חברת שיאומי מצהירה על כניסתה לתחום הרכבים החשמליים החכמים. בהודעה רשמית, שהוציאה החברה לבורסת הונג-קונג, הצהירה החברה שפעילות הרכב תתבצע תחת חברת בת בבעלות מלאה של שיאומי ואותה ינהל מייסד שיאומי ליי ג’ון. שיאומי תשקיע במהלך עשר השנים הבאות כ-10 מיליארד דולר בתחום הרכב החשמלי.
לפי ליי ג’ון זה יהיה פרויקט היזמות הגדול האחרון שינהל בחייו. בהודעה הרשמית של שיאומי הוא הוסיף: “אני מוכן לשים את כל המוניטין האישי שלי על הקו ולהילחם למען עתידו של הרכב החשמלי החכם שלנו! אני נחוש להוביל את הצוות שלי להילחם על הצלחת הרכב החשמלי של שיאומי”.
בדרך להחלטה הזו ביצעו בשיאומי מרתון בן 75 ימים שכלל מחקר קפדני ומקיף על תעשיית הרכב החשמלי, 85 פגישות עם למעלה מ- 200 מומחים בענף, ארבעה דיונים על ניהול פנימי ושתי ישיבות דירקטוריון. מרתון שבסופו של דבר החליטה החברה לצאת להרפתקאה הזו.
העידן הנוכחי, שמחיש מהפכה בתחום הרכב, מקל מאוד על כניסת יצרניות חדשות לתחום. בסין עצמה יש מאות יצרניות רכב והשוק הסיני הוא המתקדם בעולם בכל הקשור לרכב חשמלי. בימים חשמליים בהם יתרונות מסורתיים שנוצרו במשך עשרות שנים נעלמים אט-אט, לחברה מצליחה כמו שיאומי יש סיכוי לזקוף את הראש. קרוב לוודאי שהיא תבצע את המהלך הזה תוך הסתמכות על אחד היצרנים הגדולים בסין.
שיאומי נמצאת בשיאה והיא לא החברה הראשונה לזעות שרכבים חשמליים חכמים שינו באופן מהותי את המודל העסקי של תעשיית הרכב המסורתית. אפל וסמסונג הן שתי דוגמאות שקל להיזכר בהן כעת. לזכות שיאומי עומד יתרון בולט מול שתי אלו. לחברה הזו יש ניסיון רב בתחומי התוכנה והחומרה ומכירתם בכמויות אדירות. וכאן צריך לזכור שמדובר בחברה מייצרת מגוון אדיר של מוצרים.
לפי ג’ון ליי – “כלי רכב חשמליים חכמים מהווים את אחת ההזדמנויות העסקיות הגדולות בעשור הקרוב ומהווים מרכיב הכרחי בחיים חכמים. כניסה לעסק זו בחירה טבעית עבורנו כאשר המשימה שלנו לתת לכל אחד בעולם ליהנות מחיים טובים יותר באמצעות טכנולוגיה חדשנית”.
