"הרגשתי שהכל מוגזם, יותר מדי": הפופ-אפ המסקרן של כוכבת הרשת נפתח

שימוש במינימום משאבים מהסביבה. חנות פופ אפ אופנת קיימות – בקניון רמת אביב צילום | צילום: יח"צ

בגדים ממוחזרים מפריטי וינטג', תיקים מגרביים ובגדי ים מרשתות דיג • שיר לוי הופכת את מותג האונליין שלה לחנות שתהיה פתוחה לשבוע בלבד • בדקנו איתה איך הכל התחיל - ולמה אין אצלה מידות גדולות

כוכבת הרשת שיר לוי (25), שהיא גם אשתו של נטע לביא, קפטן מכבי חיפה, פותחת לראשונה חנות פופ-אפ למותג האופנה שלה, Refuture, והוא יימכר במשך שבוע מהיום (ראשון) בקניון עופר רמת אביב.

המותג, המזוהה עם אג'נדת הקיימות, מכר עד כה פריטים באונליין בלבד. הייחוד בבגדים שלו הוא שהם עשויים מבגדים קיימים מעודפי סחורה, פריטי וינטג' או פריטים פגומים המעוצבים מחדש בשיטות אקולוגיות, והם עשויים בעבודת יד בלבד.

"אנחנו עוברים בחנויות, קונים מוצרים פגומים ופריטים שלא נמכרים, ומהם יוצרים בגד חדש", מספרת לוי, "ובכך אנחנו מאריכים את תוחלת החיים של פריט שהיה קיים בעולם. למשל תיקי ג'ינס שאנחנו יוצרים ממכנסי ג'ינס יד שנייה - כמובן אחרי שאנחנו מסירים כתמים, גוזרים ומתקנים".

אופנת וינטג' ייחודית. חנות הפופ-אפ של שיר לוי, צילום: יח"צ

היינו חושבים שפריטי קיימות יעלו פחות, אבל כאן זה לא המקרה.

"אנחנו קונים את הפריטים, זה לא משהו שאספנו מהזבל. בחלק מהמקרים גם מדובר במותגים. בנוסף, כל התהליך מבוצע בעבודת יד, והוא ארוך, יקר וקשה".

איך בכלל הגעת לרעיון הזה של מחזור בגדים?

"בעבר עבדתי בחברת אופנה מהירה זולה, והיו לי המון בגדים בארון - גם בתור משפיענית באינסטגרם. התחלופה של הבגדים הייתה גבוהה, ומצאתי את עצמי עם המון בגדים בארון שאני לא רוצה, שנהיו קטנים בכביסה או שנפרמו. הרגשתי שהכל מוגזם, שהכל יותר מדי, שחייבים לצמצם, וגם רציתי בגדים שאין לכל אחת. התחלתי לשחק עם הדברים שהיו לי בארון והבנתי שיש לי פה משהו שאני אוהבת לעשות, שילוב של אהבה לסביבה ואופנה".

עד איזו מידה מגיעים הפריטים?

"בפופ-אפ הם ממידה אקסטרה סמול עד לארג'. בתחילת העסק ממש רציתי שהבגדים יהיו בכל המידות, אבל המידות הגדולות עדיין קיימות אצלי באתר ולא נמכרות. אבל בבגדי ים, למשל, כשראיתי בשנה שעברה שההזמנה במידה לארג' נגמרה מאוד מהר, השנה יהיו בגדי ים גם במידות אקסטרה לארג'".

מה בדיוק הטכניקה שבעזרתה מיוצרים בגדי הים?

"כל הבגדים מיוצרים בארץ, אבל את בגדי הים אני מייצרת בבאלי - גם הם עבודת יד. לוקחים רשתות דיג שזיהמו את הים ונאספו ממנו, והרשת עוברת תהליך והופכת לסיב פלסטיק בבגד הים".

בעקבות ההיריון הטרי, חשבת לייצר בגדים לאמהות שבדרך?

"הכל קרה לי כל כך מהר עם ההיריון – עד שיצאה לי הבטן לא ידעתי איך להתמודד עם זה, מה אצטרך ומה לא. מקווה שבהיריון הבא אדע מה זה דורש, לא הכרתי את זה מספיק כדי לתכנן מראש את הדגמים".

בגדי הים מרשתות דיג ממוחזרות יחלו במחיר של 399 שקלים, תיקים העשויים מגרביים במחירים שיחלו ב-250 שקלים,  גופיות החל מ-250 שקלים, ג'ינסים החל מ-450 שקלים, כובעים החל מ-150 שקלים ועוד.

משתמשת בעודפי סחורה, או קונה פריטים פגומים. חנות הפופ-אפ של שיר לוי, צילום: יח"צ
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר