 200 מיליון כתשלום עתידי (earn-out), לפי ביצועים.

ביבר, שתמשיך לשמש כראש הקריאייטיב וחדשנות במותג, לא נפרדת מהבייבי שגידלה: “אני כל כך גאה במה שבנינו, ושמחה לקחת את Rhode לשלב הבא יחד עם e.l.f.”, מסרה בהצהרה רשמית.

מה זה אומר מבחינת הצרכנים?

אם עד עכשיו Rhode נמכר בעיקר באינטרנט ובחנויות נבחרות, העסקה עם e.l.f. מבטיחה הפצה גלובלית משמעותית יותר. לפי ההצהרה המשותפת של החברות, מוצרי Rhode ייכנסו לחנויות Sephora בארה”ב, קנדה ובריטניה כבר בסוף 2025 ולפי ההצלחה, גם לשווקים נוספים. המותג הוא גם אחד האהובים על הלקוחות הישראליות ויכול להיות שעם ההתרחבות, אולי יגיע היום שהוא יימכר פיזית גם בארץ.

היילי ביבר, צילום: GettyImages

 

תגובת ג’סטין: לייק פומבי

ג'סטין, שצפה מהצד בהפיכתה של רעייתו למגה-יזמית, העלה פוסט תמיכה מתוק, שכלל את התגובה “כל כך גאה בך” ולבבות, שצברו מאות אלפי לייקים.

מה הלאה?

ביבר לא מתכוונת לנוח על זרי הלחות. עם כספי העסקה, שיתוף פעולה אסטרטגי עם e.l.f. ותפקיד בכיר בתוך החברה הרוכשת, היא צפויה להמשיך ולהכתיב טרנדים בעולם הביוטי. העיתון WSJ מדווח שהיא מתכננת להרחיב את הקו למוצרי טיפוח גוף ושיער ואף להשיק ליין לגברים.

היילי ביבר, צילום: רויטרס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...