באים לעשות בלגן. דני ויעל | צילום: קשת 12

הפסיכולוגים ב"חתונמי" מתערבים? איבדנו לגמרי את חוקי המשחק

בפרק המפגש השני של "חתונה ממבט ראשון", הזוגות ממשיכים בחרטוטים ובסיפורי המעשיות משל היו מערכות היחסים שלהם מעניינות, יציבות, אותנטיות ובסך הכל מוצלחות • אולי שי והדס היחידים שעונים להגדרה של יציבות, כי אנו יודעים בוודאות שדבר לא התרחש שם מרגע החופה

חלקו השני של רגע השיא בעונה של חתונמי, הלא הוא מפגש הזוגות, התחיל בחלוקה לקבוצות של בנים ובנות, כמתבקש בסיטואציות מסוג זה ובמסיבות שישי בצהרים בכיתה ה'. הבנות, איך לא, מדברות רגשות, בעוד מסתבר שהבנים המתינו בערך 35 ימי צילום לקבל רגע בנפרד מבנות הזוג שלהם כדי להפריח יוסופים אל האוויר. איתמר מגדיל להסביר שפלוצים הם למעשה אינדיקטור למחויבות ונוחות, ותזכירו לנו לא לבקר בבית (בית!) של האיש הזה לעולם. ממש כמונו, כל הבנים מתאהבים במנו, שחוגג את הפופולרית שלו כפי שהוא נוהג לעשות - בעישון בשרשרת ושתייה לשוכרה.

שי, עדיין מסרב באופן עיקש להפנים את מצבו הזוגי (או העדרו המוחלט של מצב כזה), מבקש מלירון "תן לנו טיפים למתחילים". "לא רציתי שזה יישמע שאצלנו הכל תותים ואין לנו אתגרים", אומר לירון למצלמה. במקרה שלכם, לירון יקר, האתגר הוא פחות לבסס זוגיות כמו לעשות אותה מעניינת מבחינה טלוויזיונית. ובזה כבר נכשלתם, חבר.

מתחילים זו הגדרה אופטימית. שי, צילום: קשת 12

בגזרת הבנות, קארין ממשיכה לחרטט את כולן עם תאוריית ה"ממש כיף לשנינו אבל אין רגש" שהיא לחלוטין המציאה, וגם מוכרת קשקוש מוחלט לפיו היא לקחה ממש בסבבה את הבקשה של איתמר להיכנס לבידוד, ולא רצתה בפועל לחתוך הכל וללכת. למעשה קארין ברמת הכחשה כל כך גבוה, עד שלמצלמות היא מספרת שהיא הייתה הכי אותנטית מכל הבנות במפגש.

כשהבנים והבנות שבים למוד מזמוזים (פרט לשי והדס, שבין אנשים שמתחככים אחד בשני בסופר יש יותר אקשן), לוחשת קארין לאיתמר: "בין דני ושני אין את זה", לרקע מה שנראה כרגע של אהבה מלבלבת בין השניים. "אני רואה הכל", היא מכריזה. כן, פרט לעצמך, נשמה.

את לא רואה כלום. קארין, צילום: קשת 12

מי שדווקא אפשר לסמוך עליה שתהיה חדה מכולן, כך למדנו בפרק שעבר, היא עינת, שמזהה שגם הזוגות שיושבים ביחד מחרטטים קרבה. מהצד השני של סקאלת האינסטינקטים נמצאת מעיין, שמאבחנת: "כולם מאוד יציבים חוץ מאיתנו". לא שהיה פה יותר מדי מלהיב העונה, אבל לא בטוח שיציבות היא הדבר שאפיין אותה, מעיין. גם לא את מועדי השידור של פרקי התוכנית הזו. אולי בעצם שי והדס דווקא עונים להגדרה של יציבות, בהתחשב בעובדה שהיחסים שלהם לא זזו מילימטר מרגע החופה.

את ערב החרטוטים הגדול מסיימים כולם בהרמת כוסית ודני מכריז על "עוצמה וניצחון", כאילו הוא בפרק מטורף של "משחקי הכס" ולא במפגש סיכום עונה יבשושית במיוחד של ריאליטי זוגיות מופרך. אחר כך מגיע מונטאז' של זוגות מצחצחים שיניים ומתארגנים לשינה, חוץ ממנו שעושה מנו ומתעלף עם הבגדים על הספה.

בחופשה כמו בשגרה. מנו גמור על ספה,

בבוקר למחרת, בחופשה כמו בחיים, מנו קם חצי גמור ולא מוצא את טבעת הנישואין שלו. במעמד ארוחת הבוקר קארין מנפנפת בפני שי והדס על כמה מגע פיזי בין בני זוג הוא דבר חשוב, בזמן שהם בקושי חולקים קשר עין. מעיין ועומרי (או בשמם החדש שהעניק להם מנו "הלורד והפירסט ליידי") עולים לבית עץ, שם הם משתעממים ממש כמו בבית המשותף שלהם ביפו. קארין ממשיכה לטעות לחלוטין בניתוח שלה של סיטואציות ומחליטה ששי והדס נמצאים ברגע של פיצוץ, כשבמציאות השניים מנהלים שיחה טובה ורגועה ביניהם. בשלב זה יש לתהות כיצד האישה הזו ממשיכה להתנהל בעולם, עם יכולות עיבוד מידע כה משובשות.

השיעור של מעיין מתוך "חתונה ממבט ראשון". קשת 12

ברגע מסוים המומחים דני ויעל חשים מתוסכלים כמו הצופים בעונה הארורה הזו, ומחליטים להתערב כדי לגרום למשהו לקרות לעזאזל. זה לא ממש מצליח להם, ובפועל הם גורמים לכל המשתתפים להפוך לחבורה של גורי חתולים עם בעיות קשב, שמשליכים אחד על השני כדור צמר ושואלים זה את זה שאלות מבלי שתתקבל תשובה עליהן. בשלב זה איבדנו לגמרי את החוקים של המשחק ואת כל מה שאמור לקרות בעונה הזו.

מפגש הזוגות מסתיים לו וכולם חוזרים לשגרה שלהם עם דחף עצום להעלות משהו באש, מי באמצעות מרווה (כן, שני שוב מטהרת את הבית) ומי באמצעות סיגריה במרפסת (היי מנו. שמחים שכולם אוהבים אותך כמונו).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו