לתשומת ליבם של הצרכנים: המבצע "הורדנו-נעלנו" שבו יצאה רשת שופרסל לפני חצי שנה ושכלל הנחות משמעותיות ללקוחות הסתיים - והמחירים קפצו בחזרה. מדובר באירוע משמעותי שמשפיע על גובה סל הצריכה והוא מצטרף לשלל העלאות המחירים אשר נכנסו לתוקף בתחילת החודש.
המבצע "הורדנו-נעלנו" הוזיל את מחיריהם של כ-330 מוצרים נבחרים למשך חצי שנה בסדר גודל של כ-10% ויותר ובעשרות קטגוריות שונות. כמו כן, המבצע השפיע גם על רשתות המתחרות ואף גרם להן בחלק מהמקרים להוריד מחירים על אותם המוצרים. בין הקטגוריות שבהן ירדו המחירים: מוצרי מזון, חלב, ניקיון, פארם, משקאות, חטיפים, מזון לבעלי חיים ועוד. במוצרי החלב הייתה הוזלה של גבינות, שמנות לבישול והקצפה, משקאות שקדים ואורז, יוגורטים, מעדנים ועוד.

כאמור, המבצע הוגדר מראש לפרק זמן של חצי שנה, שהסתיימה בתחילת החודש. במהלך התקופה עלתה השאלה האם רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל תאריך את המבצע או לא. לפי הערכות, בחצי השנה האחרונה שופרסל ספגה אובדן הכנסות של מיליוני שקלים בעקבות המבצע.
"הרשתות המתחרות יעלו גם מחירים"
פרופ' איתי אטר אמר בשיחה עם "ישראל היום" כי "העלאות המחיר החדות אצל שופרסל, כפי שאנחנו רואים עם סיום המבצע "הורדנו-נעלנו", צפויות להתבטא גם אצל רשתות קמעונאיות מתחרות שיעלו גם הן מחירים. כל עוד תשומת הלב הציבורית, הממשלתית והתקשורתית אינה מופנית לנושא של יוקר המחיה, הממשלה תתקשה מאוד להתמודד עם יוקר המחיה בישראל", אמר פרופ' אטר מההפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב ועמית בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה.
ח"כ ביטון בוועדת הכלכלה למנכ"ל שופרסל: "עסקתם בתיאום מחירים?", אברכהן: "אתם נורמליים?" // צילום: ערוץ הכנסת
משופרסל נמסר בתגובה: "יוזמת 'הורדנו-נעלנו' גובשה כמענה לעליות המחירים של הספקים והיבואנים הגדולים. עם סיום תקופת המבצע, לאחר חצי שנה, כפי שהוגדר מראש, שופרסל מציעה מגוון מבצעים חדשים ואטרקטיביים. אנו נמשיך לפעול ככל שביכולתנו, על מנת לספק ללקוחות מחיר הוגן ותחרותי".
המחירים החדשים
המחירים החדשים ממחישים את הפערים המשמעותיים ממחירי תקופת המבצע. לדוגמא, מארז אקטימל של 8 יחידות חזר למחיר של 20.9 שקלים לעומת 19.9 שקלים. מארז של ביסלי 6 יחידות במשקל 35 גרם עולה כעת 13.6 שקלים לעומת 9.9 שקלים בזמן המבצע. יש לציין כי טרם הורדת המחירים במסגרת "הורדנו-נעלנו", המחיר עמד על 12.9 שקלים. כעת מוצר זה מוצע במבצע של שתי אריזות ב-22 שקלים, כלומר 11 שקלים ליחידה. מחיר אבקת כביסה סנו מקסימה 2.5 קילוגרם חזר למחירו המקורי של 25.9 שקלים, כאשר עד סוף יוני הוא נמכר ב 22.9 שקלים.
המחיר של פיינט גלידת בן אנד גריס חזר ל-19.9 שקלים לעומת 17.5 שקלים במסגרת "הורדנו-נעלנו". כעת מוצע מבצע של שלוש אריזות של אותו המוצר ב-57 שקלים, כלומר ב-19 שקלים ליחידה. המחיר של גבינת סימפוניה של שטראוס חזר ל-11 שקלים לעומת 10 שקלים בזמן המבצע.
מחיר מארז של 8 יחידות של דני שוקולד עומד כעת על 17.7 שקלים לעומת 14.9 שקלים בתקופת המבצע. המחיר טרום המבצע עמד על 15.9 שקלים. כעת ניתן לרכוש שתי אריזות ב-33 שקלים במחיר מבצע, כלומר ב 16.5 שקלים ליחידה.
יוגורט גו קרמי של תנובה עומד כעת על 6.2 שקלים לעומת 5 שקלים בזמן המבצע. קודם לכן המחיר עמד על 5.9 שקלים. ממרח השחר בטעם שוקולד 500 גרם מוצע כעת במבצע ב-12.8 שקלים. בזמן "הורדנו-נעלנו" הוא היה יקר יותר בעשר אגורות ועמד על 12.9 שקלים. טרום המבצע המחיר עמד על 13.9 שקלים.
גם מחירי מוצרי הפארם והניקיון חזרו למחירים של לפני המבצע. לדוגמא, מחיר פלמוליב קלאסי 750 מ"ל חזר למחירו הקודם ועומד כעת על 11.9 שקלים. המחיר במסגרת המבצע עמד על 8.9 שקלים. כעת ניתן לקנות שתי אריזות ב-20 שקלים, כלומר ב-10 שקלים ליחידה. מחיר של שלישיית סבון נוזלי של המותג הפרטי של "Be" עומד כעת על 11.9 שקלים במבצע במקום 12.9 שקלים. במסגרת "הורדנו-נעלנו" המחיר עמד על 9.8 שקלים במקום 12.9 שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו