עובדי רשת בתי הקפה המפורסמת: "סולידריות עם פלשתין"

ארגון עובדי סטארבקס ארה"ב, המייצג כ-9,000 אנשים, פרסם פוסט ב-X שמביע סולידריות עם המעשים של חמאס והשתתף בהפגנות פרו-פלשתיניות • פוליטיקאים גינו: "אם אתם הולכים לסטארבקס, אתם תומכים ברצח של יהודים"

ועד עובדי סטארבקס. צילום: פייסבוק

ארגון ועד עובדים של רשת בתי הקפה סטארבקס בארה"ב הכריז על "סולידריות עם פלשתין" על רקע מלחמת חרבות ברזל.

הארגון, Starbucks Workers United, המייצג כ-9,000 מעובדי הרשת, העלה מוקדם יותר השבוע ל-X (לשעבר טוויטר) פוסט שבו נכתב "Solidarity with Palestine". אותו פוסט שיתף פוסט אחר של פעיל פרו-פלשתיני, שבו נראה דחפור הורס את גדר ההפרדה בין ישראל לעזה לצד הכיתוב "מפרקים את הכלא ההמוני שישראל בנתה ברצועה".

נציגי ארגון העובדים של סטארבקס השתתפו גם בהפגנות פרו-פלשתיניות בכמה ערים בארה"ב, ובהן שיקגו ובוסטון. יובהר כי הפוסט המקורי של ארגון העובדים כבר הוסר מטוויטר לאחר שהארגון ספג ביקורת רבה, כמו גם הפצרות להחרמתה של סטארבקס.

הפוליטיקאי האמריקני ריק סקוט, המכהן כסנאטור מטעם מדינת פלורידה, אמר כי "כל אמריקני צריך לגנות את הזוועות שחמאס, אשר מגובה על ידי איראן, ביצע בישראל. החרימו את סטארבקס עד שההנהגה שלה תגנה בתוקף ותפעל נגד התמיכה המחרידה הזו בטרור".

חבר בית הנבחרים בפלורידה, רנדי פיין, הצהיר בפוסט שפרסם ב-X: "אם אתם הולכים לסטארבקס, אתם תומכים ברצח של יהודים".


בתוך כך, רשת סטארבקס עצמה יצאה בהודעה שלפיה היא אינה מסכימה עם השקפות העובדים המוחים ומגנה כל מעשה טרור. "המילים והמעשים של Workers United שייכים להם ורק להם", נמסר מטעם סטארבקס.

עם זאת, הבריסטה ג'אז בריסק (Jaz Brisack), ממייסדות ארגון העובדים, לא נרתעה מההודעה של הרשת שמעסיקה אותה והדגישה שהיא עדיין תומכת בצד הפלשתיני. בריסק ההעלתה לעמוד הטוויטר שלה פוסט משלה, שבו כתבה "זה (הפוסט המקורי של הארגון - ד"פ) לא היה צריך לעורר מחלוקת. אין ויכוח לגבי זכויות אדם. ארגונים חייבים להתבטא בחופשיות, אחרת הסולידריות שלנו אינה אמיתית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר