התרגיל של האח הגדול עבד: ככה גנבו מסתיו את הניצחון

על העונה הזאת היה כתוב סתיו קצין מהפרק הראשון ועד הרגע האחרון • אבל יש גבול לכמות התמיכה שאפשר לקבל; הנבל לא יכול לקחת את כל הקופה, אפילו אם היא הובילה בגדול מבחינת כמויות תומכים ומצביעים

גמר העונה האחרונה של "האח הגדול". צילום: מתוך רשת 13

המיתוג צבע את שידור אירוע גמר "האח הגדול" בצבעי זהב, ואלה השתלבו נהדר על המסך עם הוורוד של סתיו קצין. אבל לא כל זהב נוצץ, ולא כל עתיד ורוד הוא חיובי. גם לא כל מנצח ריאליטי מסמל משהו על העונה שבו השתתף.

כמו תמונת מראה לעונה, גמר "האח הגדול" היה שעמום מוחלט שנמשך כמעט שלוש שעות. קלישאות נזרקו לכל עבר, חירטוטי "מדינה שלמה הזילה דמעות" ו"כל המדינה דיברה עליכם" נשמעו ונקטעו עם מקבצי פרסומות בלתי נגמרים, ואז חסויות, וקידום אינטנסיבי לתוכניות ריאליטי עתידיות, והכל נעטף בתסריט נדוש עם משפטים ריקנים על התרגשות שדקלמו גיא זו־ארץ ולירון ויצמן. פרסומת אחת וחוזרים.

הפיצוץ בין סתיו ואברהם. ערוץ "האח הגדול" (ארכיון)

בשבוע שעבר, בשלב סיכומי סוף העונה וההתחנפויות הנלוות, בחר מי שמכונה "האח הגדול" - ולמעשה הוא העורך הראשי של התוכנית, רועי עוז פרבשטיין - להקרין לדיירים את תעודת הזהות של סתיו קצין מהריאליטי הקודם שלה, "היפה והחנון", ששודר לפני עשור, וגם אירגן עבורה איחוד נוסטלגי עם החנון שהתחרה איתה אז בתוכנית. לא משהו שמשך תשומת לב.

ההפקה בנתה פרקים ומשימות סביבה. סתיו קצין, צילום: רשת 13

אבל פרט קטן וחשוב הוסתר מהצופים - רועי עוז שימש גם כעורך של אותה עונה ב"היפה והחנון". זה הריאליטי השני שהוא וסתיו עושים יחד, וברור כי ההיכרות המוקדמת של האח הגדול עם הדמות הראשית השפיעה על העונה מתחילתה ועד למשדר הגמר.

לא היה רגע שבו סתיו לא קיבלה גב מההפקה, שעודדה את התנהגותה ובנתה פרקים ומשימות סביבה. משתתפים אחרים הבינו את הסיטואציה והשתדלו להבליט את עצמם באמצעות עימותים איתה, וסתיו ניצלה את כל הבמה שקיבלה.

יובל מעתוק ברגע הזכייה, צילום: אורן בן חקון

כאמור, האח הגדול ידע מראש מה תביא סתיו לריאליטי שלו ואילו ערכים היא מקדמת; ערכים של רוע, שקרים וטרלול. על הנייר זהו ליהוק נוראי של דמות מזויפת שאיננה ראויה לנצח ריאליטי פופולרי. אבל סתיו עברה הלבנה. הצורה שבה נבנתה דמותה היתה כמו מעגל; היא התאכזרה והטרידה, ואז יצרה סצנות בכי מול המצלמות והתקרבנות על היחס שקיבלה מחבריה. וככה שוב ושוב, אותו המעגל חוזר חלילה.

"אני, יש לי מטרה אחת – לנצח. ואני אעשה הכל כדי לנצח", הודתה ותיארה הכי טוב את פועלה. אולם לאח הגדול היו תוכניות אחרות.

יענקי תוקע בשופר בצאתו מבית האח הגדול, צילום: מתוך רשת 13

השופר והתפילות ההמוניות בהנחיית יענקי לצד המחשוף המתפקע של סתיו והופעה של נועה קירל בחזייה טלטלו את גמר 2023 מקיצוניות אחת לאחרת. בסוף התיישבו זו לצד זו על הספה הדמות החלבית של יובל מעתוק והברבי הקיצונית סתיו קצין.

על העונה הזאת היה כתוב סתיו קצין מהפרק הראשון ועד הרגע האחרון. אבל, יש גבול לכמות התמיכה שאפשר לקבל, ועוז כעורך ריאליטי מנוסה ידע שהתוכנית צריכה מנצחת מסוג אחר. הנבל לא יכול לקחת את כל הקופה, אפילו אם סתיו הובילה בגדול מבחינת כמויות תומכים ומצביעים.

בצעד דרסטי ומחושב שנועד לסובב את הספינה מילימטר לפני הקרחון, הוחלט לשנות את דרך ההצבעה בגמר. כל צופה קיבל אתמול תוספת של עשרות הצבעות בתום כל סבב הדחה, והיו שלוש כאלה לאורך הערב - מה שאיפשר למחנה האנטי־סתיו וכל תומכי המודחים להתאחד נגדה ונגד התוכנית.

זו לכאורה היתה הצבעת מחאה, אך היא שירתה את רצונה של ההפקה לשנות נרטיב בעזרת מנצחת טובת לב. אבל התוצאה הסופית לא תשכיח את העונה שקדמה לה - והיא היתה ביזיון גדול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר