יונדאי I20 במבחן

יונדאי i20 חדשה נוחתת בישראל ומתייצבת למבחן

“אתה לא יכול תמיד לקבל את מה שאתה רוצה” שרו הסטונ’ס. וזה בהחלט נכון. “אבל אם תנסה מדי פעם תגלה שאתה מקבל את מה שאתה צריך” ממשיך המשפט וזה נכון שבעתיים. היונדאי i20 וקודמתה הגטס, אף פעם לא היו מה שאנשים רוצים. הן מה שאנשים היו צריכים. ובהתאם, עשרות אלפי דוגמאות כאלו, נעות על הכביש.

ואולי בכל זאת

ביונדאי בהחלט השתדלו הפעם, לגרום למכונית הזו להפוך למשהו שגם רוצים, לא רק צריכים. היא נראית טוב, שואבת כל מני מוטיבים מוכרים בכדי לייצר מראה עדכני ואפילו כוחני-מוצלח מזוויות מסוימות. גם בתא הנוסעים ניכרת ההשתדלות, המרווח טוב, גם הנדסת האנוש ויש כאן, בגרסה המאובזרת, כל מה שצריך. המראה בתא מבריק פחות מאשר בחוץ. גרסת המבחן עם ריפודים, שטיחים ודשבורד שחורים, די “בולעת” את העיצוב הנאה בסה”כ.

עוד מאוברדרייב >>>

הממדים של היונדאי החדשה שונים מהיוצאת, בין השאר יש כאן תוספת רוחב משמעותית, בסיס גלגלים ארוך במקצת והיא גם נמוכה יותר. הפרופורציות האלו תורמות מה שצריך בתא הנוסעים וגם מתבטאות על הכביש. יחידת ההנעה דומה לזאת היוצאת. יש כאן שלושה ציל’, מגדש טורבו עם אותו הספק כמו זה של הדור היוצא (100 כ”ס) בשידוך לאותה תיבה כפולת מצמדים בעלת 7 יחסי-העברה. רשימת האבזור בדגם הנבחן מלאה, מלוח שעונים דיגיטלי ובקרת אקלים ועד יכולת לבלום בזיהוי תנועה חוצה בנסיעה לאחור לדוגמה.

יוצאים לדרך

על הכביש מייצרת ה-i20 תחושה מעורבת. מצד אחד מערכות הבטיחות האקטיביות כאן שלמות ומרשימות. ההתנהגות טובה בטוחה ואפילו זריזה ושובבה כשדורשים זאת. מצד שני נוחות הנסיעה לא רהוטה תמיד, כשהתלונה עולה מול בידוד רעשי הכביש וחתך הצמיגים הנמוך בדגם הנבחן.

יחידת ההנעה עושה את עבודתה נאמנה כשהביצועים המתקבלים טובים סה”כ, אבל בכדי לחלץ אותם מציב המנוע נוכחות ברורה של רעשיו החל מסל”ד בינוני ומעלה. צריכת הדלק בנסיעת המבחן שכללה שילוב די שווה בין תנועה עירונית חונקת לכבישים מהירים פנויים יחסית עמדה על 10.5 ק”מ/ל’. כרגיל, אפשר לצפות שבשימוש נורמטיבי יותר הנתון הזה ישתפר.

מה שצריך

יונדאי i20 מראה קפיצת מדרגה בכל הקשור לתחושה מאחורי ההגה, כזו שמתאימה היטב לתהליכים שעוברים על היצרנית הזו. עם זאת, היא עדיין לא מכונית מרשימה כמו מקבילותיה האירופאיות המעוצבות, המהירות ובעלות תא הנוסעים המחמיא. ה-i20 ממשיכה לדבר אל ההיגיון, עם יכולת טובה סה”כ, אבזור עדכני, מותג עם מוניטין מצוין וקהל שיודע טוב מאוד מה הוא רוצה. וצריך.

יונדאי i20 ‘סופרים פלוס’

מנוע: בנזין, טורבו, 998 סמ”ק

הספק: 100 כ”ס ב-4,500 סל”ד

מומנט: 17.5 קג”מ מ-1,500 סל”ד

גיר: רובוטי כפול מצמדים, 7 היל’

הנעה: קדמית

בסיס גלגלים: 258 ס”מ

תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 11.4 ש’

מהירות מרבית: 185 קמ”ש

צריכת דלק (מבחן): 10.5 ק”מ/ל’

מחיר : 114,000 שקלים

בעד: שיפור משמעותי

נגד: המתחרות מאירופה

שורה תחתונה: נוסחה מוכרת

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...