בדרך לשגרירות שלישית בירושלים

משרד החוץ מינה את אלדד גולן כשגריר הבא בהונדורס • השגריר הקודם, מתי כהן, קיבל את העיטור הגבוה ביותר של המדינה, בין היתר על רקע תרומתו להסכם בין המדינות

נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז // צילום: איי.פי // נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז

שלב נוסף בתהליך פתיחת שגרירות שלישית בירושלים. משרד החוץ מינה אמש (חמישי) את אלדד גולן כשגריר הבא בהונדורס, והוא יחליף את מתי כהן, ששימש עד היום כשגריר לא תושב בהונדורס, שמקום מושבו הקבוע בגואטמלה.

נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז, העניק לכהן את העיטור הגבוה ביותר של הונדורס, בין היתר על רקע תרומתו להסכם בין המדינות שיאפשר את פתיחת שגרירות של המדינה בירושלים בתחילת 2021.

ל"ישראל היום" נודע כי בנוסף, מתנהלים מגעים מואצים עם מדינה אפריקנית גדולה שכבר הביעה נכונות להעלות את שגרירותה לבירה, זאת לאחר שארה"ב וגואטמלה כבר פתחו שגרירות בעיר והונדורס שכאמור הביעה את כוונתה לפתוח את השגרירות בבירה.

בתוך כך, ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ החליטה אתמול על מינויים נוספים, בין היתר הודיעה כי חיים רגב, המשמש כיום כסמנכ"ל מז"ת, מונה לתפקיד שגריר ישראל לאיחוד האירופאי בבריסל.

כמו כן, לתפקיד שגריר ישראל בניו דלהי מונה נאור גילאון, המכהן כשגריר בהאג, ולתפקיד שגריר ישראל בטוקיו מונה גלעד כהן, המשמש כיום כסמנכ"ל אסיה והפסיפיק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר