בר זוהר על הבמה | צילום: קוקו

"חוסר סובלנות, צביעות ושנאת דת": יעל בר זוהר משיבה אש לסערת הנידה

על רקע הפרסומים לתביעה ייצוגית נגדה ונגד משתתפות נוספות שלקחו חלק במיזם שקידם שמירת נידה, מגישת הטלוויזיה ביקשה לספר את הסיפור דרך עיניה ויצאה למתקפה משלה

יעל בר זוהר שוברת שתיקה ברשת: בפוסט שהעלתה אמש (שלישי) בשעות הערב לעמודה האישי באינסטגרם, היא ביקשה להסביר את עצמה ואת הסיבות שהובילו אותה להשתתף בתשלום במיזם שקידם שמירת נידה, תקפה את התקשורת ואת תרבות השיח משולחת הרסן בישראל, וקיוותה שהימים האחרונים שבהם הייתה מטרה להתקפות בלתי פוסקות יובילו לשיח חשוב על חופש הביטוי. לבסוף חיבקה את המשתתפות האחרות במיזם ופיללה לאהבת חינם.

"הימים האחרונים היו לא פשוטים עבורי", כתבה בר זוהר ל366 אלף עוקביה באינסטגרם בצירוף תמונה של זוג ידיים היוצרות באמצעות האצבעות צורה של לב. "האמנתי ואני עדיין משוכנעת שמותר לנשים לשוחח באופן מכבד על כל נושא שבעולם, גם מסורת ויהדות. כשהציעו לי להנחות במיזם 'זה היום שלך', שמחתי על ההזדמנות. ממש לא הפריע לי לעסוק בתכנים מהמסורת היהודית", חלקה. "ואז התחיל עליהום בכל אמצעי התקשורת. רוב הפרשנים והכותבים לא צפו בכלל בראיונות והתבססו רק על המידע והפרשנות בטלוויזיה", האשימה. "למרבה הצער הרגשתי על בשרי שתרבות השיח שלנו נמצאת במדרון מסוכן. חלק מהטפות המוסר התוקפניות חשפו היבטים של חוסר סובלנות, צביעות, ושנאת דת", המשיכה לטעון נגד.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by יעל בר זוהר זו-ארץ (@yaelbarzohar)

לאחר מכן התפנתה בר זוהר להתייחס לכסף שקיבלה עבור ההשתתפות. "לנושא התשלום – כמו בפאנלים רבים, ככל הידוע לי, המשתתפות קיבלו תמורה עבור השתתפותן, מבלי שהכתיבו להן מה לומר", הבהירה. "לא היו בראיונות הללו מרכיבים של כפייה, שידול או הסתה חלילה", ביקשה לציין.

לקראת סוף דבריה, הביעה בר זוהר תקווה שנלמד לקח ושיעור חשוב מהפרשה: "הלוואי שמהסערה הזאת ייצמחו רק דברים טובים. גם השיח שנוצר עכשיו, עם מושגים כמו חופש הביטוי וגילוי נאות הוא מבורך", הדגישה. "מחבקת ומחזקת את כל המשתתפות במיזם. כולי תקווה שנעסוק בעיקר בקבלת האחר ואהבת חינם", ייחלה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו