מרבית ההורים במדינה עסוקים בימים אלו בעלויות המוגזמות של החופש הגדול, אך באופק יש גם גזירות בתחום החזרה לבית הספר.
יוקר המחיה, עליות המחירים השונות בתחום הנייר ועלויות השילוח הובילו לזינוק במחירים של מוצרים רבים בתחום זה.
לדברי עמית שבתאי, מנהלת הסחר של רשת קרביץ, "עניין המחירים חשוב היום יותר מאי־פעם. מחיר הנייר עלה ב־50%, ואנחנו דואגים שזה לא יתגלגל לצרכנים בזכות מותג הבית שלנו. הכי קל יהיה להגיד 'יש עליית מחירים', אבל קרביץ מחליטה שלא להעלות. באשר למותגים, החברות של התיקים האורתופדיים ביקשו עליית מחירים של 10%-7%, ובתיקים של כמה מהן העלינו את המחירים בצורה חלקית.
"יש דברים שבהם חייבים להעלות טיפה. איפה שהיינו צריכים לעשות התאמות במינימום - עשינו, כמו במותגים. בסופו של דבר, מדובר בעלייה של 4%-3%, לעומת 25%".
משה גנץ, הבעלים של חברת קל גב, אמר ל"ישראל היום": "אנחנו העלינו את מחירי התיקים שלנו ב־3%-2%. מדובר בתיקים אורתופדיים לכיתות הנמוכות ובתיקי הגב לתלמידים בכלל".
גנץ מסביר כי יש לכך כמה סיבות: "זה מתחיל בזה ששכר העבודה התייקר, הדלק התייקר, מסי המועצה התייקרו והחשמל התייקר. בתחזוקה של העסק הכל התייקר. כמו כן, בין שער הדולר שבו אנחנו התחייבנו לשלם לספקים לשער כיום, הדולר עלה מ־3.15 שקלים ל־3.5 שקלים - זו לבדה עלייה של יותר מ־10%. נימוק נוסף הוא שההובלות יקרות".
גם חברת פלפוט מעלה את המחירים באחוזים בודדים.
לדברי עינת ברוך, סמנכ"לית החברה: "משברי הקורונה בשנתיים האחרונות העלו את מחירי ההובלה והשינוע בעשרות אחוזים, מה שכנראה ייקר חלק ממוצרי החזרה לבית הספר. כחברה מובילה, החלטנו לספוג את רוב העלויות ולא לגלגל אותן לצרכנים".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו