הרב צבי טאו (ארכיון) | צילום: אורן בן חקון

הרב צבי טאו: לאפשר ממשלת ימין בהימנעות רע"מ

הרב טאו, מנהיגה הרוחני של "נעם" מרשימת הציונות הדתית, עם מכתב דרמטי 48 שעות לפני פקיעת המנדט של נתניהו • מקורבי סמוטריץ': עמדתו לא השתנתה

לחץ על סמוטריץ' מתוך מפלגתו לקראת תום המנדט של נתניהו: 
 
עם זאת, בסביבתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, מבהירים כי דעתו יצוקה מברזל ולא משתנית. מעוצמה יהודית, שאליה משתייכת "נעם", נמסר: "לשאלת עיתונאים אין שום שינוי בעמדת עוצמה יהודית. לא נאפשר הישענות על תומכי טרור ולא ניתן כוח למנסור עבאס". את מפלגת "נעם" מייצג בכנסת ח"כ אחד, אבי מעוז. 
 

בין השאר כתב הרב "בימים אלו, מתוך הזעזוע הנורא מהאסון הכבד שפקד את כלל ישראל בעיצומה של שמחת ההילולא במירון, מתעוררות מחשבותינו להתבונן ולהקשיב לקול ד' הדובר בנו, דרך המאורעות,  לטהר את ליבנו ולהסיר מעלינו את הנגע הנורא של ליבוי שנאת החינם המאיימת בחרפות ביטויי שנאתה, ותעמולת הטפתה, על חוסן מדינתנו ועל יציבות סדרי השלטון לקידומה ושגשוגה של המדינה".

עוד ציין הרב את הסכנות, לטענתו, שטמונה בהקמת ממשלת שמאל: "מזימתם של גורמי השמאל הקיצוני, מובילי 'מדינת כל אזרחיה', אינה רק להדיח את בנימין נתניהו ולהקים ממשלה שמדיניותה המדינית-ביטחונית תהיה מיסודה נטולת זקיפות קומה ועלולה לגרום נזקים כבדים בעמידתנו נגד איראן ובעמידה על שלמות ארצנו, תוך קידום מחשבת הכזב של 'שתי מדינות לשני עמים'.

"אלא, מגמתם מסוכנת וחמורה הרבה יותר, בכל הנושאים הנוגעים להחלשת המדינה כמדינת הלאום של עמנו. השמאל הקיצוני 'הפרוגרסיבי' ערוך לממש את רעיונותיו המסוכנים, כביטול חוק הלאום, והכרזת המדינה כמדינת 'כל אזרחיה', בפגיעה בצה"ל כצבא העם הערוך לנצח את אויבינו, ובקידום רעיונות ה'פוסט מודרנה' בכלל, כבעיוות התודעה האישית והמשפחתית דרך מערכות החינוך, ובהמשך הפגיעה בשבת כיום המקודש במדינה היהודית, בביטול הרבנות הראשית והפרדת הדת מהמדינה, ובכך ליצור ח"ו פירוד בין חלקי האומה, והכל בסדרת חוקים הרסניים שיכללו כמובן את שריון מעמד מערכת המשפט כמכריעה בכל שאלה ערכית ולאומית".

 
?????? ??????? ??????? ?????????? : ???? ????????, ?????? ?????,
 

הרב טאו הביא במכתבו את דבריו של הרב צבי יהודה קוק "מחשבות מסוכנות אלו, תוכניות אלו, הרות אסון הן, ח"ו, היו לא תהינה, והן הן עצמן מהוות חילול ד' נורא, ביזוי כבוד ד' וישראל עמו, ופגיעה בקידוש ד' הגדול של קיבוץ גלויותינו ותקומתנו בארצנו. בשעה גורלית זו, אחריות גדולה מוטלת על כל הנאמנים לד' לתורתו, עמו ונחלתו! נזכור כולנו את דברי רבינו, הרב צבי יהודה זצ''ל, אשר היה רגיל להביא בהכרעת עמדתו לתוקף קידוש ד' שבמדינתנו, על-אף צללי המחשכים של חילול ד' שבמערכות החינוך והמשפט, את דברי ר' אבא בר זימנא בירושלמי (קידושין מ"ב ע"ב): "גדול קידוש ד' מחילול ד'",  וכפירוש 'קרבן העדה' שם: "בדבר שיש בו קידוש ד' וחילול ד'... לא דחינן מצוה דקידוש ד' מפני חילול ד'. וכה היו דברי רבנו: "כשבאותו ענין יש צד קידוש השם וצד חילול השם, אין אומרים ספיקא ושב ואל תעשה. אלא שצד קידוש השם הוא הגדול, המכריע והמחייב. ועל אחת כמה וכמה בקידוש השם הגדול-האלקי  הזה של כלל ישראל ותקומתו".

לסיום סיכם הרב: "נורא הדבר! ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול! אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים  אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי.

"אדרבה, ההצלחה להעמיד ממשלה שתדאג לטובתם של ישראל, שתדאג לקודשי ישראל, היא הקידוש השם היותר גדול, ו"גדול הוא קידוש ד' מחילול השם. ממשלה זו אשר תנהיג את האומה בגאון שם ד' הנקרא עליה, תוסיף עוז לעמנו ותרבה קידוש ד' ובמהרה, כעת ממש, יצטרפו אליה כוחות נוספים שישתחררו מרעיונות הכזב, ותוסר ולא יהיה שום צורך להשענות על כאלה שאינם יהודים. על כן אני קורא, לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו