כריסטינה ריצ'י: "זו לא היתה ההעדפה שלי לעשות סרטי אימה ופנטזיה"

השחקנית בת ה-41 פרצה כילדה ב"בתולות הים" וב"משפחת אדמס", המשיכה לשורה של סרטים, ועכשיו מגיעה לסדרת הטלוויזיה המדוברת "הצהובות" שעולה ב־yes • "הרזומה שלי לא תמיד היה מבחירה", אומרת ריצ'י

כריסטינה ריצ'י ב"הצהובות", צילום: באדיבות yes

מחר (רביעי) תעלה ב־yes סדרת המתח "הצהובות" בכיכובן של שתי כוכבות קולנוע מהניינטיז: ג'ולייט לואיס וכריסטינה ריצ'י. הסדרה עלתה לאחרונה בארה"ב והמבקרים הכתירו אותה כאחת הסדרות החדשות הטובות ביותר של 2021.

"הצהובות" הוא שמה של נבחרת הבנות בכדורגל בתיכון בניו ג'רזי. ב־1996, כשהיו על טיסה בדרכן לטורניר כדורגל בסיאטל, המטוס שלהן התרסק. המבוגרים המלווים נהרגו ואילו הנערות שרדו ונאלצו להתקיים בשממה של יערות אונטריו בקנדה במשך שנה וחצי עד שאותרו.

עלילת הסדרה מדלגת בין שני צירי זמן: תקופת ההישרדות שלהן ביערות לעומת ימינו אנו, כשעיתונאית חוקרת מנסה להתחקות אחר כמה מהן בחייהן הבוגרים. בהדרגה מתברר כי הבנות סוחבות איתן מטען רגשי ונושאות סודות לגבי מה שבאמת התרחש אז. הרמזים מדברים על מאבקי כוח ביניהן בנוסח "בעל זבוב" ואפילו על קניבליזם.

את אנסמבל השחקניות מובילות ג'ולייט לואיס ("רוצחים מלידה", "פסגת הפחד") בדמות נטלי המורדת שבבגרותה פיתחה התמכרויות הרסניות; מלאני לינסקי ("שני גברים וחצי") בדמות שונה התלמידה המצטיינת שהפכה להיות עקרת בית משועממת; וכריסטינה ריצ'י בדמות מיסטי, אאוטסיידרית שהאירוע הקשה הבליט את כישורי המנהיגות שלה.

ריצ'י (41) פרצה כילדה בסרט "בתולות הים" עם וינונה ריידר ושר. שנה לאחר מכן כיכבה ב"משפחת אדמס". לקראת סוף הניינטיז עשתה את המעבר לסרטי מבוגרים כמו "פחד ותיעוב בלאס וגאס", "סליפי הול" ו"מונסטר", שם גילמה את בת זוגה של רוצחת סדרתית (שרליז ת'רון שזכתה באוסקר). בטלוויזיה הפציעה בתפקידי אורח בסדרות כמו "אלי מקביל" ו"האישה הטובה".

בראיון לקידום "הצהובות" אמרה ריצ'י כי "הקהל זוכר לי סרטי אימה ופנטזיה ששיחקתי בהם כי אלה מקבלים יותר תשומת לב וקידום, ביחס לדרמות דלות התקציב שעשיתי במשך השנים. אני חייבת להודות שאני עצמי לא חושבת שהטייפקאסט שלי הוא טיפוס מפחיד שמתאים לסרטים כאלה. הרזומה שלי הוא לא מבחירה. אני תמיד רוצה לנסות דברים חדשים ולא לחזור על דברים שעשיתי, אבל אני מבינה שאני קטנת ממדים ונראית חמודה עד הרגע שבו אני פותחת את העיניים הגדולות - וזה נתפס כמאיים. הייתי מגדירה את עצמי כגולדן רטריבר עם רצח בעיניים".

ריצ'י סיפרה על העבודה הם השחקנית הצעירה שמגלמת את דמותה כנערה. "אני מגלמת את מיסטי אחרת מאיך שמגלמת אותה סמנתה האנראטי, שמשחקת את הגרסה הצעירה", אמרה. "בסופו של דבר מיסטי השתנתה כבן אדם. עברו יותר מ־20 שנה".

עוד אמרה כי "אנחנו בתקופה שבה כבר אין ציפייה שהצופים יראו את עצמם בדמויות כדי להתחבר לסדרה או לסרט. אם אנחנו רק מחפשים את מה שדומה לנו - זה די משתק לנו את המוח".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר