טרגדיה: אוסנת בן שטרית נפטרה מסיבוכי קורונה בשבוע ה-30 להריונה, העובר לא שרד

בן שטרית, בת 32 ואם ל-4 ילדים מגבעת זאב, אושפזה בהיריון מתקדם במצב קשה • היא יולדה בניתוח קיסרי, אך היא והעובר לא שרדו • גיסותיה: "הלב שבור"

אוסנת בן שטרית, נפטרה מסיבוכי קורונה // אוסנת בן שטרית, נפטרה מסיבוכי קורונה

טרגדיה בבית החולים "הדסה עין כרם": אוסנת בן שטרית, חולת קורונה בת 32 שהייתה בשבוע ה-30 להריונה, אם לארבעה ילדים, נפטרה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. המאמצים להחיות את העובר לא צלחו אף הם. 

בן שטרית ז"ל השתייכה לקהילה החרדית בשכונת הר שמואל שבגבעת זאב. היא היתה נשואה לאברך, ילדתה הקטנה ביותר - בת שנה בלבד. גיסותיה של המנוחה פרסמו תמונה שלה באינסטגרם ורשמו: "אמא לארבעה נסיכים טהורים, אישה לאחי הגדול, עברה היריון שלא שרד... הלב שבור". 

בהודעה שיצאה מטעם בית החולים נמסר: "הצעירה בהיריון מתקדם אושפזה עם מצוקה נשימתית ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה ביום שלישי האחרון, כשהיא במצב קשה. מצבה החל להידרדר במוצאי שבת, והיא פיתחה כשל רב-מערכתי. אל היחידה הוזעק צוות רב-תחומי בכיר, הכולל מומחי טיפול נמרץ והרדמה, מיילדות וגניקולוגיה, צוות אקמו ומנתחי לב חזה. הצוות החל בטיפול מיידי וביצע החייאה ממושכת ביותר, ואף בוצע ניתוח קיסרי בשבוע 30 כדי לנסות ולהציל את העובר. לצערנו, מצבם של האם ושל העובר היה אנוש ולמרות חיבורה של היולדת למכשיר אקמו, והמאמצים הכבירים להצילה ולהציל את חיי העובר ביחידת טיפול נמרץ פגים, הם נפטרו". 

בהדסה הוסיפו כי הצוות ביחידה לטיפול נמרץ קורונה והמומחים שהוזעקו לטיפול באישה ובתינוק נמצאים בסערה רגשית. למאמצי ההצלה היו שותפים רבים מכל רחבי בית החולים אשר נלחמו על חיי האם והתינוק. בהדסה אמרו: "אנו משתתתפים בצערה הכבד של המשפחה. צוות השירות הסוציאלי בבית החולים מלווה אותם בשעתם הקשה". 

מחלקת מיון בביה"ח הדסה עין כרם // צילום: אורן בן חקון
מחלקת מיון בביה"ח הדסה עין כרם // צילום: אורן בן חקון

ביום שישי אישה בשבוע ה-34 להריונה אושפזה בטיפול  מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבי"ח לניאדו, כשהיא מורדמת ומונשמת. מצבה הנשימתי הידרדר, והיא עברה ניתוח קיסרי, צוות הפגיה מטפל בבתה, שנמצאת במצב יציב. היא מורדמת ומונשמת במחלקת טיפול נמרץ קורונה. 

לפני כחודש אירעה טרגדיה נוספת בבית החולים "הדסה עין כרם", כאשר אישה בחודש התשיעי להיריונה, חולת קורונה מאומתת, הגיעה לבית החולים לאחר שלא הרגישה תנועות עובר. היא נלקחה לחדר ניתוח ללידה בניתוח קיסרי, אולם מצבו של התינוק היה קשה ומורכב, ועל אף שבוצעה בו החייאה, והוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילודים, נקבע מותו. 

מבדיקת המקרה עלה כי היולדת חיכתה במשך 40 דקות לניתוח קיסרי, אולם בהדסה הסבירו כי "הצוות התמגן והכין אותה לניתוח, כולל הרדמה שלה". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר