"חמאס יכול להגיע גם אליכם": צפו בשחקנית חנה אזולאי-הספרי בסרטון הסברה במרוקאית

השחקנית ובמאית הקולנוע המוערכת הקליטה סרטון הסברה מיוחד בו היא פונה לעם המרוקאי ומתווכת לו את מאורעות שבת השחורה שהביאו לפריצתה של מלחמת חרבות ברזל • בנוסף, היא מתריעה בפני הסכנה שמציב ארגון הטרור הפלשתיני • "אני מתחננת בפניכם, אל תתמכו בו"

השחקנית חנה אזולאי-הספרי מספרת על הטבח הנורא בשפה המרוקאית. כאן 11

השחקנית הוותיקה והמוערכת חנה אזולאי-הספרי פונה לעם המרוקאי בטקסט אישי שכתבה ומסבירה את האירועים המזעזעים בעוטף. בסרטון שהקליטה במיוחד, היא מבקשת להכיר בכך שחמאס הוא סכנה קיומית לא רק לישראל אלא גם למרוקו ולשאר העולם.

דבריה כפי שמובאים בסרטון: "ב-7 באוקטובר, ביום הקדוש בו אנו חוגגים את קבלת התורה, תקף ארגון הטרור חמאס את ישראל. מחבלים מהארגון פרצו לנו את הגבול (נכנסו לישראל), אנסו נשים, רצחו ילדים וקשישים, טמאו את הגופות שלהם, שרפו בתים וחטפו יותר מ-200 ילדים, קשישים, נשים וגברים. הם רצחו יותר מ-1,300 איש ופצעו יותר מ-4,000 איש. אתם יכולים בכלל לדמיין אסון כזה?  

"קוראים לי חנה אזולאי-הספרי, ואני שחקנית ויוצרת קולנוע. כל משפחתי נולדה וגדלה במרוקו. אבי נולד בכפר אוולוז ואמי בכפר קסבה דל'מחז'ן שליד ווארזאזאת. הם נפגשו בקזבלנקה, התחתנו והקימו משפחה מפוארת עד שעזבו לישראל בסוף שנות החמישים, שם אני נולדתי. גדלתי לאור התרבות המרוקאית וחונכתי לאהוב את מרוקו. בתפילת הבוקר, כשאמי בירכה את כל ילדיה ואת עם ישראל, היא גם בירכה את מלך מרוקו מוחמד החמישי, בבריאות ואריכות ימים.

חנה אזולאי-הספרי מקבלת פרס אופיר על "שחור", צילום: קוקו

"כשהפכתי לשחקנית ויוצרת קולנוע, התרבות המרוקאית הייתה הלב של הסרטים שלי. בביקורים הרבים שלי במרוקו הבנתי שהעם היהודי והעם המרוקאי מחוברים לתמיד, לטוב ולרע. כשנבחרת מרוקו השתתפה במונדיאל זו הייתה הפעם היחידה שהתרגשתי מכדורגל וכשהייתה רעידת האדמה, כל כך שמחתי שישראל שלחה סיוע. הלב שלי היה אתכם. עכשיו זה התור שלכם! אחיי ואחיותיי המרוקאים, גם אני בעד פתרון שתי מדינות  לשני עמים וכל חיי אני נלחמת למען המטרה הצודקת הזאת.

"אבל אתם צריכים לדעת שזה (חמאס) ארגון קיצוני שעושה מלחמת דת שלא עוזרת לעם הפלשתיני. הוא שולט בפלשתינים בעזה בעזרת איראן, מסרב לכל יוזמת שלום והופך את החיים שם לגיהינום. חמאס הוא ארגון דתי יותר גרוע מדעאש. כמו שדעאש פיתה את הילדים שלכם, חמאס, חס וחלילה, יכול להגיע גם אליכם. אני מתחננת בפניכם, אל תתמכו בארגון הזה, ושאלוהים ישמור עליכם ועלינו אמן".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר