אלישע בנאי רודף אחרי החלומות

הזמר משיק מיני אלבום חדש, שגם המשפחה לקחה בו חלק • בראיון ל"ישראל היום" הוא מספר: "אני מבין שעדיף לי להשאיר אותם קרוב מאשר להרחיק"

אלישע בנאי , צילום: יובל בנאי

אלישע בנאי כבר מזמן הפך לאחד ה"בנאים" הצעירים הבולטים והמוכשרים במשפחה המוזיקלית המפורסמת, ולאחר שגם השתלב בעולם המשחק עם תפקידים על המסך הגדול והקטן, לאחרונה קטף עוד הישג והפך למאמי הלאומי התורן אחרי שזכה יחד עם אמו, השחקנית אורלי זילברשץ, בתוכנית "המטבח המנצח".

כעת הוא משיק מיני אלבום (E.P) חדש, שממנו משתחרר סינגל ראשון וששיר הנושא שלו הוא "ממשיך לרדוף אחרי החלומות" (מילים ולחן: אלישע בנאי, הפקה מוזיקלית: ירדן אשכנזי). השיר מלווה בקליפ שביימה אחותו של אלישע, עמליה זילברשץ, המשלב שני שירים מתוך האי.פי, ועל עריכת הטקסט אמון אביו, שגם אותו אתם מכירים, יובל.

"מוזיקה היא תמיד מעל הכל, ובאלבום הזה אני מרגיש שזכיתי", משתפך בנאי, "בסגרי הקורונה ישבתי בבית כמו כולם, ולילה אחד החלטתי לשלוח מיילים לכל המפיקים הכי גדולים בעולם שאני אוהב. הצגתי את עצמי, את הלהקה ואת הספוטיפיי שלי, ושאלתי אם הם מעוניינים לעשות מיקס ולהיות חלק מהפרויקט שלי. כולם ענו לי, רצו שנעבוד יחד, אבל רובם נתנו מחירים שאי אפשר באמת לעמוד בהם, פרט לבחור ספציפי בשם דייב שיפמן, טכנאי מיקס מאוד נחשב, ונוצר בינינו דיבור בזום ובטלפון. הלכנו על זה כשהוא בלוס אנג'לס ואני פה, ונכנסנו למערכת יחסים שארכה חצי שנה, ופתאום אני מוצא את עצמי עושה אלבום שחלק מהתהליך שלו לא בארץ, עם האנשים שעשו את הדברים שאני הכי מעריץ בעולם, אז מבחינתי זה לרדוף אחרי החלומות.

"היום יש נטייה להוציא כל הזמן סינגלים ולא עושים יותר אלבומים, ואני עדיין לא הצלחתי להכיל את זה. לדעתי אלבום הוא יצירה כמו בתערוכה בגלריה, אז החלטתי לסגור את זה בחמישה שירים, למרות שבמחברת יש עוד שבעה. הוצאנו קליפ כפול עם שני שירים ('ממשיך לרדוף אחרי החלומות' ואחריו 'איש זאב') כי יש פה סיפור שגם הקליפ הבא יתקשר אליו, וכל החמישה בסוף מתחברים ליצירה אחת על אהבה, כאב, צער, שמחה ופרידה".

עבדת עם אנשים מעבר לים, אבל גם עם המשפחה.

"אני משתדל להיות כמה שיותר מחובר לעצמי מבחינה אמנותית, ואם זה אומר שזה קרוב, שזה הביתה, אז הביתה. אני מודה שבמשך המון שנים הייתי מאוד מתבאס ונכנס לפינות כשהיו שואלים אותי מה אבא שלי חושב על זה, אבל אני כבר 15 שנה בעסק, ולאט לאט אני מתמודד עם השלכות ומגבלות, עם שדים, ומבין שעדיף לי להשאיר קרוב מאשר להרחיק. באלבום הזה אחות אחת עשתה את הקליפ, השנייה משתתפת בו, אמא ואבא עזרו לי עם טקסטים ואני מאוד מאושר מזה, כי אני חושב שכולם מאוד מוכשרים".

מה עם קריירת המשחק בימים אלו?

"אני משחק בסרט האחרון של טליה לביא שמוצג בימים אלו בקולנוע, 'אחד בלב', ובחודש הבא יעלה 'תמונת הניצחון' של אבי נשר, שבו אני משחק קיבוצניק צעיר שנקלע לסיטואציה לא נעימה בגלל מאורעות מלחמת יום העצמאות".

הניצחון ב"המטבח המנצח" הפך אותך ואת אמא שלך ליקירי העם. איך זה מרגיש להיות נינט?

"אמא שלי נינט ואני יהודה... מחבבים אותי וזה מאוד נחמד. אנחנו מקבלים תגובות מטורפות, אני להיט בקרב בנות הזהב (צוחק). האינסטגרם שלי קפץ באלפי עוקבות. נעים להרגיש אהוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר