השחקנית שצילמה את בנה מחבק את דגל ישראל: "מקווה שלא עובדים איתו על זה בגן"

גאיה שליטא-כץ פרסמה תמונה של בנה הקטן כשהוא מחבק את דגל ישראל וכתבה מילים שעוררו נגדה ביקורת • לאחר מכן השיבה למתקפות והסבירה את עצמה

גאיה שליטא-כץ. צילום: יהושע יוסף

השחקנית גאיה שליטא-כץ שיתפה אתמול (שני) ברגע קטן שבו הנציחה באמצעות מצלמתה הפרטית את בנה הבכור ברק בזמן שחיבק את דגל ישראל שהוצב בכניסה למסעדה שבה סעדה. במילים שצרפה שליטא-כץ לצילום המדובר, היא הביעה תקווה כי התנהגותו של בנה לא נובעת מחינוך לאהבת הדגל שהוא אולי מקבל במסגרת החינוך בה הוא נמצא. דבריה הובילו לביקורת חריפה ושאלות מגולשים הנחשפים לתכניה, והיא לא נשארה חייבת.

הסטורי של גאיה, אינסטגרם,

"אכלנו באיזו מסעדה פה בשבת, וברק רץ לדגל וחיבק אותו מרצונו החופשי. איזה ילד פטריוט. מקווה שלא עובדים איתו על זה בגן", כתבה שליטא-כץ על רקע תמונתו של בנה מחייך ומחבק את דגל ישראל. הסטורי של שליטא-כץ, עורר, יש שיאמרו כצפוי, תגובת נגד מצד עוקביה. "מה הקטע הזה של שמאלנים לשנוא את עצמם כל כך?", תהה אחד הגולשים. "כל פעם שאתם אפילו חצי מעלים משהו שקשור בזהות שלכם, אתם חייבים מיד גם להתנצל או להסתייג. זה כל כך פתטי".

בהמשך ביקש אותו גולש להתייחס לעוינות שחשים ישראלים בעולם מכל צדי המפה הפוליטית. "העולם שונא אותך גם. אפילו שאת חושבת שאתם טובים מכדי להכיר בישראליות שלכם. כל כך מביך. מיליון אחוז שלא היית מסתייגת בסוף הסטורי אם הילד היה רץ לחבק איזה עץ אשוח. מילא זה היה תורם לכם במשהו, אבל לא. הם שונאים אותך כמו שהם שונאים אותי וכל ישראלי אחר, אז אפשר קצת דיגניטי".

הסטורי של גאיה, אינסטגרם, צילום: אינסטגרם

על רקע צילום ההודעה הפרטית השיבה גאיה: "יחד ננצח, אהובים שלי. הייתי מפרסמת את השם כי על הז*ן שלי, אבל זה כמובן מפרופיל פיקטיבי ללא עוקבים, כמו כל הפחדנים".

שעות לאחר מכן, ככל הנראה בעקבות ריבוי הריקושטים שקיבלה, גאיה החליטה להסביר את דבריה באופן כללי באמצעות סטורי. "רגע של רצינות כי היו גם חמודים ששאלו אותי למה מפריע לי שהוא מחבק דגל. אז דבר ראשון לא מפריע לי. שיחבק את הדגל כמה שהוא רוצה. שיתחתן עם דגל אם הוא רוצה. בעיניי חיבוק של סמלים מכל צד וכיוון זה דבר מגוחך, ובאופן כללי לא מתחברת".

הסטורי של גאיה, אינסטגרם, צילום: אינסטגרם

בנוסף, התייחסה לטענה כי דבריה קשורים לעובדה כי היא מחזיקה בדעה פוליטית מסוימת. "מעבר לזה כל כך לא אכפת לי וזה גם היה רגע חמוד. עובדה שצילמתי והעליתי. הדגל הוא של כולנו. מזכירה שהוא גם הפך לסמל של המחאה ועדיין לא הייתי מלמדת את הבן שלי לחבק אותו כי זה פשוט דבר מטומטם. הנושא מוצה, שלום ולהתראות", חתמה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר