"הייתי מהאפסים שתמכו והטיפו לשלום": השף מאיר אדוני בפוסט שחולל סערה

השף פרסם דברים שנויים במחלוקת באינסטגרם בטענה שהתפכח מדעותיו הקודמות • "מתבייש ומבקש סליחה מהעם שלי שלקחתי חלק בהונאה הגדולה של השמאל", כתב • תסריטאי "ארץ נהדרת" הגיב: "להאשים את השמאל על מחדלי נתניהו זה כמו לאכול אצל מאיר אדוני, לקבל כאב בטן וללכת להתלונן על אייל שני"

השף מאיר אדוני. צילום: אפרת אשל

השף מאיר אדוני פרסם אמש (שישי) סטורי חריג בעמוד האינסטגרם שלו, שבו הוא טוען כי בעקבות מלחמת חרבות ברזל הוא מצטער על כך שהיה איש שמאל וכי הוא התפכח מהאמונה שניתן לעשות שלום עם הפלשתינים. בסטורי הוא גם כינה את אנשי השמאל "הזויים" והציג אותם כמי שהונו את העם.

אמש, כאמור, פתח מאיר אדוני את דבריו בסטורי וכתב: "אני. מאיר אדוני. בן לאמא סימה ואבא מנחם! יליד 1973. מודה ומתוודה שהייתי מהאפסים שתמכו והטיפו לשלום". הוא הוסיף: "30 שנים מחיי נסעתי בעולם, מחנות שלום בנורווגיה, ירדן, ישראל ובכלל בארץ ובעולם. אבא ל-8 ילדים. הבכור בן 22 והקטן שנתיים. חלמתי חלומות הזויים על עולם יפה, שקט, מלא בטוב ובאהבה!".

אדוני פירט גם על המחירים ששילם בשל דעותיו: "עולם שלא קיים ליהודי וישראלי", כתב והוסיף: "שילמתי מחיר ענק אישי על האמונות הללו! הטיחו בי דברים נוראיים. הפסדתי לקוחות וקמפיינים. אבל נאחזתי בטמטום ההזוי שרציתי להאמין בו.

הפוסט של מאיר אדוני, צילום: מתוך אינסטגרם

לגבי ההתפכחות שחווה לדבריו בעקבות הטבח הנורא בתאריך 7 באוקטובר והמלחמה הפוקדת אותנו כתב: "ב-7 באוקטובר ב-6 וחצי בבוקר מאיר אדוני נפטר. דקה אחרי נולד מאיר אחר. מאיר שמכה על חטא. מאיר שמתבייש שהיה חלק מההזייה של אנשי השמאל ההזויים שלא מבינים שאנחנו מוקפים במפלצות איסלם קיצוני שאין להם עניין בשלום ונורמליות אלא רק רצון לשרוף אותנו חיים!".

אדוני הוסיף: "מתבייש ומבקש סליחה מהעם שלי שלקחתי חלק בהונאה הגדולה של השמאל. מתפלל שבורא עולם יסלח לי. עם ישראל חי וקיים רק בזכות עצמו וכוחנו באחדותנו! אנחנו חייבים להשמיד עד הסוף את מפלצות החמאס ועוזריהם! עם ישראל חי לנצח נצחים! שבת שלום".

עוקבים מסוימים התקוממו מהאמירות של אדוני והגיבו לו בדף האינסטגרם. אחת כתבה בתגובה: "לא הבנתי את הפוסט על השמאל! מה הקשר ילד?? מי שולט בממשלה עשורים? למה להרעיל?". אחרת הגיבה: "אז הבנתי שאתה מאשים את השמאל במה שקרה במקום לקחת אחריות על דברים שהאמנת בהם. לא למדת כלום, ממשיך לחרחר ריב ומדון. מאיר אדוני אתה מוחרם". מגיב נוסף כתב לו: "מי זה 'השמאל' שאשם בטבח 7 באוקטובר? 4 המנדטים של העבודה?". אחר הוסיף שזאת "מכה מתחת לחגורה".  

האמירות של השף זכו לתגובות סוערות ברשת. בין השאר מהכותב הראשי של "ארץ נהדרת", דוד ליפשיץ, שהגיב לו ב-X (טוויטר לשעבר): "להאשים את השמאל על מחדלי נתניהו זה כמו לאכול אצל מאיר אדוני, לקבל כאב בטן וללכת להתלונן על אייל שני".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר