סוף סוף גם לחילונים יש סדרה היסטורית להתגאות בה

המציאות מוכיחה כי למרות היותה של ישראל מדינה סמי-מערבית וליברלית, כוחו של הגוש החילוני הולך ודועך • לכן משמח לראות כי לראשונה בטלוויזיה, כאן 11 עושה את מה שאיש לא עשה לפני עם "חילוניות", הדוקו שמעליו מרחפת מורשתו התרבותית של מודי בר-און

"חילוניות". צילום: כאן 11

אפשר להתווכח אם יש או אין הדתה, אבל המציאות מוכיחה כי למרות המודרניזציה והגישה הליברלית - כוחו והשפעתו של הגוש החילוני במדינת ישראל הולכים ודועכים. כעת סדרת הדוקו "חילוניות", שעלתה אמש (21:30) בכאן 11, עושה את מה שלא עשו לפניה וחוקרת לאורך חמישה פרקים את שורשי החילוניות.

"חילוניות" - פרומו. באדיבות כאן 11

מדובר בסדרת דוקו של ענת זלצר, סיני אבט ואיילת עופרים, שביצירתה היה שותף מודי בר-און ז״ל. הסדרה מציגה חמישה פרקים המהווים מסע היסטורי ואקטואלי אל שורשי החילוניות. התוכנית מציגה מבט מעמיק לתופעה שמצד אחד מעצבת את חיי כולנו ובלעדיה ישראל לא הייתה קמה, ומנגד נתפסת כמובנת מאליה.

"חילוניות", צילום: כאן 11

הסדרה מהפנטת, אינפורמטיבית ומעמיקה, ובוחנת תופעות מזוויות של דת ומדינה ועד למסורת ופילוסופיה. אבל יותר מכל היא משמרת את מורשת מודי בר און ז"ל - מאבות היסוד של התרבות החילונית.

"חילוניות", צילום: כאן 11

את הדוקו הכינו שותפיו ליצירות הטלוויזיוניות, ומודי הספיק להשתתף בחלק מההפקה, כך שבהחלט אפשר להרגיש את רוחו מרחפת מעל המסרים או מורגשת בקריינות של יהודית רביץ. סוף סוף גם לחילונים יש סדרה היסטורית להתגאות בה.

"חילוניות", כאן 11

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר