כמה יעלו לכם מחירי הקייטנות הפרטיות לקיץ?

החופש הגדול הולך להיות יקר במיוחד עבור לא מעט הורים • זינוק של 10% במחירים לעומת אשתקד • המשמעות: יותר מ־1,000 שקלים בשבוע • "עליות המחירים השנה מתקיימות לאחר ששנה שעברה עסקים רבים לא העלו בעקבות הקורונה"

צילום: החברה למתנ"סים // קייטנות החברה למתנ"סים. הנחות על בסיס סוציו־אקונומי. צילום: ללא

החופש הגדול בפתח: אחת השיחות הנפוצות ביותר בקרב ההורים בימים אלה היא בנושא בחירת הקייטנה לילדים.

ההורים מנסים למצוא קייטנות אשר יעניקו בטיחות לילדים ויתנו להורים שקט נפשי בזמן שהם עובדים, אך גם במחירים שיכולים להתאים לכיסם.

אלה שמחפשים קייטנות בימים אלה מוצאים שמחירי הקייטנות הפרטיות גבוהים ויכולים להגיע ליותר מ־1,000 שקלים בשבוע.  מנתונים של אתר "חוגל" מקבוצת זאפ, השנה יש עלייה של 10%-5% במחירי הקייטנות הפרטיות לעומת אשתקד. בין הסיבות לעליות המחירים ניתן למנות את עליית מחירי השכירויות, החומרים לעבודה בקייטנות, המזון ועוד. מאתר "חוגל" נמסר כי אין הבדלים משמעותיים בין מחירי הקייטנות במרכז למחירי הקייטנות בדרום ובצפון הארץ, וכי מה שקובע את מחיר הקייטנה הוא טיב הפעילות ומידת ההשקעה והייחודיות בה.

קייטנת בישול מקצועי. כל המצולמים הם חניכי קייטנות משנים קודמות, צילום: ללא

ההוצאות של הקייטנות הן מאוד גבוהות, בשל הייחודיות והמקוריות. הקייטנות שמתפרסמות באתר "חוגל" הן קייטנות מיוחדות (קייטנות לריקוד, אמנות, אקרובטיקה, קייטנת וטרינרים צעירים ועוד). לדוגמה, קייטנת יצירה ועיצוב בתל אביב תעלה 1,400 שקלים לשבוע פעילות; קייטנת תיאטרון בדרום הארץ תעלה כ־1,200 שקלים לשבוע פעילות; וקייטנת אקסטרים ואטרקציות בירושלים תעלה 1,450 שקלים לשבוע.

באתר מציינים כי עליות המחירים השנה מתקיימות לאחר ששנה שעברה העסקים לא העלו מחירים בעקבות הקורונה. אז עסקים חששו להעלות מחירים בעקבות המשבר הכלכלי שנבע בעקבות הקורונה. עוד מסרו באתר כי "החל מהחודשים אפריל ומאי, חלה קפיצה משמעותית בחיפושים של קייטנות בכלל וכן ב'חוגל'. נכון לעכשיו זה נראה מצוין. להורים חשוב שלילדים תהיה שגרה חיובית בעקבות התקופה הקשה שנוצרה מאז המלחמה. נוסף על כך, יש פחות כאלה שנוסעים לחו"ל, והם מחפשים מקומות עבור הילדים".

כאמור, המחירים של הקייטנות הללו מיוחסים לקייטנות פרטיות.

ישנן קייטנות מסובסדות של המתנ"סים ברשויות המקומיות השונות, והן שונות מקייטנות נושא מבחינת זמן ההעשרה בקייטנה. הקייטנות של המתנ"סים הן מסובסדות, ולכן הן זולות יותר מקייטנה פרטית שעולה 1,400-1,300 שקלים לשבוע, ומחירן אף יכול להגיע ל־1,500 שקלים לשבוע. המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים מציעים מאות קייטנות בכל רחבי הארץ, מעבר להפעלת ביה"ס של החופש הגדול.

הקייטנות יופעלו במהלך החודשים יולי ואוגוסט, והשנה, מעבר לקייטנות בתחומי הספורט, המחול, האמנות, המוזיקה, האטרקציות והטכנולוגיה, הושם דגש על פיתוח תחום הנינג'ה, עם קייטנות ייעודיות במתחמי נינג'ה.לגבי המחירים אומרים בחברה למתנ"סים כי ברוב המקומות בארץ, המחיר דומה למחירים של השנים הקודמות, אך בחלק מהמקומות צפוי עדכון קל למחירים כתוצאה מהתייקרות האטרקציות והמזון.

6 מיליון שקלים נוספים לצהרונים בי-ם //, צילום: ללא

טל בסכס, מנכ"ל החברה למתנ"סים, אמר ל"ישראל היום": "השנה החברה מתמודדת עם אתגר משמעותי - קייטנות לילדי המפונים, שעשרות אלפים מהם עדיין שוהים במרכזי הפינוי. כפי שעשינו כבר בחנוכה ובפסח, אנחנו מצפים לשיתוף פעולה עם משרד החינוך בהפעלת הקייטנות החשובות הללו.אנחנו פועלים מאז 7 באוקטובר בשגרת חירום לא רק בתחום הקייטנות, אלא בכל הפעילויות של החברה למתנ"סים. אנחנו נוטים לחשוב שרבים מהמפונים חזרו לביתם,  אך רבים לא פחות נשארו במרכזי הפינוי, גם בדרום אך בעיקר בצפון. אנחנו נערכים מבחינת ניהול קייטנות והפעלות לילדים ונוער במרכזי הפינוי, מדובר בעשרות בתי מלון וצריך לייצר תוכן ועניין.

"בטבריה ובים המלח, יש למשל מתחמים שלמים שלנו. אנחנו מקווים שבימים הקרובים, יחד עם משרד החינוך, ייסגרו הנושאים הטכניים ונפעיל עבור משרד החינוך קייטנות למפונים ולאלה שחזרו לביתם".על החידושים השנה הוא מספר: "יש לנו קייטנות ארוכות טווח, שהן הרגילות וההמוניות יותר, ויש לנו קייטנות מעבר לקייטנות של שבוע או שמונה ימים בתחומים כמו מוזיקה, אווירונאוטיקה ועוד. השנה החלטנו לקדם את תחום הנינג'ה, שהוא אחד מתחומי הספורט התחרותיים־עממיים".

כמה עולות הקייטנות?

על המחירים השנה אומר בסכס: "אנחנו משתדלים שהמחירים השנה יישארו כפי שהיו. עם זאת, ישנם מקומות אשר צפוי שם עדכון קל למחירים כתוצאה מהתייקרות האטרקציות והמזון".

"קייטנה על גלגלים" מבית "אקשן גלגלים" ברחבי הארץ עולה למשל למחזור א' (18.7.24-1.7.24) 2,249 שקלים בהרשמה מוקדמת או 2,679 שקלים לאחר מכן. הפעילות עד השעה 13:00. בין הערים: פתח תקווה, קריית אונו; קייטנות הקיץ במועדוני הפמלי של הולמס פלייס וגו אקטיב מציעים בין היתר סדנאות וימים חווייתיים, ספורט אתגרי, סדנאות, בריכה, מתנפחים ועוד.

צילום: עמי שומן // צהרון. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: עמי שומן

הקייטנות יתקיימו בין התאריכים 22.8-1.7 בסבבים של שבוע, בין הימים א'-ה' ובין השעות 13:00-8:00 או 16:00-8:00. מחירי הקייטנות: 1,300-1000 ש"ח לשבוע (בהתאם לשעות), כשברוב המועדונים המחיר כולל ארוחת צהריים.בין המועדונים שבהם מתקיימות קייטנות: כפר סבא, ראש העין, נס ציונה, מבשרת ציון ואשדוד;מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב מציע קייטנה בעלות של 200 שקלים ליום עד השעה 13:00, או ב־390 שקלים ליום עד 16:00, כולל ארוחת צהריים;קייטנת גלישה של סרף אקדמי עולה בחוף הילטון 1,090 שקלים לחמישה ימים או 2,090 שקלים לעשרה ימים. הקייטנה בהרצליה עולה 1,250 שקלים לחמישה ימים או 2,250 שקלים לעשרה ימים; אורט דן גורמה מציע את "השף הצעיר", פעילויות קיץ בבישול וקונדיטוריה לילדים. עלות סדנה בת שבוע אחד הינה 1,890 שקלים, ועלות סדנה בת שבועיים הינה 3,300 שקלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר