הכלי: סקודה אוקטביה 1.0 ל’ ‘דינאמיק’ מחיר: 141,990 שקלים על השעון: 4,770 ק”מ צריכת דלק החודש: 15.6 ק”מ/ל’ אירועים מיוחדים: כולם שואלים אותנו אם זאת ה-RS תקלות ועלות החודש: 0 שורה תחתונה: יוצאים לדרך
המשפחתית הקלאסית הישראלית חווה שחיקה איטית במעמדה. ובעצם לא רק הישראלית, התהליך הזה הולך ומתפתח בעולם כולו. הסיבה? אתם כבר יודעים אותה, רכבי הפנאי תוספים כל חלקה טובה ומכרסמים בקטגוריות הקלאסיות. אבל מי שחושב שהמשפחתית המסורתית איבדה מיכולותיה פשוט לא מסתכל לכיוון הנכון.
המכונית המתייצבת כאן למבחן ארוך טווח שייערך על פני כמה חודשים היא האוקטביה החדשה. ובמחיר שלה, מיותר לציין, היא מציגה יכולות עדיפות על כל ג’יפון מקביל. אבל אנחנו מקדימים את המאוחר.
הדור החדש של האוקטביה מרשים למדי, כפי שגילינו במבחנים שערכנו לה כשהגיע לארץ. הרכב אותו קיבלנו למבחן הזה, הוא בדיוק אותו הרכב שהושאל לנו למבחן כשהגיע לארץ. כן בניגוד למקובל, סקודה הגישו למבחן ארוך הטווח הזה מכונית משומשת. ולא סתם משומשת, אלא אחת שעברה אלפי ק”מ בנסיעות מבחן של עיתונאים ולקוחות. חיים לא קלים, בלשון המעטה.

הדור החדש של האוקטביה מבוסס על הפלטפורמה שהוצגה עם הגולף החדש ומשמשת עוד רכבים בקונצרן, אבל אלו עדיין לא כאן. האוקטביה מציגה לנו את האפשרות הראשונה לחוות את הבשורה הטכנולוגית של הפלטפורמה הזו.
יחידת ההנעה כאן מבוססת על מנוע 1.0 ל’ מוגדש המפיק 110 כ”ס ב-5,500 סל”ד ו-20.4 קג”מ החל מ-2,000 סל”ד ומעביר אותם לגלגלים הקדמיים דרך תיבת DSG בעלת 7 יחסי העברה. המשקל עומד על כ-1.4 טון והביצועים מדברים על 10.5 ש’ למיאוץ הקלאסי ו-205 קמ”ש מירביים. הטריק שיש במערכת ההנעה הזו מסתתר בדמות מערכת עזר היברידית קלה. כזו שאמור לאפשר את דימום המנוע לפרקי זמן ארוכים יחסית ולהפחית את צריכת הדלק ופליטת המזהמים.
האוקטביה הנבחנת היא ברמת אבזור ‘דינאמיק’ אמצעית מבין שלושת רמות האבזור המוצעות (141,900 שקלים). התחושה שהיא נותנת מחוץ מבפנים עשירה למדי. יש כאן בקרת אקלים אלקטרונית עם שני אזורים ופתחים למושב האחורי, בלם יד חשמלי, קוקפיט וירטואלי מתחלף, הגה תחת חישורי עם מתגי שליטה, מראות חשמליות מתקפלות מחוממות ומתכהות, מושבים קדמיים ספורטיביים עמוקים ותומכים ותאורת אווירה בשלל גוונים.

ובכלל הגרסה הזו מתאפיינת בניחוח קצת יותר ספורטיבי משאר האוקטביה, גם בזכות המושבים ודוושות האלומיניום או הריפוד השחור לגג מפנים. וגם בזכות תוספות מבחוץ. מעבר לצבע “כחול מירוצים מיטאלי” יפיפייה יש כאן גם כיול שונה למתלים ומרכב נמוך יותר ב-15 מ”מ, ספוילר אחורי אלגנטי, חישוקי 17 אינץ’ עם עיצוב שונה ונגיעות שחורות לחלקים שונים. התוצאה, לפחות מהתגובות מהסביבה, פשוט נראית טוב.
האבזור הבטיחותי מרשים בכל רמות הגימור. האוקטביה יודעת לזהות עצמים מלפנים לרבות הולכי רגל ולבלום בעצמה. היא יודעת לשמור את עצמה בנתיב, כשבקרת השיוט האדפטיבית שומרת על המהירות הרצויה ועל המרחק הנבחר מהרכב שלפנים. הפנסים בטכנולוגיית LED, יש 7 כריות אוויר, מצלמה מקורית וחיישנים לנסיעה לאחור. ועוד.

רשימת האבזור נמשכת כאן עם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני ותפעול מלא בעברית. מערכת השמע כוללת 8 רמקולים וקישוריות לנייד בטכנולוגיות שונות. יש כאן 5 שקטי טייפ C כולל אחד על בסיס המראה לחיבור מצלמת דרך לדוגמה, שקע V12 בתא המטען ועוד.

הרושם הראשוני שלנו מהאוקטביה כבר נצרב במבחן הראשון. זו מכונית משפחתית מודרנית, שנותנת המון, מרווח, תא מטען, תחושת איכות ואבזור מופלגת עם מנהגי כביש מצוינים, ולא דורשת הרבה בחזרה. בחודשים הקרובים נבחן את המערכות המסקרנות שלה לעומק ונראה איך היא עומדת מול פגעי הזמן והשימוש שלנו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו