את ואני וחשבון הבנק: הרגלים פיננסיים של זוגות נשואים

סקר חדש בא לבדוק את המטרות, היעדים והתחושות באשר לטיפול בכספי משק הבית בקרב משקי בית זוגיים

צילום: יהושע יוסף // אילוסטרציה: נטילת משכנתא בבנק. צילום: יהושע יוסף

חברת ניו יורק לייף, מחברות הביטוח הגדולות בעולם, ערכה בפברואר השנה סקר חוזר בדבר המטרות, היעדים והתחושות באשר לטיפול בכספי משק הבית בקרב משקי בית זוגיים. את תוצאותיו פרסמה לאחרונה.

מתוצאות הסקר עולים ממצאים מעניינים, בין השאר באשר לביטחון הפיננסי ולפערי הידע בין גברים לנשים באשר לניהול כספי משק הבית. כך, למשל, 45% מהגברים שהשתתפו בסקר דיווחו כי ביטחון עצמי הוא הרגש המוביל אותם בניהול כספי משק הבית, ו־38% מהנשים דיווחו כי לחץ הוא הרגש המוביל אותן.

88% מהנשים דיווחו כי התחום שבו הן מרגישות בקיאות במיוחד הוא תשלום חשבונות; 75% מרגישות בקיאות בעיקר בנושא שמירה על מסגרת האשראי ו־74% בחיסכון למקרי חירום. אולם הן דיווחו כי הן מרגישות פחות בקיאות, בהשוואה לגברים, בנושאים כגון ביטוח, פנסיה, השקעות בשוק ההון, הבנה של מוצרי הגנה ובניית העושר המשפחתי.

כשני שליש מהגברים הנשואים שהשתתפו בסקר אמרו כי הם מקבלים את כל או את רוב ההחלטות הפיננסיות במשק הבית שלהם, זאת לעומת כשליש מהנשים.

כמחצית מהנשים הנשואות אמרו כי הן חולקות את ההחלטות עם בן זוגן, זאת בהשוואה לשליש בלבד מן הגברים שהשיבו כך.

למרות שהגברים דיווחו שהם לוקחים על עצמם יותר קבלת החלטות פיננסיות, הרי ששני המינים השיבו כי הם מקדישים בממוצע שש שעות בשבוע לנושא.

בקרב הנשים נמצא שכמחצית מזמן שהן מקדישות לטיפול בנושאים פיננסיים מוקדש לטיפול בתשלום חשבונות, ומחצית ממנו לנושאים כגון שמירת מסגרת האשראי.

אצל הגברים נמצא כי כשני שליש מהזמן מוקדש לאינטראקציה עם היועץ הפיננסי של המשפחה.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר