צביקה הדר בפתיח של "שמש" | צילום: "קשת", ערוץ 2

75 הסדרות שכל ישראלי חייב להכיר: שמש

הקאמבק הראשון של צביקה הדר התרחש עם קומדיית המצבים שאותה יצר עם אנשי הקומדי סטור • בתפריט: סטריאוטיפים עדתיים, הומור לא גבוה במיוחד - וכמה דמויות שנכנסו לנו ללב

הסדרה: שמש

שנות שידור: 1997-2004

איפה שודרה: ערוץ 2

שחקנים ראשיים: צביקה הדר, גלית גיאת, זבולון מושיאשווילי, אורלי ויינרמן, אליעד נחום, גדי רבינוביץ'
יוצרים: אסף אשתר, רובי דואניאס, אריק זילברמן, יואב צפיר, עופר ויצמן, קובי מחט, שירלי שטרן, אורי הלוי, אור ישראלי, איתי שגב, אייל דורון, רשף לוי, אור ישראלי, שגיב פרידמן, נועה ברנר, אבי טנג'י

למה לראות? נחום שמש, או "שמש" כפי שחבריו קוראים לו, מנהל את מסעדת "אימפריית השמש", אותה נוהגים לפקוד שלל טיפוסים ברמות משתנות של ביזאריות. ביניהן גלית המלצרית, עוגן ההזויה, ששון הטבח המאותגר בינתית וכמובן, עורך הדין טנצר המאניק.

אחרי שכבש את המדינה ב-1994 עם ה"קומדי סטור" וחווה כישלון מקצועי ראשון בדמות "שישי שואו" ב-1995, צביקה הדר היה זקוק למקפצה שתשיב אותו לשיח הציבורי. הקאמבק התרחש ב-1997 כשבמקביל לכיכובו בדרמה "עפולה אקספרס" עלתה למסך "שמש", קומדיית מצבים קלאסית אותה יצר עם אנשי הקומדי סטור רובי דואניס, אסף אשתר, איתי שגב ואחרים.

ואולי קלאסית זו לא בדיוק לתאר את הסיטקום הזה, שסביר להניח שרבים מפרקיו היו נגנזים היום עוד בשלב העריכה. בתפריט של "שמש" היו המון סטריאוטיפים עדתיים, הומור לא גבוה במיוחד ודמויות כמעט פוגעניות, אבל איכשהו זה עבד והקהל התאהב בשמש ויותר מכך – התאהב מחדש בצביקה הדר.

על הדרך הוא הכניס לפנתיאון כמה דמויות בלתי נשכחות, ועשה זאת יחד עם גלית גיאת, זבולון מושיאשווילי, אורלי וינרמן, גדי רבינוביץ' וכמובן הילד אליעד נחום, שיגדל להיות אחד הזמרים האהובים במדינה היום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו