קפה וים | צילום: אופי ארז

גילינו בועה של רוגע לא רחוק מהמרכז: פוד טראק ״קפה וים"

אם אתם מחפשים לברוח קצת מהמציאות האינטנסיבית אל פינה קטנה של שמש, ים, בריזה ואווירה - קחו את הרכב וצאו לכיוון חופי השרון • בזולה הזאת, שצופה אל ים ואל שדות, אפשר לשבת רגע בנחת, ללגום קוקטייל או שייק ברקע מוזיקה טובה, ואפילו לנשנש סושי

לאן נוסעים?

אם אתם מחפשים לברוח קצת מהמציאות האינטנסיבית אל תוך בועה קטנה של רוגע, שמש, ים, בריזה ואווירה קלילה, קחו את הרכב וצאו לכיוון חופי השרון. במרחק נסיעה קצרה של בערך 25 דקות מהמרכז, שוכן בקיבוץ שפיים הפוד טראק "קפה וים". לאחר שתחנו את הרכב בחניון רחב ידיים יתגלה לפניכם מתחם מוצל שופע צמחייה בו מוצבות שתי משאיות אוכל על גבי רצפת דק.

צפו בפוד טראק "קפה וים" // צילום: הילה דודאל

בזולה הגדולה הזאת, שצופה אל הים ואל השדות, תוכלו לשבת בספות נמוכות על אבני מדרך או חול ים שהביאו לכאן, סביב שולחנות המונחים על רצפת העץ או על כיסאות בר שצופים אל האופק. לשים את הראש, להנות ממוזיקה נעימה וללגום קוקטייל, יין או שייק. ״פתחנו את המקום מתוך רצון להביא לכאן את האווירה של עיירת גלישה קטנה ומתוקה בחוף הפסיפי בקוסטה ריקה״, אומר אופי ארז, אחד מבעלי המקום, ומוסיף: ״רצינו להביא משהו מהשקט, מהרוגע הזה, לארץ״.

כיסאות בר מול הים, צילום: אופי ארז

מה אוכלים?

את התפריט של ״קפה וים״ תמצאו מודפס על לוח עץ או מוצג בויטרינות של משאיות האוכל. זהו תפריט צנוע שמעיד על מהות המקום - מעין בית קפה שיכול להפוך בין רגע לבר שייקים וקוקטיילים הצופה לעת ערב לשקיעה. המקום פתוח משעות הערב המוקדמות ונסגר בין השעות 22:00-23:00 בלילה, תלוי ביום. מבחינת אוכל, יש כאן מינים שונים של מאפים מלוחים ומתוקים, קישים, קערות בריאות או פיצות עם תוספות.

קערת אסאי, צילום: אופי ארז

טעמנו את הפיצה, שהייתה דקה וחביבה. היא הגיעה ללא חלק עבה עם הרבה רוטב עגבניות נעים לחך וגבינה. בסך הכל, הפרודוקטים מהם הייתה עשויה היו טובים. תוכלו להזמין כאן גם קינוחים כמו עוגת גבינה פירורים או פאי פקאן וליהנות, למשל, ממנת קערת אסאי המורכבת מפירות העונה, שייק אסאי, גרנולה ביתית איכותית, מבחר גרעינים ואגוזים, חמוציות, זרעי צ׳יה וקוקוס קלוי. ״התפריט בדרך להתרחב ויכנסו אליו בעתיד הקרוב גם סלטים טריים וכריכים״, הדגיש בפנינו ארז.

פיצה זוגית, צילום: הילה דודאל

הקפה המוגש כאן עשוי מפולים של קפה "אלג׳יר" קפה בוטיקי מקומי. בגזרת האלכוהול תמצאו יינות של היקבים הישראלים "מדבר" ו"קסטל", בירות חבית או בקבוק ישראליות ומבחר קוקטיילים קלאסיים כמו אפרול שפריץ וג׳אסמין.

בימי שלישי וחמישי מתקיימים ברחבת הפוד טראק שיתופי פעולה עם המסעדה היפנית ״מינאטו״. במסגרת זו, בערבי שלישי מציע המקום מנה של פיש אנד צ׳יפס בסגנון יפני ברקע הופעה חיה מול שקיעה ובימי חמישי נערכים כאן מופעו דיג׳י ומוגש תפריט סושי מגוון.

הופעות חיות וסושי, צילום: אופי ארז

איפה מטיילים?

״גן לאומי חוף השרון״, אחת משמורות הטבע היפות ביותר לאורך חופי ישראל, נמצאת במרחק כמה דקות בודדות מהפוד טראק. בהגעה לשמורה תוכלו לצאת לטיול רגלי על מצוקי כורכר שנישאים לאורך החוף בין נתניה להרצליה, כשמסביב הצמחייה השופעת כוללת פריחה עונתית. הגן צופה אל הים ואם מגיעים אליו עם מחצלת, אפשר למצוא בו גם פינות ישיבה מקסימות לפיקניק. בסמוך ל"קפה וים" נמצא גם חוף געש, אליו אפשר להגיע לטובת רחצה מוסדרת.

גן לאומי חוף השרון, צילום: נטע סלונים

יומן מסע

אופי ארז ואייל סלומון (38), בעלי הפוד טראק, הם חברי ילדות ותיקים. "אני מכיר את אייל מהיום הראשון שלו בעולם. אבא שלי ביצע את הניתוח הקיסרי שבו הוא נולד", מספר ארז שגדול מסלומון בסך הכל בכמה חודשים. "מאז אנחנו תקועים יחד. שנינו נולדנו בעיר קייפטאון בדרום אפריקה כי במקרה ההורים שלנו היו שם אז מסיבות שונות. אני גדלתי בשפיים ואייל בן הקיבוץ. תמיד האזור הזה שאנחנו גרים בו פה הרגיש לנו כמו בועה קטנה וירוקה של שקט בין תל אביב, הרצליה ונתניה".

לימים התגלגלו השניים יחד גם לקוסטה ריקה במרכז אמריקה, שם פתחו בית קפה מסעדה בשם "קפה ליברל" בעיירת החוף, סנטה תרזה. "באותו הזמן היינו בני 23, רצינו לגלוש קצת במקום טרופי וחם, נקרתה בפנינו הזדמנות וקפצנו עליה", נזכר ארז. "זה היה בית קפה מסעדה שפעל במשך שש שנים עם מוזיקה טובה בעיירת החוף הקטנה והמתוקה הזאת. לאחר מכן חזרנו לארץ וכל אחד פנה לענייניו".

כעבור כמה שנים החליטו השניים לשחזר את ההצלחה ההיא, אבל כאן בארץ, במקום בו גדלו. בשנת 2019 הם פתחו לראשונה עגלת קפה יפה סמוך לשמורת טבע חוף השרון, שהציעה מגוון מצומצם של מוצרים בוטיקיים, כמו קפה של "אלג'יר" וארטיקים של "תמרה". גם בו ניתן דגש על האווירה - המוזיקה, התחושה המשפחתית שמעניק צוות המקום והרוח הנעימה קלילה שמספקת "בריחה קטנה לאי קטן של רוגע באמצע כל הטירוף", כמו שמתאר ארז. לפני כשנה הם פתחו את המקום החדש בו החליטו להשקיע את מירב האנרגיות.

זמני פתיחה:

ראשון עד רביעי בשעות 8:00-22:00
חמישי בשעות 8:00-23:00
שישי בשעות 8:00-19:00

כשר בהשגחת הרבנות חוף השרון

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר