לנד רובר דיפנדר PHEV: נהיגה ראשונה

גרסה היברידית נטענת לדיפנדר? איך זה מרגיש, מה זה עושה ולמי זה מיועד בעצם?

רבים ומסוקסים הרימו קול מהומה עם הצגתו של הדור הנוכחי של הדיפנדר. הרי מילים נכתבו על אובדן הדרך המסולעת. שורות מלאות תוגה לטרטורים של עידן אחר. יבבות געגוע לעיזים ממוסמרות משטחים מטפסות במעלה שחי. אני חייב להודות שלא הייתי שותף לכל אלו ולו לרגע אחד. נהפוך הוא. אני נחרד מקדמה מוטורית כמו כל חולה הגה, אבל הדיפנדר החדש הרגיש לי כל כך נעים ומחניף בכל דרך, ששכחתי את קודמו החקלאי בין רגע.

עוד מאוברדרייב >>>

גרסת ה-PHEV העדכנית שנחתה אצלנו למבחן העירה מחדש את אותן התחושות בדיוק. טענתי כבר בעבר שהדיפנדר הוא הכלי המרשים ביותר בתיק של JLR ואני עדיין עומד מאחורי המילים האלו. המראה לפני הכול, מזקק את ההיסטוריה הענפה בצורה קסומה. תכליתי לרגע, מרשים ברגע אחר ומודרני לחלוטין מכל זווית. ברור לצופה שזה לא עוד כאילו שטח, ומצד שני הוא נראה הרבה יותר מרשים מכל אחד מהם. החוכמה העיצובית הזו גולשת גם לפנים. יש לא מעט תאי נוסעים בסגנון רטרו מפוזרים לאורך רמות המחיר של תעשיית הרכב. אבל זה של הדיפנדר הוא עבודת אומנות. מלאכת מחשבת השוזרת בתוכה את אותו חוסן מבנה וויזואלי, חומרים מהשורה הראשונה, עושר טכנולוגי במידה וגם פתרונות שימושיים לרוב. הוא לרגע לא מנסה לזעוק “אני פרימיום” אבל מוכיח את זה בכל פינה.

הסיבה לשמה התכנסנו שוב סביב המכונה המרשימה הזו, נחה, בין השאר, תחת מכסה המנוע. כן, לכל אלו שרוצים לנוע בעיר ללא פליטת מזהמים ישירה, חייבים היום בשם האופנה, יש יחידה היברידית חדשה. שילוב מנוע בנזין עם ארבעה ציל’ שנפחם 2.0 ל’ ומנוע חשמלי. מערכת הנעה היברידית זו מספקת תפוקה משולבת של 404 כ”ס. נאה בהחלט. חייבים לציין שמטרתה העיקרית של התוספת החשמלי היא להציע תנועה על כוח החשמל. בלנד רובר מדברים על עד 43 ק”מ, במבחן שלנו זה היה קצת פחות מ-30 ק”מ. זה אומר שאם אתם גרים ברמה”ש ועובדים בת”א נניח, ובעלי עמדת טעינה, אתם לא תראו את תחנת הדלק עד הודעה חדשה. באופן אישי, אותי זה מעניין קצת פחות. בטח כשיש עוד הרבה טוב אחר להתרכז בו כאן. צריכת הדלק במבחן ד”א, בלי ביקור בעמדות טעינה, עמדה על 7.6 ק”מ לכל ליטר מהנה. עירוב של תחנת טעינה ביתית בעניין הזה, תשנה את התמונה לחלוטין כאמור.

זה לא רכב קל. משום בחינה. אבל קל מאוד לשכוח את זה. עם כל ק”מ מגלה הענק הזה כמה הוא חביב. עם כל הכוח זמין (וזה תלוי כאמור) היציאה מהמקום היא הנפת משקל כבד למרחק, כזו שלא נגמרת. כ-5.6 ש’ מעמידה ל-100 קמ”ש בלי רישרוש צמיגים, בלי איוושה קלה, פשוט צבירת מהירות חזקה ואחידה. סתם דוגמה קטנה. הדיפנדר ממש דוחף חזק עד למהירות ברירת הקנס המקובלת בישראל. נשאיר את זה כך. אם יש משהו מפתיע יותר זו ההתנהגות של הרכב הזה. הנוחות מצוינת, כך גם השיוט עם תלונה קטנה לרעשי רוח במהירות גבוהה. אם נחזור להתנהגות נופתע, שוב, מהדיוק של ההגה, מהתגובות הנכונות לכל תנועה של רגל ימין, מהנכונות לגמוע ק”מ מהירים, בטוחים ומהנים.

אני לא מוצא צורך לפרט כאן את כל האבזור הנדיב. במחיר הזה לא היית מצפה לשום דבר אחר. וגם לפרוט שוב את מעשי הגבורה של הדור הזה בכל שטח, אין באמת סיבה. או אולי כן? למרות התוספת החשמלית שהתקינו כאן הדיפנדר משמר את תכונות העברת הכוח הטובות שלו. יש כאן הילוך נמוך, נעילות ויכולת צליחת מכשולי מים עד לגובה 90 ס”מ. השליטה על מצבי הנהיגה השונים ומצבי השטח קלה כרגיל. ספינת העבירות הממוחשבת הזו יודעת היטב את העבודה. אפרופו – הרכב מאובזר מאוד כאמור ובין השאר הוא נע על חישוקי 20 אינץ’. השפעתם של אלו שלילית בדרך כלל ברכבים מהשורה אך לדיפנדר הזה על ה-NVH המופלא שלו, זה לא באמת הפריע.

צילומים: אוברדרייב

זה מביא אותי לשורה האחרונה בהתרשמות מגרסה זו. בשורה טובה ראשונה, הדיפנדר גם בגרסתו זו הוא פותחן אופקים יוצא דופן. צריך לדבר גם על עדכון נוסף – האחריות המורחבת שמציעים כאן עכשיו ללקוחות החברה. חמש שנים או 150,000 ק”מ זה קלף חשוב בשוק המקומי והבריטים בהחלט היו צריכים אותו.

לנד רובר דיפנדר 110 PHEV SE

מנוע: 1,977 סמ”ק, טורבו, מנוע חשמלי

הספק (משולב): 404 כ”ס

מומנט (מומנט): 64 קג”מ

תמסורת: 8 היל, אוט’, הנעה כפולה, הילוך כוח

בסיס גלגלים: 302 ס”מ

משקל: 2,535 ק”ג

מ-0 ל-100 קמ”ש: 5.6 שניות

מהירות מרבית: 209 קמ”ש

צריכת דלק (מבחן): 7.6 ק”מ/ל’

מחיר: 694,500 שקלים

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו