פתח תקווה הפתיעה: אלו השכונות המבוקשות ביותר בארץ בשנת 2022

מניתוח שביצע אתר יד2 לבקשת "ישראל היום", אם המושבות כבשה את הפסגה • בדרום מככבת באר שבע, ובצפון רוצים לגור ליד הים • "המאפיינים החוזרים הם חדשנות ותנופת בנייה"

המקום הראשון בי-ם. שכונת ארמון הנציב, צילום: אוריה תדמור

אתר יד2 מסכם את שנת 2022 ומסמן את השכונות המבוקשות ביותר בכל אזור בישראל. מהניתוח, שבוצע לבקשת "ישראל היום", עולה כי באזור המרכז שתי שכונות בפתח תקווה כבשו את הפסגה, בשרון שכונות בכפר סבא ובנתניה, באזור ירושלים שכונה בדרום־מזרח העיר ואחת בצפון־מערב, בדרום מככבות שכונות בבאר שבע, ובצפון שכונות בנהריה ובחיפה.

השכונות מדורגות לפי יחס של ביקוש והיצע של מודעות למכירת דירות מיד שנייה באתר - כלומר כמות החיפושים שהיו לכל דירה שהוצעה למכירה באתר.

המבוקשות באזור המרכז

בחלוקה לאזורים, עולה כי שכונת אם המושבות בפתח תקווה, או בשמה הרשמי הדר המושבות הוותיקה, היא השכונה הכי מבוקשת באזור המרכז לפי יחס הביקוש/היצע של מודעות מכירה של דירות באתר יד2. בשכונה היו 17.5 אלף חיפושים ייחודיים באתר בשנת 2022, ויחס הביקוש וההיצע עמד על 116 - על כל דירה שהוצעה למכירה באתר היו 116 חיפושים.

השכונה השנייה הכי מבוקשת במרכז, גם היא בפתח תקווה, היא כפר גנים ג' - שיחס הביקוש/היצע שלה עמד על 107 וכמות החיפושים הכללית עמדה על 36 אלף. אחריהן דורגו השכונות בית בפארק באור יהודה, נווה מונוסון ביהוד־מונוסון ונאות שקמה בראשון לציון.

המבוקשות באזור השרון

באזור השרון, השכונה המבוקשת ביותר היא כפר סבא הירוקה בכפר סבא, שהיה לה יחס ביקוש/היצע של 65 וכמות חיפושים של כ־15 אלף בשנת 2022. השכונה השנייה היא קריית השרון בנתניה, שקיבלה יחס ביקוש/היצע של 61 ו־44 אלף חיפושים. אחריהן דורגו השכונות רמת פולג בנתניה, גליל ים בהרצליה ונווה זמר ברעננה.

לדברי שגיא לנצ'נר, מנכ"ל חברת ינוב, "שכונת נווה זמר ברעננה היא אחת מהשכונות הכי מבוקשות באזור השרון, ובארץ בכלל. הביקוש הגדול מגיע ממשפחות צעירות, משפרי דיור מאזור השרון, וגם תל־אביבים שרוצים להתקרב לילדים. השכונה מציעה לתושבים את כל מה שנדרש לחיי היומיום - חיי קהילה עשירים, קרבה למוקדי מסחר ובילוי, נגישות תחבורתית גבוהה ומיקום מצוין. השכונה מנותקת ממרכז העיר, אך גם לא רחוקה ממנו - דבר שמעלה עוד יותר את הביקוש".

המובילה הבלעדית של המרכז. פתח תקווה,

המבוקשות באזור ירושלים

באזור ירושלים דורגה שכונת ארמון הנציב כשכונה המבוקשת ביותר, עם יחס ביקוש/היצע של 32 וכ־17 אלף חיפושים ייחודיים. אחריה שכונת רמות עם יחס ביקוש/היצע של 30 ו־23 אלף חיפושים, ואחריהן שכונת חומת שמואל בהר חומה, פסגת זאב וגילה.

המבוקשות באזור הדרום

באזור הדרום, באר שבע כוללת ארבע שכונות ברשימת השכונות הכי מבוקשות באזור. שכונת רמות בב"ש היא המבוקשת ביותר, עם יחס ביקוש/היצע של 84 וכמות חיפושים של 38 אלף. אחריה שכונת נאות לון עם יחס ביקוש/היצע של 44 ו־5,100 חיפושים, ושכונת כלניות עם יחס של 42 ו־5,800 חיפושים.

במקום הרביעי שכונת השחר בדימונה, עם יחס ביקוש/היצע של 40 ו־3,200 חיפושים, ושכונת נווה מנחם בבאר שבע, שקיבלה יחס ביקוש/היצע של 40 ו־18 אלף חיפושים.

המבוקשות באזור הצפון

באזור הצפון, שכונת הים אכזיב היא השכונה המבוקשת ביותר בשנת 2022, עם יחס ביקוש/היצע של 95 וכמות חיפושים שהסתכמה בכ־7,500. אחריה שכונת רמת הנשיא בחיפה, עם יחס של 92 ו־5,300 חיפושים. למקום השלישי הגיעה שכונת גבעת הרקפות בקריית ביאליק, ולאחריה שכונת גבעת טל בקריית אתא ושכונת עין הים בחיפה.

תנופת בנייה בבאר שבע. ארבע נציגות בדירוג, צילום: דודו גרישפן

לדברי אלירן חזז, מנהל המכירות של שכונת ים אכזיב: "אכזיב היא אחת השכונות הייחודיות ביותר בישראל. היא נבנתה בצמוד לשמורת טבע אכזיב, שמורת טבע חופית יפהפייה. יחד עם זאת, השכונה נהנית מנגישות תחבורתית גבוהה בשל הסמיכות לכביש 4 ובעתיד גם לכביש 6, ומכל השירותים הקהילתיים הנדרשים למשפחות.

"הביקוש למגורים בשכונה מגיע משלוש קבוצות אוכלוסייה עיקריות: משפחות צעירות מחתך סוציו־אקונומי גבוה מאזור הצפון, משפרי דיור בגיל השלישי מאזור הצפון, ומשקיעי נופש ממקומות שונים בארץ ובעולם, שרוכשים בשכונה דירות נופש לשימוש עצמי או משפחתי וכן להשקעה במחיר נגיש".

לדברי איילת ניצן, סמנכ"לית השיווק ביד2: "בשנה האחרונה ניכר ביקוש גבוה לדירות מיד שנייה, ששיאו היה במחצית הראשונה, וזאת בהתאם למגמה הכללית בשוק הדיור בתקופה זו. ממצאי הניתוח מראים כי יש שונות גדולה בכמות החיפושים לשכונות בין אזורים שונים בארץ.

"המאפיינים החוזרים ברוב השכונות שדורגו כמבוקשות ביותר הם חדשנות ותנופת בנייה. מדובר בשכונות המאכלסות בעיקר צעירים עם ילדים ומשפרי דיור ממעמד סוציו־אקונומי בינוני־גבוה. שכונות שבהן יש תחושת קהילתיות גבוהה בקרב התושבים, או שכונות איכותיות עם מוסדות חינוך מתקדמים, פארקים, מרכזי קניות וגישה נוחה לצירי תעבורה מרכזיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר