אביחי הולנדר חוגג יום הולדת לטל יפרח ז"ל שנפל במבצע "צוק איתן"

צפו: הזמר והיוצר חבר לאביבה יפרח, אמו של חלל צה"ל שנפל במבצע הצבאי, לשיר מרגש בשם "יומולדת"

מתוך הקליפ "יומולדת", צילום: יוטיוב

אביחי הולנדר יוצא בסינגל חדש בשם "יומולדת", שיר שכתב יחד עם אביבה לוי יפרח, אמו של טל יפרח שנפל בקרב בסג'עייה, וחגג החודש את יום הולדתו.

על השיר החדש כותב אביחי: "ב-20 ביולי 2014, חגגתי יומולדת בעזה. היו חברים, סוכריות גומי וסנדוויצ'ים. אפילו ארגנו לי סאונד של זיקוקים בשביל האווירה. באותו הלילה, הפלוגה ספגה אירוע קשה שבו איבדנו חברים יקרים וטובים ומאז ועד היום הפך תאריך יום ההולדת שלי ליום עצוב שכזה, עמוס אשמה, שרק חיכיתי שיעבור.

אביחי הולנדר - יומולדת

"לפני כשנתיים וחצי, פניתי לאחד הכוחות החזקים והטובים שאני מכיר לעזרה: המוזיקה. היה לי לחן מקפיץ ומשפט אחד: 'איך שרים ביומולדת?' לא ידעתי בכלל מאיזה כיוון לתקוף את הנושא. באחד הימים, החלטתי לקפוץ לאביבה לוי יפרח, אמא של טל יפרח ז"ל שהיא חברת אמת ואמנית בעצמה, כדי לשתף אותה ואולי יהיה לה איזה רעיון. הגעתי אליה ולפני שפתחתי את הפה היא אומרת לי: 'תקשיב הולנדר, אני עושה יום הולדת לטל וזה יהיה ערב מדהים של שירים'. חטפתי שוק.

"סיפרתי לה על השיר והתחלתי לנגן, ואביבה פרצה בבכי והתחילה לשפוך את הכאב בשצף קצף, ואני יושב שם, שותק, מקשיב, לוקח משפט מפה, ביטוי משם, ומלביש על המנגינה שהייתה לי. פתאום, אנחנו מוצאים את עצמנו שרים, מתלהבים ומתרגשים ואני מבין שדווקא במקום הכי עצוב מצאתי דבר שישמח אותי באמת. כך נולד השיר המופלא הזה".

אביחי הולנדר, הוא זמר ויוצר שסינגל הבכורה שלו "לא נרגע" זכה להצלחה בתחנות הרדיו וברשתות החברתיות. את "יומולדת" הפיק בחוכמה וברגישות תומר בירן וזהו שיתוף הפעולה השני שלהם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר