הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן שיושק בשישי הבא באיחור של עשור, עלול להיפתח כאשר תאי השירותים לנוסעים בתחנות התת- קרקעיות נעולים. זאת, במידה ולא יימצא תקציב להפעלתם בסך של 8 מיליון שקלים בשנה.
יצוין כי כל השירותים בתחנות התת קרקעיות מוכנים, אלא שכאמור נכון לעתה, לא נמצא תקציב להפעלתם (ניקיון וכדו').
הרכבת הקלה מבצעת נסיעת מבחן מפתח תקווה לבת ים // צילום: נט"ע
הפתרון שהאוצר הציע לתבל, החברה שתפעיל את הקו האדום בגוש דן, הוא לגבות תשלום על השימוש בשירותים בגובה של 2-3 שקלים. זאת, במידה ומשרד התחבורה לא ימצא תקציב להפעלת השירותים. מה שמנחה את האוצר הוא המחשבה כי הרכבת הקלה, בדומה לאוטובוסים עירוניים, מיועדת לנסיעות קצרות, ולכן כלל לא בטוח שיש צורך בשירותים לא בתחנות ולא על הרכבת הקלה עצמה, זאת בשונה מרכבות כבדות. זאת ועוד, פתיחת שירותים ציבוריים בתחנות תת קרקעיות שפתוחות לציבור הרחב ולא רק למי שרכש כרטיס, עלולה להוות עם הזמן בעיה.
הקו האדום ייפתח כאמור ביום שישי הבא, ה־18 באוגוסט, כפי שפורסם לראשונה ב"ישראל היום". ביום הפתיחה הרשמית הנסיעה ברכבת תהיה חינם, ולאחר מכן תעלה הנסיעה 5.5 שקלים, כמו ברכבת הקלה בירושלים. ביום חמישי הבא, יום לפני הפתיחה, ראש הממשלה נתניהו צפוי להשתתף בסיור בקו האדום.
הקו האדום שאורכו כ-24 קילומטרים עלה משלמי המסים 18.5 מיליארד שקלים. מחציתו של הקו היא מעל לפני השטח, ומחציתו-תת קרקעית. המנהרה מתחילה בנווה צדק ומגיעה עד אזור מחלף גהה. הקו עובר בחמש ערים - פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו האדום יפעלו שלושה קווים: מבת ים לפתח תקווה, מבת ים לקריית אריה בפתח תקווה, ומתל אביב-יפו לקריית אריה. בעתיד יוארך הקו לראשון לציון, ובה יוקמו ארבע תחנות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו