הלהקה הבריטית דוראן דוראן, אחת הלהקות המצליחות ביותר מהאייטיז, מוציאה מחר (שישי) אלבום חדש בשם "Future Past" וחוגגת 40 שנות פעילות.
הלהקה הוציאה את אלבומה הראשון ביוני 1981, והוא כלל את אחד הלהיטים הגדולים שלה, "Girls on Film". במהלך האייטיז היא הוציאה עוד שורה של להיטים מצליחים, ובהם "ריו", "Hungry Like the Wolf" ושיר הנושא מתוך סרט ג'יימס בונד "רצח בעיניים" מ־1985 (האחרון בכיכובו של רוג'ר מור בתור הסוכן 007). בשנים הללו זכתה הלהקה בשני פרסי גראמי בקטגוריות הווידאו־קליפים, ומכרה יותר מ־100 מיליון עותקים מאלבומיה.
ב־1986 עזבו שניים מחברי ההרכב המקורי, המתופף רוג'ר טיילור והגיטריסט אנדי טיילור, ולאחר דעיכה בפעילות הלהקה, ב־1993 הגיע הקאמבק עם האלבום "אלבום החתונה", שמתוכו יצאו השירים "Ordinary World" ו"Come Undone". בעקבותיו יצאה הלהקה לסיבוב ההופעות העולמי הגדול ביותר שלה, שכלל גם הופעה ראשונה בישראל ב־1994.
בשנות האלפיים שוב חלה דעיכה בהצלחה של הלהקה, למרות ניסיונות להמציא את עצמם מחדש בסיוע מפיקים מוזיקליים כמו ג'סטין טימברלייק, טימבלנד ומפיק ההיפ הופ דאלאס אוסטין.
האלבום החדש, שייצא בסוף השבוע, הוא ה־15 במספר של דוראן דוראן, והראשון זה שש שנים. הוא נמצא בעבודה מאז 2018, ולמעשה יציאתו עוכבה בשנה בשל הקורונה. בהכרזה על האלבום החדש סיפר הסולן סיימון לה־בון כי "כשנכנסנו לראשונה לאולפן, ניסיתי לשכנע את החבר'ה שכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה רק לכתוב שתיים־שלוש רצועות חדשות ל־EP (מיני־אלבום; ד"כ). ואז, ארבעה ימים לאחר מכן, כבר היו לנו 25 שירים חזקים. אז יש עם מה לעבוד לטווח הארוך".
את האלבום הפיקה הלהקה עם מלחין הדאנס האיטלקי הוותיק ג'ורג'ו מורודר ועם המפיק הבריטי המצליח מארק רונסון. לרגל השקת האלבום מחר, יוצא גם קליפ חדש בשם "Anniversary" לציון 40 שנות פעילות של דוראן דוראן.
בראיון למגזין "וראייטי" בשבוע שעבר נזכר הקלידן ניק רודס, שהקים את הלהקה עם הבסיסט ג'ון טיילור, בפריצה הגדולה של הלהקה באייטיז. "כשהייתי בן 14 היו לי פוסטרים של דיוויד בואי על הקיר בחדר, ואז בגיל 19 התחלתי להסתובב איתו. זה היה מוזר, אבל הייתי אסיר תודה שזכיתי בחבר כה יצירתי ומעורר השראה. באותן שנות שיא של הקריירה לא יכולנו להקליט באולפן בלונדון כי רדפו אחרינו כל הזמן מאות אנשים, ולא יכולנו לקרוא לכוחות משטרה שילוו אותנו. זה נעשה מגוחך.
"התחלנו בתור הרכב קאלט אמנותי, ופתאום אנחנו מופיעים מול 15 אלף נערות שואגות. זה היה הלם תרבות. זה בלבל אותי והקשה עלי. אני זוכר שצפינו בקטעי ארכיון של הביטלס, הרולינג סטונס והדורס, שהצליחו לשמור על יצירתיות עם התהילה, וזה עזר לנו. לא שאני משווה אותנו אליהם. מי שהכי הרוויח הם נערים צעירים שהשכילו לבוא להופעות שלנו כדי לתפוס בחורה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו