טלי אורן ב"מלצרית". צילום: אוהד רומנו

"נשים, יש לנו את הכוח לשלוט בחיים שלנו"

טלי אורן נמצאת בשיא ההגשמה שלה, עם תפקידים ב"החבדניקים", "מרי לו" ובקרוב גם בהצגה "מלצרית" • "התזמון של עליית ההצגה מושלם עם כל מה שקורה פה בעניין הדרת נשים, הוא מראה שיש לנו הכוח לשלוט בחיינו"

זו לגמרי השנה של טלי אורן. אחרי שכבשה את הבמה במחזמר "החבדניקים" בתיאטרון הקאמרי, העלתה מופע קומי מוזיקלי משלה והצטרפה ל"מרי לו" של התיאטרון הארצי, כעת היא מתכוננת לתפקיד הבא שלה במחזמר "מלצרית".

המחזמר מגולל את סיפורה של ג'נה, מלצרית צעירה בעיירה נידחת המתמחה בהכנת פאי. ג'נה חיה חיים אפורים עם בעל שכבר לא אוהב אותה. רופא צעיר שמגיע לעיירה מוסיף טעם חדש לחיים של ג'נה ושל שתי חברותיה לצרות ולמלצרות, בקי ודון.

"אני מגלמת את בקי. היא הבוגרת בין שלוש החברות", אומרת אורן. "יש לה ניסיון חיים, בעלה חולה, אבל היא לא מאבדת את השמחה שלה. היא לא רואה בעיניים, לא מפחדת מכלום, צינית, סקסית, לא פראיירית. כיף לי מאוד לשחק אותה".

נשמע שגם יש כמה קווי דמיון בין שתיכן.
"בטח, איזו שאלה?", היא צוחקת. "קודם כל, הבגרות, מה לעשות? השנים עוברות. בקאסטים אני כבר בצוות של הבוגרים, בגיל 46 את כבר זאת שמתייעצים איתה, זו שיש לה ניסיון ויכולה לעזור, שלוקחת אחריות ומקרינה ביטחון לצעירים. אני מאוד מזדהה איתה במקום הזה. חוץ מזה שאני מרגישה מאוד סקסית", היא צוחקת. "אני מרגישה שבשנים האחרונות אני יותר מחוברת לנשיות שלי, הייתי רחוקה מזה לפני 20 או 30 שנה".

"טיימינג מושלם". טלי אורן, צילום: אריק סולטן


את "מלצרית" (מחזה מאת ג'סי נלסון) מביים עידו רוזנברג. לצד אורן משחקים משי קלינשטיין, נוי הלפרין, עופרי ביטרמן ועוד. לא זו בלבד שהנשים הן גיבורות ההצגה הזאת, אלא שבאופן די יוצא דופן, כל הצוות שיצר אותה מורכב מנשים - הטקסט, המוזיקה והתמלילים, והכל על פי סרט שנכתב בידי תסריטאית. את הכוח הנשי הזה אורן מאוד אוהבת.

"זה מדהים בעיניי, והטיימינג של עליית ההצגה מושלם בגלל כל מה שקורה פה עם הדרת הנשים. ההצגה מדברת על הכוח שיש לנו לשלוט בחיים שלנו ולא לתת לאף אחד להחליט בשבילנו. יש שם סיטואציות של נשים שעוברות אלימות מילולית ופיזית, והמחזמר מראה שיש לנו את היכולת לצאת מזה".

את בוחרת להיות מאוד פעילה בהפגנות, בין היתר על נושא הדרת הנשים.
"נכון, אני בוחרת לדבר. אף פעם לא הייתי מעורבת בפוליטיקה, אני לא מבינה בזה, אבל אני מרגישה שהגענו לנקודה שחייבים להיות פעילים בה. אני לא יכולה לשתוק נוכח הדרת ציבורים - נשים, להט"בים ואחרים - ואני מרגישה שיש לי הכוח. בתוך כל הדבר הזה שומעים גם קולות אחרים של אור, גם מתוך המגזר החרדי, ויש תקווה שצריך לעורר אותה".

"מלצרית" יעלה בתיאטרון הקאמרי ב-13 בספטמבר.

אורן (משמאל) ב"מלצרית", צילום: אוהד רומנו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו