מוזיאון תל אביב חוגג 90 וזה מה שמחכה לכם

את שנת החגיגות פותח המוזיאון בתצוגת קבע חדשה של אמנות ישראלית, שכוללת יותר מ־120 עבודות

מוזיאון תל אביב, צילום: קוקו

במוזיאון תל אביב לאמנות מציינים השנה 90 שנים להיווסדו של המוסד, שהיה המוזיאון הראשון לאמנות בישראל, ושנוסד ב־1932. את החגיגות תפתח תצוגת קבע חדשה, שתיפתח מחר (חמישי) לקהל הרחב, שכוללת את אוסף האמנות הישראלית של המוזיאון.

את התערוכה, "דמיון חומרי", אוצרת דלית מתתיהו, והיא נפרסת על פני שלושה חללים וכוללת יותר מ־120 יצירות של מיטב האמניות והאמנים הישראלים. חלק מהיצירות מוכרות וידועות, וחלקן מוצגות לראשונה בפני הציבור. למעשה מציעה התערוכה התבוננות מחודשת בסיפור של האמנות המקומית, מראשית המאה ה־20 ועד היום.

בין האמנים שעבודותיהם מוצגות בתערוכה: אריה ארוך, נפתלי בזם, יוסי ברגר, מיכה בר־עם, ציבי גבע, נחום גוטמן, יאיר גרבוז, משה גרשוני, יוסף זריצקי, מרים כבסה, רפי לביא, יעקב מישורי, לאה ניקל, זויה צ'רקסקי, דוד ריב, ציונה תג'ר, יגאל תומרקין ועוד.

עבודה של ציונה תג'ר מתוך התערוכה,

"המוזיאון חוגג 90 שנה להיווסדו, ובחרנו לחדש את המחויבות שלו לזירה המקומית: לאמנות הישראלית ולאמנים הישראלים", אומרת טניה כהן־עוזיאלי, מנכ"לית המוזיאון. "אחרי שנתיים של קורונה, שהיו קשות מאוד לאמנים בכל העולם, זו המחויבות שלנו כמוזיאון. בשנתיים האחרונות רכשנו המון יצירות של אמנים ישראלים.

לאטרקציות ובילויים עד 100 שקל הקליקו כאן

"תערוכת האוסף הישראלי החדש מסתכלת יותר על האמנות ופחות על ההיסטוריה, ויש בה ציורים, פסלים, צילומים ועבודות וידאו של אמנים ואמניות, ותיקים וחדשים. היה חשוב לנו לשלב הרבה אמניות נשים, יהודיות וערביות. יש פה מבט רענן על הפעילות האמנותית ב־100 השנים האחרונות".
במסגרת התצוגה החדשה, תיפתח גם תערוכת יחיד ראשונה לציירת רות שלוס (2013-1922), שחונכת את הגלריה לתערוכות מתחלפות. הגלריה ממוקמת בלב האוסף הישראלי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר