בטי ווייט, כוכבת "בנות הזהב", הלכה לעולמה בגיל 99

השחקנית האהובה מתה בביתה כשבועיים לפני יום הולדתה ה-100 • רק לאחרונה אמרה בראיון: "התמזל מזלי להיות במצב בריאותי כל כך טוב ולהרגיש כל כך טוב בגיל הזה" • הסוכן של הכוכבת האגדית: "חשבתי שהיא תחיה לנצח"

בטי ווייט, צילום: אי.פי

כוכבת "בנות הזהב", השחקנית והקומיקאית האהובה בטי ווייט, הלכה לעולמה היום (שישי), כשבועיים לפני יום הולדתה ה-100 – כך דווח באתר TMZ. על פי הדיווח, ווייט מתה בביתה שבלוס אנג'לס בסביבות השעה 09:30.

בראיון שהעניקה ווייט לאחרונה לקראת יום הולדתה, אמרה: "התמזל מזלי להיות במצב בריאותי כל כך טוב ולהרגיש כל כך טוב בגיל הזה. מדהים".

ג'ף ויטג'אס, הסוכן של ווייט, אמר למגזין פיפל: "למרות שבטי עמדה להיות בת 100, חשבתי שהיא תחיה לנצח".

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי דקות לאחר שפורסמו הידיעות על מותה של ווייט, אמר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לכתבים: "זה חבל. היא הייתה גברת מקסימה". רעייתו של ביידן, ג'יל, אמרה: "מי לא אהב את בטי ווייט? אנחנו כל כך עצובים על מותה".

ווייט, זוכת שבעה פרסי אמי, נולדה ב-17 בינואר 1922 באוק פארק, אילינוי, ובהמשך עברה משפחתה ללוס אנג'לס. היא כיכבה על מסכי הטלוויזיה מ-1939 ומאז המשיכה בקריירת משחק ענפה שנמשכה עד לשנים האחרונות. בין תפקידיה הרבים, היא היתה מזוהה בעיקר עם דמותה של רוז בקומדיה האמריקנית "בנות הזהב", ששודרה בין השנים 1992-1985.

אחת ממעריצותיה פתחה קמפיין בפייסבוק שקרא לתת לשחקנית האגדית להנחות את תוכנית המערכונים "סאטרדיי נייט לייב" (SNL). בסופו של דבר, הקמפיין הצליח והקומיקאית המופלאה הנחתה אחת מתוכניות SNL ואף הופיעה בכל אחד מהמערכונים בה, מה שזיכה אותה באחד מפרסי האמי שגרפה.

ווייט, שזכתה שלוש פעמים בפרס גילדת שחקני המסך ובפרס הקומדיה האמריקנית על תפקידיה בסדרות "Hot In Clevland", "בנות הזהב" ו"אלי מקביל", הייתה מועמדת גם ארבע פעמים לפרס גלובוס הזהב על חלקה ב"בנות הזהב".

בטי ווייט ובעלה השלישי אלן לאדן בביתם שבניו יורק, 1965, צילום: אי.פי
 
פרחים ונרות ליד הכוכב של בטי ווייט בשדרת הכוכבים של הוליווד, צילום: אי.פי
בטי ווייט בשנת 1965, צילום: אי.פי

מ-1945 ועד השנים האחרונות היא גם כיכבה בשורה של סרטי קולנוע, ובהם "Time To Kill", "האגם השקט", "ההצעה" לצד סנדרה בולוק ו"צעצוע של סיפור 4". 

לווייט לא היו ילדים. בשנת 1981 מת בעלה השלישי, מנחה הטלוויזיה אלן לאדן, לאחר מאבק במחלת הסרטן. הכוכבת הענקית הייתה פעילה למען זכויות בעלי חיים וטבעונית, ובשנת 2006 קיבלה מעיריית לוס אנג'לס אות הוקרה על פעילותה עבור בעלי החיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר